Cemre Özkurt Röportajı ve The Sims 3 Üzerine!

Tayfun Kumaş
09-06-2010, 18:38   |  #1  
Tayfun Kumaş avatarı
OP Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
30 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2010

Türkiye'nin ve dünya'nın 3D yazılımından önde gelen isimlerinden, Türkiye'de Karate Kamil serisiyle flash yapımlarda büyük yenilik yapan, arkadaş dövmece gibi flash oyunları bize sevdiren ve çalışmalarını www.fistik.com'da dünya'ya yayınlayan Cemre Özkurt ile sizler için röportaj yaptık. Cemre Özkurt, şimdi ise dünya'nın en başarılı oyun firmalarından Elecktronic Arts'ta çalışmalarını sürdürmektedir ve ayrıca 02.07.2009'da piyasaya çıkan The Sims 3 adlı dünyaca önemli oyunda da imzası bulunmaktadır. Cemre Özkurt'a bu röportaj için bize zaman ayırdığı için bir kez daha teşekkür ederiz.

Tayfun Kumaş: Merhaba Cemre Bey, yaşantınız hakkında biraz kendinizden bahseder misiniz ?
Cemre Özkurt: Selam Tayfun. Yaşantım muhteşem! Resim, oyun, müzik, animasyon, karakterler, çizgi roman, kitap, film, arkadaşlar, futbol, motorsiklet ve geziler ile geçen eğlence dolu yaşantım var :) Tabii ki çok çalışıyorum. Bazen kötü durumlarda olabiliyor ama çokta önemsemiyorum.

Tayfun Kumaş: Seneler önce birçok flash animasyon çalışmanız oldu. En çokta Karate Kamil serisi büyük beğeni topladı, halen ise en çok beğenilenler arasında. Fistik.com'daki açıklamızda da Karate Kamil 5'in çalışmalarına başladığınızı duyurmuşsunuz. Karate Kamil 5 ne zaman gelir? Karate Kamil 5'i daha ne kadar bekleyebiliriz?
Cemre Özkurt: Karate Kamil 5'i yapiyorum, hatta diğer dizilerinide yapiyorum ama şu anda aklımda yapıyorum ;) Umarım birgün uygulamaya da gececek. Önce Amerika'daki hayatımı istediğim düzeye getirmeye çalışıyorum. Karate Kamil'in bir sponsora ihtiyacı var, bu sponsor da ben olacağım.

Tayfun Kumaş: Karate Kamil fikri ilk başta nasıl aklınıza geldi?
Cemre Özkurt: Birçok fikrin arasındaki karambolden oluşan bir fikirdir. Aslında ana fikir Japon çizgi filmlerini çok seven arkadaşım Haluk'dan çıktı. Japon kültürüne merak salmış bir genci alıp abarttım.

Tayfun Kumaş: Electronic Arts gibi dünya'nın en başarılı oyun şirketine girme maceranızı bize anlatırmısınız?
Cemre Özkurt: Tabii ki ondan öncesi de var. Amerika'ya geldikten ve çalışma iznimi ufak bir firmada hallettikden sonra Los Angeles'da Blur Studio da calistim, daha sonra bana EA'dan teklif geldi Godfather için, ilk önce kabul etmedim çünkü oyuna geçmek istemiyordum ama bir sonraki sene EA'ya e-mail atıp sordum, bu sefer The Sims 3'ün karakter tasarımcısına ihtiyacı olduğunu söylediler ve böylece EA'da çalışmaya başladım.

Tayfun Kumaş: Electronic Arts'ta dünyaca ünlü oyunlardan The Sims 3'ün yapımında da çalıştınız. The Sims 3'ün yapımcılığında hangi görevde yer aldınız?
Cemre Özkurt: The Sims 3'de karakter tasarımcısıyım.

Tayfun Kumaş: Sims 3'ün yapımında zorlandığınız kısımlar oldu mu?
Cemre Özkurt: Evet zorlandığım kısımlar da oldu. The Sims 3'ün çalışması teknik açıdan çok zor bir oyun ve çok fazla teknik detayı var. Artistik açıdan çok zor değil ama teknik mevzular çok detaylı.

Tayfun Kumaş: The Sims 3'ün Credits bölümünü okurken orada yazan Cemre Özkurt ismi beni çok gururlandırıyor. Çünkü senelerdir oynadığımız oyunda bir Türk'ün de imzası olması bizi çok memnun ediyor. Sizin için bu nasıl bir duygudur?
Cemre Özkurt: Çok güzel bir duygu, ismimin orada olmasından çok senin bunu yazman beni daha çok sevindirdi.

Tayfun Kumaş: Önceden Electronic Arts'a girmek hiç aklınızdan geçmiş miydi?
Cemre Özkurt: Hayır, aklımda Pixar vardı ama olmadı.

Tayfun Kumaş: The Sims 3'deki ilgiden memnun musunuz? EA olarak istenilen ilgiyi aldığınız mı?
Cemre Özkurt: The Sims 3 çok sattı, şu anda en çok satan PC oyunu, bu durumdan herkez memnun.

Tayfun Kumaş: The Sims 3'de sizin hoşunuza giden en iyi tarafı ve en iyi yanı nedir?
Cemre Özkurt: Herşeyin customize (özelleştirme) olması güzel birşey. Kıyafetlerin ve karakterlerin, yüzlerce ve binlerce kombinasyonu var. O müthiş bir özellik.

Tayfun Kumaş: Oyunlara ilginiz nasıl başlamıştır?
Cemre Özkurt: Benim bilgisayar oyunlarına ilgim çok eskilerde, Sinclar ve Comodore dönemlerinden, Amiga ve ilk PC'lere kadar sürekli oyun oynadım. Abilerim de çok ilgililerdi, oyun oynamak yeni oyun almak ve beraber incelemek en sevdiğimiz konuydu. Bilgisayar oyunlarında hiç bir yerde görmediğimiz bir çesit sanatı tanıdım. Gözümü ve beynimi o açıdan çok geliştirdi ama hiçbir zaman bir gamer olmadım, çünkü oyunlardan çok çabuk sıkılıyorum (Fifa Soccer Hariç). Genellikle oyunları oynarken nasıl yapabileceğimi düşünürdüm. Film yada çizgi film izlerkende aynı şekilde düşünürdüm. O yüzden filmlerde konuyu kaçırdığım çok oluyordu. Aynı şekilde oyun oynarkende grafiklere bakayım derken ne yaptığımı unutuyorum.

Tayfun Kumaş: The Sims 3 dışında yapımında çalıştığınız oyunlar var mı?
Cemre Özkurt: Çok kısa bir süre için Playstation 2 için Spyro da çalıştım. Ayrıca Nintendo Wii için Sims Animals Africa da çalıştım.

Tayfun Kumaş: Şu an üzerinde çalıştığınız herhangi bir proje var mı?
Cemre Özkurt: Şu anda The Sims 3 Ambitious Expansion Pack bitiyor, onun dışında abim ile beraber bir chat web sitesi yapıyoruz. Onuda bitince www.fistik.com'da yayınlayacağız.

Tayfun Kumaş: Boş zamanlarınızda ne tür ve hangi oyunları oynarsınız?
Cemre Özkurt: Birtek FIFA Soccer oynuyorum. Bir süre de Mirror's Edge'i oynadım. Genellikle Xbox 360'dan demo indirip 5-10 dakika oynuyorum. Oyunlar eskisi kadar beni heyecanlandırmıyor. Birçok oyun bana samimiyetsiz geliyor. Komik ve saçma oyunlar arıyorum ama bulamıyorum.

Tayfun Kumaş: Türkiye'de oyun yapımcısı olmak isteyen birçok genç var. Kimileri boş zamanlarında mod, yama vs. gibi oyunlara küçük eklentiler yapıyor, kimileri ise flash yada kendi oyunlarını yapmak için çabalıyor. Türkiye'de oyun yapımcısı olmak isteyen gençlere tavsiyeleriniz ve önerileriniz nelerdir?
Cemre Özkurt: Önerim ufak ve akılcı oyunlar yapsınlar. Yapabilecekleri işlere girişsinler. Zoru denesinler ama imkansıza girişmesinler. Çünkü oyun işi artık production oldu, yüzlerce kişi çalışıyor ama 1000 kişide çalışsa bir oyunu ilk açtığınızda en fazla 2-3 kişinin yaptığı bir mekan bir mantık ve karakterlerle karşılaşıyoruz. O açıdan 100 kişiye değil çok iyi 2-3 kişiye ihtiyaç var. Çok kapsamlı, yüzlerce level'i olan, içinde dünyalar modellenmiş bir oyunun yerine, iyi düşünülmüş ufak levellari olan, akılcı, grafik kalitesi yüksek bir oyuna ihtiyaç var. Teknoloji'yi teknikleri takip edip 2-3 kişi ile yapılmış müthiş bir oyun bence yapılabilir.

Tayfun Kumaş: Türkiye'de ilerlemekte olan oyun sektörü var. Türk oyun sektörü hakkındaki düşüncelerinizi alabilir miyim?
Cemre Özkurt: Türk oyun sektörü hakkında hiç birşey bilmiyorum. Son bildiğim Türk oyunu Pusu idi. Ama dediğim gibi EA yada Activision gibi kulvarda yarışırsa Türk oyun sektörü daha sektör olmadan batar gider. O açıdan farklı kulvarda yarışmak gerekiyor.

Tayfun Kumaş: Röportaj için teşekkür ederim. Sizin de eklemek istediğiniz ve söylemek istedikleriniz var mı?
Cemre Özkurt: Rica ederim çok mutlu oldum, Teşekkürler.
Eklemek istediğim söyle birşey var.
Ey Türk gençliği,
Büyük bir oyunda çalışmak yada ünlü biri olmak veya zengin olmak amaç olamaz. Amacınız birşey üretmek ve onu kendi stilinizde yapmak olsun. Bu amaç da da çok çalışmak gerek ama sıkıntı çekerek değil, heyecanla. Günlük ne kadar oyun oynadığınızı ve ne kadarında birşeyler ürettiğinizi düşünün (saat saat planlamasanızda). Çok oynadım şimdi birşeyler yazayıp, birşeyler çizeyim diyin. Bu ayarı kafanızda oturtursanız zamanla ilerlersiniz. Önünüze EA oyununu koyup bunu nasıl yaparım diye düşünmeyin. Önünüze bir kamyon tekeri koyup bunu nasıl çizerim, modellerim bunun software'ini nasıl yazarım yada bu tekere nasıl bir oyun senaryosu yazarım veya bunu nasıl hareketlendiririm diye düşünün.
Kamyon tekeri örnek tabi, gidip tekerlek almayın şimdi ben böyle dedim diye :D

Hepinize Sevgiler :)

Cemre Özkurt


Eskilerden! Cemre Özkurt Animasyonları