03.07.2010 tarihinde Aydın'daki Bimeks'ten Microsoft Wireless Optical Desktop 700 V2 kablosuz klavye-mouse setini aldım.
Ürün geçtiğimiz günlerde bu ayın 3 ya da 4. günü arızalandı ve çalışmıyordu.Bimeks'e gittim.Oradaki görevli de kontrol etti ve yine çalışmadı.Ardından ürünü alalı 1 ayı geçtiği için bu konuyla kendilerinin değil ürün ithalatçısı Koyuncu Elektronik Bilgi İşlem Sistemleri Şirketi'nin ilgileneceğini söylediler ve bana garanti belgesindeki numarayı aramamı söylediler.
İlgili numarayı aradım ve teknik destekten müşteri görevlisiyle görüştüm.Benden klavyenin seri numarasını istedi.Aynen numarayı ilettim.Fakat bu numaraya ait ellerinde bir ürün bulunmadıklarını belirttiler.Tekrar Bimeks'le iletişime geçmemi söylediler.
İlk önce Merkez Bimeks'i aradım ve onlarda aynı şeyleri söylediler.
Ardından Aydın'daki Bimeks bayisini aradım ve bana ürünü Yurtiçi Kargo ile Koyuncu Elektroniğin adresine ürünü göndermemi istediler.Ayrıca kargo ücretini de ben verecekmişim.Koyuncu'nun böyle bir özelliği yokmuş.
Bu konuşmalar en az 30 dk. sürmüştür.Aldığım ürün 50 TL. Telefona harcağıdım para zaten o kadar oldu.Üstüne bir de kargo parası verecekmişim.
Pazartesi günü Tüketici Haklarına başvuracağım ve ne gerekiyorsa yapacağım.Bimeks'in de Koyuncu'nun da Allah belasını versin.
Sizlere tavsiyem: Eğer bulunduğunuz yerde güvenilir yerel bilgisayarcılar varsa, onlardan alışveriş yapın.Belki normalinde birkaç lira daha fazla para isterler.Ama kesinlikle bir sorun olduğunda büyük mağazalardaki kadar uğraşmassınız.Karşınızda sadece tek muhattabınız olur.
Bimeks Rezaleti (Önemli Konu)
tüketici hakları mahkemesine verirsen kazanırsın ama çok belersin en az 3 4 ay hatta daha fazla
Size tavsiyem Tüketici Haklarına gitmeden önce http://www.sikayetvar.com/ 'a ilgili firmaya şikayetinizi iletin. Buradanda sonuç alamazsanız Tüketi Haklarına gidebilirsiniz. Ama buradan Tüketici Haklarının vereceği sonuçtan daha hızlı bir sonuç alabilirsiniz.
aynı sorunun neredeyse aynısı teknosa dan başıma gelmişti. Böyle büyük firmalar konu satmaya gelince melek ama sorun çözmeye gelince hemen işin binbir türlü oyununda hilesindeler. Onun için son sözüne katılıyorum. Biraz fazla verip tabiri caizse mahallemizin bilgisayarcısına gitmek daha iyi. çünkü ikincisinde muhattabın belli ( dükkan sahibi) birincisinde ise kim vurduya gidiyorsun.
Microsoft'u da aradım. Teknik destekteki görevli sorun ile ilgili bir şey bilmediğini ve başka bir bilgisayarda da denememi istedi.
Ama yazdığın gibi bir konuşma yapmadı.Çünkü Microsoft'u sorunun olduğu ilk gün aradım.Ama tekrar aramayı düşünüyorum.
her zaman olumlu sonuclar alamiyorsu ozelike buyukler igili olunca veriyorlar isimlerini aliyorla parayi ondan sonrada ilgalaka yok zaten ilgialaka olsa kutusuna atarlar ufak bir yazi sorunlu olan herneyse kalavye veya herneyse aldiginz yerden deyistire bilirsiniz diye cok zor bisey deyil ama onlarda biliyor adam diyiyorki simdi bunun icin makameyemi gidiecem basagrismim yapicam kedime diye onun icindirki bir oraya sor biri buraya sor sonuc bir iki kis tuketici makamesine gidiyor benim bildigim marka her zaman en iyisi deyildir ozelikle elektronik olunca cunku %90 cin uretimi buyuk firmada cinde uretim yapiyor kucuk firmadaDediklerini destekleyerek bi anımı anlatayım ;
markalida cinden geliyor markasizda bence genelde markali elektronik alanlar saniyorkine kalite aliyorlar ama sonucta ayni mal biri markali biri markasiz.Yaklaşık 1 ay önce arkadaş'a fotoğraf makinesi almak için Gold, MediaMarkt, TeknoSA, Sony, Samsung gibi büyük firmalara girdik. Hepsini gezdikten sonra son olarak TeknoSA'ya gittik. Fotoğraf makinelerine bakarken bi satış görevlisi ilgilenme amaçlı yanımıza geldi. 15-20 dk boyunca makineler hakkında sohbet sonrası makinelerin nerede üretildiği bahsi açıldı bu makine Çin de üretildi bakın Made in China yazıyor beyfendi şeklinde hitap etti. Başka bi marka çıkarttı bakın beyfendi buda Japon'ya da üretiliyor Japon teknolojisi kullanılmış bu daha kaliteli bende kullanıyorum demesiyle direk araya girerek "Bu firma Japon firması olabilir, montajı Çin de yapılmıyor mu ?" dediğimde adam ağzında geveleyerek evet efendim dedi :)
Böyle firmalar çok ürünlerin %99.9'u Çin de üretiliyor. Tabi kendini akıllı sanan mağaza görevlileri ürün satış stratejilerini bu alanda kullanıyor ;)
atilla saritas :) :)
bazen satis gorevliside biliyor bunu bazen gerceten onlarda bilmiyor
arti satis gorevlisi isinin geregi dogruyu soyliyemiyorlar dogruyu soylese ozaman kimse markali almaz sanirim
bu zamada heseyin kopyasi yapiliyor acba su an bigisayarin islemcisi orjinali diye dusunuyorum :) :) :)
Bilecek işte yoksa öyle satış görevlisi olmaz :) En cahil adamı bile bilgilendirecek kapasitede adamlar olacak. Sadece fiyat verip geçerli kartları söylemekle olmuyor o işler :) İyiki TeknoSA bilgisayar OEM ürünlerini satmıyor. Bi makine'nin özelliklerini açıklayacak kadar bilmeyen insan OEM parçarları nasıl toplar acaba. İntel anakart'a AMD takmaya çalışır felan Allah korusun :D
semih ozyurt :):)
yurtdisindada farkli deyil neden derseniz bir atasozile ackilayayim :):) davulun sesi uzaktan hos gelir :):)