TTNET'in hem telefon, hem internet hem de televizyonu olarak kullanılacak dijital kutuları Vestel hazırlıyor. Kablosuz modeme gerek kalmıyor. TTNET, Tivibu markasıyla başladığı WebTV platformuna şimdi İnternet TV (IPTV) ile devam ediyor. Evlerde ADSL modem, dijital TV kutusu ve internet telefonu olarak kullanılacak yeni servisin yaz aylarında başlaması bekleniyor. Tivibu servisinde olduğu gibi servisin 15 TL altında özel kampanla fiyatıyla sunulması bekleniyor. Bu yetenekli dijital kutuları Vestel üretiyor. Servisin en önemli altyapısını yine Türk Telekom Grup şirketi Argela hazırlıyor.
TEK FATURADA 3 SERVİS
İnternet televizyonu ile aslında sahip olunan dijital kutuyla tek hat üzerinden 3 servis alınıyor. Tüketiciler televizyon yayınlarını, telefon hizmetini ve normal hızlı internet servisini evlere gelen ADSL hattı üzerinden alıyor. Böylece tek faturada tüm hizmetlerin bedelini ödüyor. TTNET bu hizmetleri vermek için daha önce Bilgi Teknolojileri İletişim Kurumu (BTK) başvurusuyla telekom hizmeti vermek için lisans almıştı. Şu anda altyapı ve içerik olarak benzer hizmeti Superonline da sunuyor. Ancak Türk Telekom altyapısını kullanan TTNET 6.5 milyon abone ile yaygın bir müşteri altyapısına sahip olmanın avantajını kullanmak istiyor.
TV SATIŞI DA YAPILACAK
Türk Telekom bayi kanalında servis verme yetkinliğine sahip olanlar televizyon satışı da yapmaya başlayacak. Yani internet televizyonu ile Türk Telekom bayileri tüketici elektroniği konusunda da deneyim kazanmış olacak. İnternet televizyonuyla ilgili her donanım Türk Telekom bayilerinden de temin edilmesi bekleniyor. Türk Telekom ve Vestel, dijital kutunun kurulumu ve müşteri hizmetleri için yoğun bir çalışma yürütüyor. Sistemin kusursuz bir şekilde çalışması için kurulumun aksamadan yapılması büyük önem taşıyor. Bu noktada Vestel ve Türk Telekom çalışanları sıkı bir eğitim çalışmasından geçirerek sorumluluk paylaşımındaki detayları çözmeye çalışıyor. TTNET tarafından sunulacak hizmette telefon, internet ve televizyon servisinin sorunsuz bir şekilde verilmesi planlanıyor. Servisin ilk aşamada belli bölgelerde 100 bin civarında kullanıcıya ulaşması bekleniyor.