Alışveriş keyfiniz kâbusa dönüşmesin!

CHIP Online
26-07-2008, 03:53   |  #1  
CHIP Online avatarı
OP www.chip.com.tr
Teşekkür Sayısı: 26
36,771 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2004

Yeni bir bilgisayar mı satın alacaksınız? Önce CHIP Online'ın alışveriş uyarılarına kulak verin!

Okumak için: https://www.chip.com.tr/konu/Alis ... onusmesin_4787.html

Yeni bir bilgisayar almaya karar verdiniz ya da sadece tek bir ürünün peşindesiniz. Amacınız ne olursa olsun, işin sadece teknik verileri öğrenmekle bitmediğini bilmelisiniz. Alışveriş sırasında gözünüzü dört açmanızda her zaman için büyük yarar var.

Yeni bir bilgisayar ya da sadece bir ekran kartı... Piyasada aralarından seçim yapabileceğiniz ürünlerin sayısı akıl almayacak kadar fazla. Üstelik belirli bir bütçeye sadık kalmaya çalışmak her şeyi daha da zorlaştırıyor.

Piyasadaki tüm ürünleri en ince ayrıntısına kadar bilmemiz mümkün olmadığına göre, çoğu zaman bize yardımcı olması beklenen satış elemanlarına güvenmekten başka çaremiz kalmıyor. Aslında bu durumda yanlış bir şey de yok. Yanlış olabilecek tek şey, aldığımız desteğin bize ne niyetle verildiği. Müşteriye bağımlı satış kriterleri arasında yer alan, hatta "olmazsa olmaz" kabul edilen müşteri memnuniyeti, her zaman en önemli kriterler arasında yer alıyor. Fakat hemen her sektörde karşımıza çıkabildiği gibi, ne yazık ki bilgisayar sektöründe de bunun tersi durumlara şahit olmak mümkün. Müşteri bağımlı satış kriterlerini yanlış anlayan veya yanlış yorumlayan bazı satıcılar, bu tanımı müşteri memnuniyeti odaklı olmaktan çıkartıp, satış odaklı hale getirebiliyorlar. Bu durumda da ana hedef; bilgisi yeterli olmayan müşteriye yardımcı olarak, kendisi için en doğru seçimi yapmasını sağlamaktan uzaklaşıyor. Bunun yerine bazı satıcılar, müşteriye uygun olan ürünlerin yerine satmayı daha çok istedikleri ürünleri ön plana çıkartabiliyorlar. Daha çok kar edeceği veya yakında yenisi çıktığında artık daha zor satacağı ürünleri pazarlayarak stok eritmeye çalışanlara da rastlamak mümkün. Sonuç olarak müşteri, vaat edilenden farklı bir ürün ile evine gidiyor ve çoğu zaman da hayal kırıklığı yaşıyor.

Alışveriş sırasında sizi bekleyen riskleri önceden öğrenmeniz ve bu risklere karşı hazırlıklı olmanız, hayal kırıklığı yaşamanızı da engelleyecektir. İşte, bu konuda işinize yarayacağını düşündüğümüz bir kaç küçük tavsiye...


Tüm konu: Alışveriş keyfiniz kâbusa dönüşmesin!


Kaynak: www.chip.com.tr

Tartışıyoruz: Teknoloji alışverişi sırasında nelere dikkat etmeliyiz?