Merhaba Arkadaşlar,
Casper Nirvana A15 model bir laptopum var.Casper bizim ülkemizde kötü bir nam salmış, ben birçok kişinin aksine cihazımdan çok memnunum aslında; ancak bir ses sorunu yaşıyorum ve bir türlü aşamadım.Öncelikle belirteyim, cihazı iş için sürekli kullanıyorum, projektör için vs. ve yüklü çok sayıda programım var.Yani servise verip bekleme şansım yok, 1 gün bile.Dolayısıyla kendi olanaklarımla çözmek zorundayım.
Sorun, laptopun kendi hoparlörünü kullanırken ses gidiyor, ancak kulaklık ya da jakk ile hoparlör bağlarsak ses asla gitmiyor.Laptopun kendi hoparlöründeki bu ses sorununu gidermenin yolu nedir? Sorun donanımsal mıdır yazılımsal mıdır? Bazı bilgiler vereyim.
1) İnternette araştırdığıma göre bu sorun birçok casper nirvana modellerinde yaşanmış ve anakart cd'si içerisinde bir "hotfix" yazılımı ile sorunun çözüldüğü rivayet ediliyor; ancak elimde anakart cd'si yok ve casper'ın web sitesindeki sürücüyle sorun çözülmüyor.
2) Kulaklığı tak-çıkar yaptığınızda yine ses geliyor, ancak kısa bir süre sonra ses yine gidiyor.
3) Driver Solution Pack programıyla 19 tane sürücü güncelledim ama bir değişiklik olmadı.
4) Aygıt yöneticisi bölümünde 3 tane sürücü görünüyor:
- Conexant SmartAudio HD
-Intel(R) Ekran İçin Ses
-NVIDIA Virtual Audio Device (Wave Extensible) (WDM)
5) Laptopta hem Win 7 hem de Win 8 yüklü, her ikisinde de ses sorunu var.
6) Bu ses sorunu başlangıçta yoktu, sonradan ortaya çıktı ve giderek sıklaştı.
Aklıma gelen detaylar bunlar.Bu sorunu çözmemde bana yardımcı olabilirseniz çok minnettar kalacağım.Gerçekten durumum sıkıntılı.
Yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkürler.