BMW X6: Hibrit otomobilin böylesi!

CHIP Online
14-11-2009, 00:02   |  #1  
CHIP Online avatarı
OP www.chip.com.tr
Teşekkür Sayısı: 26
36,771 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2004

BMW'nin 2010 model ActiveHybrid X6 SUV'u hem fiyatı hem de teknolojik özellikleriyle büyülüyor...

Okumak için: https://www.chip.com.tr/konu/bmw- ... -boylesi_16395.html

Resimlerle: BMW'den 2010 model ActiveHybrid X6 SUV

2010 Model BMW ActiveHybrid X6 kaputun altında hem yüksek performans vermeyi, hem de kendi sınıfı için rekabetçi yakıt tasarrufu sunmayı amaçlıyor.

İki farklı hedefi bir arada başarabilmek için, 400 beygir gücünde, 575 lb-ft tork sağlayan çift turbo şarjlı 4.4 litre V8 motor ile, 2.4 kWh batarya ile çalışan iki elektrik motoruna sahip.

Elektrik motorları 91 ve 86 beygir gücündeler ve sırasıyla 192, 206 lb-ft tork sağlıyorlar. Toplamda 485 beygir güce ve maksimum 575 lb-ft torka sahip bu araç gerçekten de çok güçlü. Bu toplam güce benzinli motora ilaveten elektrik motorlarını çalışarak ulaşabiliyor.

Tam tersini yaparak benzinli motor çalışırken frenleri kullanarak elektrik motorunu şarj edebiliyor. Elektrik motoru şehir içi düşük hızlarda büyük ekonomi sağlıyor.

Tüm konu: BMW X6: Hibrit otomobilin böylesi!

Resimlerle: BMW'den 2010 model ActiveHybrid X6 SUV


Kaynak: www.chip.com.tr

Tartışıyoruz: Hibritler mi yaygınlaşmalı? Tamamen elektrikliler mi gelmeli?

PcMaKeR
14-11-2009, 10:04   |  #2  
PcMaKeR avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 6
8,935 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2005

bu tür arabalarda performans en önemlisi. ve benzin olduğu sürece emisyon düzeyi yüksek olacağından elektrikli araçlar daha da artmalı yanlız şehir içinde bu arabada ben elektriği açardım uçmaya gerek yok.

uGuR.uK
14-11-2009, 12:56   |  #3  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
8,316 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2007

bu araçların asıl amacı şehir içinde, özellikle istanbul gibi dur-kalkı fazla yerlerde ekonomi sağlaması. çünkü araçların sürekli hızlanıp yavaşlaması, durması ve tekrardan kalkması yüksek vitesle gitmesinden daha çok yakıt tüketiyor. e bu durumu azalttıktan sonra sadece şehir dışında benzinli motor tam kapasitede çalıştığından şehir içinde kirlilik üretimi nerdeyse sıfırlanıyor. yoksa her daim elektrikle çaışabilmeleri için daha erken, özellikle böyle güçlü araçların.

PcMaKeR
14-11-2009, 16:00   |  #4  
PcMaKeR avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 6
8,935 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2005
Alıntı: uGuR.uK  
bu araçların asıl amacı şehir içinde, özellikle istanbul gibi dur-kalkı fazla yerlerde ekonomi sağlaması. çünkü araçların sürekli hızlanıp yavaşlaması, durması ve tekrardan kalkması yüksek vitesle gitmesinden daha çok yakıt tüketiyor. e bu durumu azalttıktan sonra sadece şehir dışında benzinli motor tam kapasitede çalıştığından şehir içinde kirlilik üretimi nerdeyse sıfırlanıyor. yoksa her daim elektrikle çaışabilmeleri için daha erken, özellikle böyle güçlü araçların.
o araçlar yapılırken senin düşündüğünden daha fazlası düşünülüp ona göre tasarlanıyor. O motoru üretmişlerse o güçte istanbul değil dağa bile çıkartır o motor x6 yı.
beygir gücünü önemsiz sanmış gibi konuşmuşsun.

uGuR.uK
14-11-2009, 18:25   |  #5  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
8,316 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2007
Alıntı: PcMaKeR  
o araçlar yapılırken senin düşündüğünden daha fazlası düşünülüp ona göre tasarlanıyor. O motoru üretmişlerse o güçte istanbul değil dağa bile çıkartır o motor x6 yı.
beygir gücünü önemsiz sanmış gibi konuşmuşsun.
öyle konuşmadım, gücün önemsizliğinden değil o gücün tamamına ihtiyaç olmadığı zamanlarda daha temiz ve ekonomik çalışabilmesi amacını belirtmek istemiştim. ne onların üretimini, tasarımını nede motorun gücünü küçümsemedim. sen yanlış anlamışsın.