DEAD SPACE
En son zevkle ve korkarak oynadığım aklımda kalan son oyun F.E.A.R.'dı. En azından türe saygı duyacağım nitelikte ve korku atmosferini çok iyi yansıtan bir oyundu. Sonrasında çıkan oyunlar beni korkutmaktan çok ama çok uzaktılar. Peki 'EA'dan bu zamana kadar çıkan en korkunç atmosfere sahip oyun geliyor' haberleri beni neden heyecanlandırmıştı, sanırım cevabını verdim.
EA'nın oyunu duyurmasından ve EA Redwood Shores'un oyunu tamamlamasından bu yana meraklı bir bekleyiş sona ermiş, saat 02:00 sularında diski yükleyip oyuna başlamış bulunuyordum...
Oyunumuzda Isaac Clarke (ünlü bilim kurgu yazarı Isaac Asimov ve Arthur C. Clarke'dan etkilenilmiş) adındaki uzay mühendisinin Concordance Extraction Corporation (C.E.C.) adına galaksiler arası yaşam formları araştırması yapan USG Ishimura ana gemisi tarafından yardıma çağrılmasını konu alıyor. Bu noktada damdan düşer gibi oyuna başlamak ve hikayeye bir haber kalmak istemiyorsanız, bu noktaya nasıl gelindiğini anlatan Dead Space: Downfall animesini de şiddetle izlemenizi tavsiye ederim. Ishimura, araştırmaları çerçevesinde uzayda yasak bir bölgede üzerinde semboller olan ilginç bir yapı keşfeder. Bulduğu bu yapıyı gezegende bir çatlak oluşturarak gemiye alır ve merkeze dönmeye karar verirler. Ishimura'nın gezegenden aldıkları yapı bir tür yabancı formu da serbest bırakır. Bu yaratık türü ele geçirdikleri insanları katlettikten sonra kendi yaşam formları ile birleştirip korkunç bir hal almaktadır. Bu noktada işler istenildiği gibi gitmez ve mürettebatta garip durumlar da görülmeye başlar. Şiddet ve intihar vakaları artış göstermiş Ishimura'nın kalkış serüveni de böylelikle başarısızlığa uğramıştır. Daha sonrasında Isaac Clarke ve ekibinin aldıkları yardım çağrısı ve gemilerinin de arızaya uğraması sonucu Ishimura'ya olan serüveni de başlamış bulunur.
Dead Space klasik bir hayatta kal tarzında, üçüncü görüş açısı ile oynanan bir korku-gerilim oyunu. Isaac ile oyuna başlayıp kontrolü ele aldığınızda ilk olarak dikkatinizi herhangi bir gösterge menüsü (HUD) olmadığı çekecektir. Oyunda sağlık durumunuzu üzerinizdeki kıyafetinizin arka kısmındaki fosforlu, mavi renkte RIG adını alan barlar ve disk göstergesi anlamanıza olanak sağlıyor. Silahlarınızdaki mermi durumunu ise yine üzerlerindeki dijital gösterge görmenizi sağlıyor. Bu barlar kırmızı seviyeye düştüğünde anlamanız gereken ölmeye yakın olduğunuzdur. Disk şeklinde yer alan diğer kısım ise sizin fiziksel yeteneklerinizi kullanım esnasındaki enerji kaybınızı gösterecek.
Dead Space kesinlikle vaat ettiği korku atmosferini tam anlamıyla yerine getiren ender oyunlardan bir tanesi. İçinde bulunduğunuz uzayda yalnızlık hissini kesinlikle oyuncuya yansıtıyor. Ani atraksiyon ve sesler ile oyuncuyu korkutma çabası da yadırganmaktan daha çok başarılı adaptasyon ile saygıyı hak ediyor. Etrafta duyacağınız sesler, uzaktan gelen dev cüsseli yaratık sesleri, kapıyı açacağınızda ardında sizi ne beklediğinin sürprizi kesinlikle çok iyi yansıtılmış. Oyunu tekrar oynadığınızda dahi korkmanız ise oyunun bu konudaki başarısının en büyük göstergesi. Yaratıkların çeşitliliği, zaman zaman içinde bulunduğunuz karanlık atmosfer ve ürperti hissi kesinlikle görülmeye değer. Oyunda bir hayli fazla sayıda yaratık çeşidi kullanıldığından her yaratığın farklı bir özelliği ve saldırma tarzı var. Kimi sürünerek size gelecek, kimi ağır ağır yanınıza süzülecek, kimisi de hiç beklemediğiniz bir an yanınızda beliriverecek. Hatta etkisinden şüphe ettiğiniz küçük yaratıklar bile sizi şaşırtabilecektir.
Oyunda senaryoya bağlı olarak belli bir ilerleyiş güzergahınız var. Bu noktada yönünüzü bulmanızı kolaylaştıracak bir harita sistemi de oyuna dahil edilmiş. Yön bulma tuşuna bastığınız esnada yerde küçük bir mavi hat sizin bir sonraki adımınızın hangi yöne olması gerektirdiğini gösteriyor. Yine menüden ulaştığınız ekranda haritanın detaylı üç boyutlu görünümü ve aradığınız tüm noktaları görmeniz mümkün. Burada kayıt, alış veriş ve yükseltme yapabileceğiniz yerlerin de simgelerini görmeniz mümkün. İlerleyişiniz esnasında bazı kapıları NOD
karşılığında senaryo haricinde açmanız gerekebilir. Bu noktada gizli bölümler, mühimmat sizi bekleyen sürprizler içinde yer alacaktır. Ayrıca bölüm sonlarında ise sizleri bekleyen BOSS dediğimiz zorlayıcı düşmanlarda sizleri bekleyen hoş sürprizlerden olacaktır. Oyunu bitirdiğinizde açılacak yeni 'Impossible' zorluk seviyesi de oyunu tekrar oynamanız için kesinlikle bir başka sebep.
İşin özü Dead Space, son zamanlarda oynadığım korku-gerilim diye kendini adlandırıp, bunu en iyi ölçüde yapabilen, içine koyduğu başarılı aksiyon ile oyuncuyu sıkmadan kendini oynatan başarılı bir oyun. Gerek grafiksel gerek sessel özellikleri ile de oyuncuyu içine çekmeyi başarıyor. Kısa oyun süresi ve çoklu oyuncu modunun olmayışı ise tek eksiklerinden. Kısaca Dead Space, sonuna gelip son videoyla bir sonraki oyunu beklemeye sizi zorlayacak kadar oyuncuyu etkileyebilen başarılı bir yapım. Oyunu bitirmenin verdiği burukluk ve tadı damağımızda kaldı diyen oyunculara da EA Redwood Shores'un Dead Space 2'nin yapımına başladığının müjdesini verip kapanışı yapabiliriz.
Bunlarda Benim Ekran Görüntülerim