Bir şeyi göze sokmak böyle bir şey!

CHIP Online
22-12-2010, 20:15   |  #1  
CHIP Online avatarı
OP www.chip.com.tr
Teşekkür Sayısı: 26
36,771 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2004

BMW, kendi logosunu seyircilerin gözünün içine, farkettirmeden bakın nasıl sokuyor...

Okumak için: https://www.chip.com.tr/konu/bir- ... -bir-sey_24190.html

BMW, reklamların hatırda kalmasını sağlayacak bir yol bulmuş gibi görünüyor. Seyircilere parlak bir flaş ışığı yansıtan BMW, onlardan gözünü kapatmasını istediğinde herkes tek bir şey görmüştü: BMW harfleri.

Videoda kullanılan efekt, güneşe baktığınızda ve gözünüzü kapattığınızda hala bir parlaklık görebilmenize benziyor. Bu etkiden kendi reklamında faydalanan BMW, kendi harflerini içeren bir flaş ışığını seyircilerine yansıttı. Seyircilerden gözlerinin kapatması istendiğinde ise hepsi BMW harfleriyle karşılaşmıştı.

BMW'nin etkinin gözlere zarar vermediği iddiası doğru ise reklam oldukça yaratıcı ve seyirci grubu reklamdan sonra oldukça etkilenmiş görünüyor.

BMW'nin bu efektin nasıl oluşturduğunu videmuzda seyredin!

Tüm konu: Bir şeyi göze sokmak böyle bir şey!

İzleyin: Logosunu akıllara kazıyor!

Kaynak: www.chip.com.tr

Tartışıyoruz: Bu tür reklamlar sizce etik tartışmalarını doğurur mu?

zebercit
24-12-2010, 12:12   |  #2  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2010

bu tip reklamlar yıllar önce denenmiş ve etik olmadığının yanında bir çok ülkede resmen yasaklanmıştır. çünkü insan iradesi dışında bilinç altında ciddi etkiler bıraktığı deneylerle de tespit edilmiştir.