Alacağına Şahin Vereceğine Karga!

bursalim
14-02-2011, 10:56   |  #1  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
3 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2010

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu kararı ile tüketicileri yanılttığı için yüz binlerce TL’yi iade etmek zorunda kalan Turkcell’in hâlâ mağdur etmeye devam ettiğini belirten Tüketici Hakları Merkezi TÜ-MER Genel Başkanı Ömer KESER “Faturasını geciktiren tüketiciye faiz uygulayan Turkcell iade edeceği bedele aynı oranda gecikme faizi uygulamadığı gibi geri ödemede sadece mahsuplaşmayı tercih ederek abonelerini kendisine adeta mahkûm etmeye çalışmaktadır” dedi.
Tüketici Hakları Merkezi TÜ-MER Genel Başkanı Ömer KESER’in konuyla ilgili açıklaması aşağıdadır.
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu; 22.09.2010 tarih ve 2010/DK-10/543 sayılı kararında; “Turkcell İletişim Hizmetleri. A.Ş.’nin ‘Biz Bize Kamu Her Yöne 1500’ tarifesinin 2011 yılına kadar sürdürüleceği bilgilendirmesini kamuoyuna yapmasına rağmen söz konusu tarifeyi değiştirerek tüketicileri mağdur ettiği ve bu mağduriyetin giderilmesi için mahsuplaşma ve/veya iade dâhil gerekli işlemlerin yapılması” gerektiğini belirtmektedir.
Söz konusu firma bu tarife nedeniyle mağdur olan yüz binlerce abonesine mesaj göndererek haksız tahsil edilen milyonlarca Türk Lirasını bir sonraki faturalarından mahsup edeceğini ve bu durumu düzeltme bölümünde belirteceğini duyurmuştur.
Turkcell, bu uygulaması ile tüketiciyi hâlâ mağdur etmeye devam etmektedir. Derneğimiz Hukuk Komitesi tarafından yapılan incelemelerde iade edilen tutara herhangi faiz uygulanmadığı tespit edilmiştir. Hâlbuki ilgili firma faturasını herhangi bir sebeple geç yatıran abone için aylık %4 yıllık %48 civarında gecikme faizi uygulamaktadır.
Yine BTK kararı dikkatlice incelendiğinde iade edilecek bedelle ilgili mahsuplaşmanın yanında “iade” işleminden de bahsedilmektedir. Fakat Turkcell tüketicilere iade işlemini sadece mahsuplaşma yöntemiyle sağlamaktadır. Mahsuplaşmak, bedelin iadesi boyunca tüketiciyi aynı operatöre mahkûm etme anlamına da gelmektedir. Bu durum, tüketicilere “alacağına şahin vereceğine karga!” deyimini hatırlatmaktadır.  
Bu haksızlığa uğrayan tüketiciler iade tutarlarını peşin olarak alma hakkına sahiptirler. Yine ödenecek iade tutarlarına mağduriyetin yaşandığı tarihten bu yana gecikme faizi oranında ekleme yapılması da gerekmektedir.
Konuyla ilgili BTK ve Sanayi Bakanlığının bu yanlış uygulamaya el koyarak tüketicilere iade yapılacak tutarlara gecikme faizi oranında bedel eklenmesini ve iade işlemlerini peşin almak isteyen tüketicilere gereken kolaylıkların sağlanmasını temin etmelidir.
Öte yandan Tüketici Hakları Merkezi olarak süreci yakından takip edeceğimizi ve taleplerin yerine getirilmediği takdirde haklarını aramak isteyen tüketicilere hukuken yardımcı olacağımızı kamuoyuna saygıyla bildiririz. 
 
Ömer KESER
Tüketici Hakları Merkezi TÜ-MER
Genel Başkanı
Basın İletişim: [email=tuketici@tumer.org]tuketici@tumer.org[/email]
 
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE İLETİŞİM KURULU KARARI http://www.tk.gov.tr/duzenlemeler/Hukuki/kurulkararlari/2010/2010%20DK-10-543.pdf 

Coskun.Abi
14-02-2011, 11:01   |  #2  
Coskun.Abi avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
425 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2011

Vurun kafalarına acımayın. Yıllardır bizi sömürdükleri yeter artık.

Jubei76
14-02-2011, 11:42   |  #3  
Jubei76 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 6
3,579 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2009

En uyuz olduğum GSM şirketidir , ağına düşenlerin allah yardımcısı olsun.tüm chip online ailesi okusun diye konuyu hergün gündemde tutmaya çalışacağım ayrıca diğer forum sitelerinede kopyala/yapıştır yapacağım.

Jubei76
14-02-2011, 23:30   |  #4  
Jubei76 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 6
3,579 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2009

Konu Güncel.

Jubei76
15-02-2011, 18:03   |  #5  
Jubei76 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 6
3,579 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2009

Güncel