32 64 BiTLER BÖCÜKLER MESELESİ

Kapalı Hesap (200174)
10-01-2012, 17:45   |  #26  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 9
3,759 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2010

Aynen katılıyom sana abim birkaç gün sonra full time chip'teyim bolbol tartışacaz

Kapalı Hesap (154666)
11-01-2012, 00:47   |  #27  
OP Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 16
4,901 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2009
Alıntı: kesko  
Aynen katılıyom sana abim birkaç gün sonra full time chip'teyim bolbol tartış
gelince geldim de

Kapalı Hesap (154666)
29-02-2012, 13:44   |  #28  
OP Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 16
4,901 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2009

Hiç kimseler gelmemiş.
Hala 32 bit mi 64 böcük mü iyidir konuları görülüyor.
Ben commodore 64 ümü arıyorum bulursam onu kuracağım.
 

Kapalı Hesap (154666)
29-02-2012, 14:18   |  #29  
OP Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 16
4,901 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2009

Çok güzel bi resim buldum. Bu resim makine kodu ile onaltılık ya da onluk sistemin karşılığını anlatıyor.
[URL=http://img824.imageshack.us/i/anahtar.gif/][/URL]

Son Düzenleme: Kapalı Hesap (154666) ~ 29 Şubat 2012 14:21
darkmaster
29-02-2012, 21:46   |  #30  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 4
244 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2008

mr_yamyam konu gerçekten çok güzel olmuş özellikle assembly ile anlatılan kısım gerçekten güzel ve bilgilendirici idi. keşke biraz daha önceden görseydim bi assembler aradığınızı da size öneride bulunsaydım. eğer halen daha lazımsa assembler ollydbg kullanmanızı öneririm uzun yıllar kullandım gerçekten kalitelidir.
buyrun linkinide vereyim: http://www.ollydbg.de/

Kapalı Hesap (154666)
29-02-2012, 22:41   |  #31  
OP Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 16
4,901 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2009
Alıntı: darkmaster  
mr_yamyam konu gerçekten çok güzel olmuş özellikle assembly ile anlatılan kısım gerçekten güzel ve bilgilendirici idi. keşke biraz daha önceden görseydim bi assembler aradığınızı da size öneride bulunsaydım. eğer halen daha lazımsa assembler ollydbg kullanmanızı öneririm uzun yıllar kullandım gerçekten kalitelidir.
buyrun linkinide vereyim: http://www.ollydbg.de/
Darkmaster teşekkür ederim.
Ancak benim amacım başlangıç seviyesinde de olsa bilgi paylaşımı. Günümüzdeki assembler komutlarını tamamen öğrenebilmemiz pek mümkün görünmüyor. Ancak sadece bu konuda eğitim alınırsa ve bu konu üzerine ihtisaslaşmak gerekirse temelden öğrenilebilir diye düşünüyorum. Çünki günümüzde işlemcilerin binlerce komut kümecikleri olduğu ve farklı işletim sistemlerinde farklılıklar gösterdiği bilinir.
Ancak temel bilgiler bilinirse çoğu arkadaşımıza faydalı olacağını düşünmekteyim.
Hala,  bilgisayarımda 8 GB ram var ama 3.25GB tan fazlasını göremiyorum gibi sorular görülmektedir.
Belki bu konuyu dikkatlice okuyan arkadaşlar olursa biraz da olsa bilgilenir düşüncesindeyim.
Ama iyi bir makina dili editörü programı arıyorum. Rastlarsan bana haber ver vüürrrpp gelirim...

darkmaster
29-02-2012, 23:31   |  #32  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 4
244 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2008

sizin çabanızı gerçekten takdire şayan buluyorum. evet biraz da olsa assembly (temel makine dili) hakkında bilgilenmek gerekiyor. o zaman size şöyle bir öneride bulunayım assembly öğrenip ufak tefek bişeyler yazmaya uğraştığım zamanlarda (ahhh gençlik ne günlerdi :)) kullandığım winasm studio isminde bi program vardı. beni gülümseten (açık olayım sırıtmamı sağlayan) bir kaç programı başarıyla yazmıştım. isterseniz winasm'ye bir göz atın :)

Kapalı Hesap (154666)
01-03-2012, 14:47   |  #33  
OP Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 16
4,901 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2009

Ben assembler diline commodore 64 yıllarından bulaştığım için biraz geri kaldım. O yıllarda matrixlerle 4 işlem yapabilmek için önce basic ile bir yazılım yazmıştım. Komutları kavradıktan sonra Z80 işlemci dersi almıştım. Bu ders ile ve gençliğin verdiği ateşle küçük bir oyun yazmıştık arkadaşımla. Oyun çok güzeldi. Kursör ekran içerisindeki dolarları yiyince puan alıyor noktaları yiyince boş puan alıyor ama # leri yiyince ölüyordu. )
Keyifli bi oyundu. Ama esas olan editör ile hazır bir yazılımın içerisine girip değişiklik yapmak bize daha cazip geliyordu. Hiç unutmam BOULDERDASH oyununun bir bölümüne kendi logomu koymuş ve river raid oyununda uçağı değiştirip bir kamyon şekline dönüştürmüştüm.