Sevgili arkadaşlar asus p5ntws marka anakartım vardı. Kart 4 kez çizgi elektroniğe servise gitti ilk gittiğinde bios güncellenip geri gönderildi kartı taktım ve bir gün kullanabildim gene bozuldu ikinci gönderişimde full test yapıldı ve arızanın olmadığı belirtildi. Kartı taktığımda gene arıza verdi 3.defa gönderdiğimde ise kartın arızası tespit edildi ve kartın kuzey köprüsü değiştirildi ve kart testlerden geçemedi ve çalıştırılamadı yerine başka seri numaralı bir anakart gönderildi yalnız bu anakartta bozuk çıktı ve tekrar servise gönderdim. bu bana yeni gönderilen kart buffer ürünmüş onuda sonradan öğrendim bu arada google da buffer ürünle ilgili herhangi bir açıklama yok 2.el ürün statüsünde olmasını tahmin ediyorum yeni gönderilen ürünün seri numarsını çizgiye girdiğimde ne görüyüm ürün ban gönderilmeden 2 ay önce servise arızadan dolayı tekrar giriş yapmış. Uzun lafın kısası şimdide yeni ürün veremeyiz ürünü tamir ettik ya bunu göndrerlim yada buna eş değer marka buffer bir anakart gönderelim diyorlar. Öğrenmek istediğim bozuk bir ürünün eğer yapılamıyorsa yenisiyle kutusunda bandrolü açılmamış şekilde gönderilmesi gerekmiyormu.
Arızalı anakartın sıfırla değiştirilmemesi
valla 5 ay önce sistem topladım sıfır.anakart üzerine parçaları yerleştirip kasanın power ışığına basıp ham hdd'ye xp formata başladım.formatın 15.dakkasında sistem mavi ekran hatası verip sistem bir sorun algıladı ve windows kendini kapattı yazdı.daha sonra bir koku aldı ortalığı..başladım parçaları test etmeye.kesin psu yandı dedim.ama gariptir ki psu sapasağlam ve halada kullanıyorum.anakart+işlemci gitmiş=) bu normalde kullanıcı hatasıdır ve garanti kapsamına girmez.ben anakartı bodrumdan istanbula kargoladım ve tel açtım.işlemciyide aynı şekil.dedim ki anakart problemli çalışmıyor=) 16.gün sıfır anakartım geldi.işlemcide25.gün sıfırı geldi=)bu arada işlemcim amd,anakartım gıgabyte=) bu işler birazda firmanın insiyatifine kalıyor bence.firmanın teknik servisindeki adamların elinde yani.bozuk derlerse sıfırı gönderilir,onun haricinde sen gönderdikçe onlarda birşey yapıyormuş gibi bekletip sana geri postalarlar
bu arada senin durumun maduriyet.bence tüketici haklarına danış..
Tüketici Hakları
Madde 13-
Tüketici onarım hakkını kullanmışsa, garanti süresi içerisinde sık arızalanması nedeniyle maldan yararlanamamanın süreklilik arz etmesi veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya tamirinin mümkün bulunmadığının anlaşılması hallerinde, 4 üncü maddede yer alan diğer seçimlik haklarını kullanabilir. Satıcı bu talebi reddedemez.
der ve 4. maddede gerekli açıklamalar mevcut
Benim bildiği kadarı ile arızayı 3 kez tamir etme hakları mevcut ve arıza garanti süresi içinde 3 de nfazla tekrar ederse koşulsuz bir şekilde değiştirme veya paranızı geri alma hakkınız mevcut.Size verileni kabul etme gibi bir dayatma yapamazlar.Tüketici hakem heyetine başvurunuz
Kolay gelsin
evt anakartı aldığın firma değilde asus türkiye disbiritörü ile temasa geçip onlara sorunu anlat.onlar o firmaya gerekeni yaparlar
Beyler bu arada asus ankart disbiritörü bildiğim kadarıyla çizgi elektronik ve tüm asus anakartlarada Ülkemizde sadece çizgi elektronik bakıyor.
evet asusuun tüm servis distibütörü çizgi elektronik. kimi kime sikayet edeceksin. sen yine tüketici haklarına başvur.
aynen tek çare tüketici hakları
vakit kaybetmeden valilikdeki tüketici hakları bölümüne başvur çok kısa sürede sonuç alırsın mecburen yenisiyle değişmek zorunda kalacaklardır. çok kaygılanmana gerek yok o anakartı değişmek zorundalar.
bu arada çizgi elektronikin sitesindeki ürün seri numarası sonucunu bir yazıcıdan çıkart elinde bulunsun delil olarak ne olur ne olmaz.
Sorun başka donanımdan kaynaklanmasın. Bildiğim kadarı iel cizgi teknik servisi ülkemizde anakart tairatı yapabilen tek servis veasusun tüm tamir bilgi ve aksesuarlarına sahipler. Ayrıca kart size gönderilmeden önce her türlü teste tabi tutulmaktadır. Yinede sorun illa anakarttan derseniz b kez teknik servise tketici haklarının 4. maddesi gereğince üründe arızanın süreklilik hakkettiği ve belirtilenden fazla arıza olduğundan dolayı ürünümün YENİSİYLE değiştirilmesini istiyorum, aksi halde hakem heyetine müracaa edeceğim şeklinde not ekleyerek gönderin. Muhtemelen istediğiniz değişim yapılacaktır.
tüketici hakları derneği çok güvenilir bir yer değildir çünkü seçimle o derneğin başına gelen kişiler daha çok üreticilerin veya esnafların oylarıyla o koltuğa oturduklarından dolayı tüketiciden çok üreticiyi kayırmaktadırlar. valilik bünyesindeki tüketici hakları bölümüne başvurulması daha hayırlı sonuçlar verir.
Sevgili arkadaşlar Çizgi Elektronik servis kayıtlarını silmeye başladı.
Bana gönderdikleri ikinci el yani değiştirlen kartın servis kayıtlarını siliyor.
sizlerle resimleri paylaşmak istiyorum
öncelikle değiştirlen kayıtlarla başlıyalım :
İkinci gönderilen bozuk anakartın ilk kayıtları :
Bu da servis kayıtlarıyla oynanmış hali :
[/URL]
[URL=http://g.imageshack.us/img136/2kartserviskaytlarsilinjl1.jpg/1/]