Arkadaşlar , 28 Aralık 2007 de sahibini tanıdığım bir internet kafeye gitmiştim. Yeni gelen oyunları inceliyordum.
Müşterilerden biri Bimeks mağazalarından siparişini verdiği ve henüz eline geçmeyen Asus 8500 GT 512 MB DDR2 ekran kartının ne kadar iyi olduğundan bahsedip duruyordu. Üstelik bu arkadaş sisteminde işlemci olarak E6850 kullanıyormuş. Şimdi bunda ne var , adam ekran kartına önem vermiyordur o nedenle basit bir ekran kartı tercih etmiştir diyebilirsiniz. Ancak ben konuşmalara dayanamadım ve müşteriye selam verip , kartı kaç dolara sipariş ettiğini sordum. Şimdi sıkı durun fiyatı veriyorum: 126 Dolar + kdv. Müşteriye bu kartı aldığında özellikle oyunlarda ve sistemin grafik performansında beklediği performansı veremeyeceğini belirttim. Kendisine yaklaşık 128 dolar + kdv ye Zotac ya da Palit 8600 GT alabileceği firmaların isimlerini verip, 8500 GT ile arasındaki farkı internetteki karşılaştırmalı birkaç inceleme üzerinde anlattım. Sonuç olarak 256 bir ekran kartına ayıracak parası kalmamış ve tüm marifeti işlemcide sanan bir müşteriyi uyandırmış olmanın vicdani rahatlığını yaşadım.
Arkadaşlar, işte bu nedenle Chip forumu seviyorum. Burada karşılıksız bilgi yardımlaşması var. Ben bu yardınlaşmayı gerektiğinde günlük hayata da taşımamız gerektiğine inanıyorum. Çünkü , özellikle birçok PC kullanıcısı hangi ürün fiyatını hak eder ya da etmez bilemiyor. Daha bilinçli tüketiciler demek , firmaların da müşterilere daha saygılı olması demek.
Yaşadığınız benzer olaylar varsa ve paylaşırsanız sevinirim
BİLGİ YARDIMLAŞMAYA DÖNMELİDİR !
Bu duruma iktisatta asimetrik bilgi deniliyor..
Yani tüketici ile satıcı arasında bir ürün üzerinde eşit düzeyde bilgi olmaması durumu.. İdeal olan, istenilen, tam rekabet durumunda "tam bilgi"nin olmasıdır..
Asimetrik bilginin günümüzde en çok yaşandığı sektör tartışmasız bilgisayar ve teknolojik ürünlerdir.. Yani bu alanda ürünü son alacak olan kişinin bilgi eksikliğinin satıcı trafından kendi çıkarına kullanılması en üst düzeye çıkmaktadır..
Bu durumda yapılması gerekenler ortada.. Tüketici ürünü almadan önde hakkında bilgiye sahip olmak için zaman harcayacak.. Satıcı ise daha dürüst ve bilinçli olacak.. Satıcının kendi çıkarına hareket etmesini tam olarak değiştirmesi mümkün olmadığından tüketicinin bilgilenmesi tercih edilen çözüm olmalıdır..
Ben kendi adıma yeni teknolojik ürün alacak veya sistem kuracak olan arkadaşlarıma önerilerde veya yardımda bulunuyorum.. Forumlar da, internetten ürün satan siteler de tüketicinin bilgilenmesi için yeterli donanıma sahip..
Sonuçta iş yine tüketicinin ürünü almadan önce soruşturmasına, araştırmasında bitiyor..
Kesinlikle öncelikle alınacak ürün araştırılmalı.Eger bu urun başka seyler ile de ilintili ise uyumu, performansı, fıyatı hepsı gozden gecirilmeli. Forumlarda sorular sorulup bılgı alınmalı.Şahsen bende cok alıcı goruyorum bılmeden etmeden sisem toplamaya calışan.Bundan 6 ay sonra sıstem hıcbır oyunu calıstırmadıgı zaman kazıklandıgını anlıyor
bu durum cok yasanıyor bende gordum, düsük seviye ama yeni cıkmıs ekran kartlarını sırf yeni oldugu icin kakalayabiliyorlar, tabi sade ekran kartı deil diger ürünleride. burda durum olayı cok iyi bilmeyen alıcı ve satış yapan cin eleman arasında. genelde isi bilenler islerine yarayacakları alırken bole düsük seviye ürünler elde kalır ve satış yapılan yerin sorumlularıda eldekinin tüketilmesini ister ve birsekilde gecirmasyon yoluna basvururlar. her zaman boyle olmasada genellikle boyle islemekte durum... bencede bi ürün alınacaksa cok iyi incelenmeli ve güvenebileceginiz bir bilene sorulmalı şayet bilinmiyorsa birşey, yani bunlar zırt pırt alınabilecek seyler deil ole olmadıkca gidip deistirilsin. pahalı parcalar ve alındımı iyisi olmalı...
3 sene önce bende ekran kartı almaya gittiğimde aynı durumla karşılaşmıştım ve arkadaşı bilgilendirmiştim kendisi satış elemanına FX5700Ultra sormuştu görevli ise ellerinde bulunmadığını belirterek Fx5200 verelim nerdeyse fark yok arasında fiatıda daha uygun diyerek arkdaşın aklın çelmişti bende yanına gidip Fx5700 kullanıyorum ve yakın arkadaşımda 5200 arada çok büyük bi fark var bence satın alma senin istedeğin model gayet iyi ve beklediğin performansı verir diyerek ufak bir yardımda bulunmuştum. :) satıcı döndüğünde müşterisi göremeyence yüzündeki ifade beni garip bir şekilde mutlu etmişti :)