Darty'de yaşadığım rezalet

kanfelaketi
25-12-2012, 15:06   |  #1  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
0 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2009

Darty Ürün Değişimi Yapmıyor! 
Selam Arkadaşlar; 

Fişimin Resmi : http://f1212.hizliresim.com/14/t/h8dn1.jpg 

Darty'den alışveriş yapanlara,yapmayı düşünenlere yaşadığım olayı anlatacağım. 

21 Aralık 2012 Tarihinde Saat 14:27 'de Trust Marka Universal ( Laptopların %99'una uyumlu şarj aleti) aldım. Bundan önce başka bir marka kullanıyordum fakat sürekli bozuluyordu, bu yüzden Trust markasını denemeye karar verdim, Ürünün üzerinde packard bell, asus gibi bir çok markaya uyumlu olduğu yazıyordu, Bende packard bell olan laptopumda kullanmak üzere ürünü satın aldım. Darty Magazasının karşısında olan ofisime gelip ürünü denediğim de şarj etmediğini , benim Packard Bell sürümüme uygun olmadığını farkettim ve ürün iade/değişimi için satın aldıktan 15 dakika sonra Darty Mağazasına gittim. 

Ürünü almadan önce - Aldıktan sonra Darty Personel yorumlarım 

Universal Sarj Aletlerinin olduğu bölümdeki Darty Çalışanına "Trust'dan başka marka universal sarj aleti varmı?" gibi bir soru sordum. 

Çalışan öylesine cahil,bırakın konu ile alakasını, kenar mahalleden alınıp buraya konulmuş eğitimsiz biri, cevap bomba.. 

Bilmiyorum, yok yok tek marka bu, başka marka yok 

Biraz daha dikkatli baktığımda hemen 20 cm yanda diğer markaların olduğunu gördüm(biraz da benim dikkatsizliğim daha önce farketmedim) , ancak oranın belki 1 yıllık personeli sattığı üründen/markadan habersiz bir şekilde çalışıyor. 

Ürünü seçme aşamasında dikkatimi çeken şey, en üstte (ürünlerin geçirildiği bir zımbırtı var metal, orada en öne takılmış) olan 2 ürün önceden açılmış ve resmen koli bandı ile tekrar paketlenmiş, normalde bu tarz iade ürünler fabrikaya tekrar gönderilip kontrollerden sonra paketlenip tekrar satışa sunulmalıdır. Bu yaptıkları resmen 2. el ürün satmaktan farksızdır.Zaten Darty 2. el ürün sattı! Tarzında bir çok şikayette mevcut firma hakkında. 

Herneyse, iade için kasaya gittiğimde müşteri hizmetlerine gitmem gerektiğini söyledi, o bölüme gittim (hemen kasanın 20 metre yanında. Ancak bölümde kimse yok, sorduğumda "bekleyin,gelirler " dendi. 
15 dakıka boyunca beklememe rağmen gelmeyince tekrar sordum ve gelecekleri biraz daha beklememiz gerektiği söylendi, 5 dakika daha bekledim ancak ne gelen var,ne de giden.Tekrar görevli personele durumu sorduğumda şöyle bir cevap aldım "Abi nerden bileyim ben müşteri temsilcisimiyim, bekle gelirler" gibi saygısız bir cevap aldım ve akabinde " kime soracağım burada çalışan sensin " diye çalışan yetkiliye tepki gösterdim, hemen birisini müşteri hizmetlerine yönlendirdi. 1 dakika sürmedi birisinin gelmesi. Ürünü iade alamayacaklarını, tüketici haklarında böyle birşey olmadığını belirtti, Aynı ürün,farklı marka için mediamarket 'de de aynı problemi yaşadığımı sebep bile sormadan para iadesi yaptıklarını belirttiğimde ise resmen beni cahil/aptal yerine koyarak, " orasının tüketici hakları farklı demekki" gibi bir cevap aldım. 

Bir üst yetkili ile görüşmek istediğimi söylediğimde , bir bayan ile görüşmem sağlandı mağazanın ortasında , ayakta.. Ürün vakumlu olduğu ve paketi açtığım için ürünü alamayacakları saçmalığını zırvaladılar, vakumlu üründe değişim/iade yokmuş. ( ki evet bu sitelerinde de açıkca belirtiliyor, sanırım bizden açmadığımız üründen memnun kalmamız , açtığımız taktirde memnun kalmamamızın önemsiz olduğu söyleniyor.) 

Bana problem ile alakalı sunulan seçenek : ürünü verin teknik servise gönderelim, bir problem varsa 20 iş günü içerisinde başka bir ürün ile değiştirelim. 

Kısacası baştan savmaya çalışıyor, sunduğu seçenek bozuk ürünlerde yapılması gereken bir uygulama ki ürün bozuk bile olsa, bu ürüne 15 dakika önce para vermişim, neden paramı 20 iş günü boyunca Darty kasasında tutayım ki? Ürünü almış olsam, 2 ay sonra bozulsa gelsem garantiye versem söylediği şey mantıklı, iade almak söz konusu bile değil zaten böyle bir durumda. Resmen parayı gasp ediyorlar. 

Daha sonra şikayetimvar.com ' a şikayet'de bulundum. 2 gün sonra aradılar, değişim olmayacağını, mağazaya gidip teknik servise göndersinler, laptop markanızı ve laptopunuzun ürün kodunu da belirtin çalışmıyorsa gerekeni yaparlar ancak ürün üzerinde herhangi bir şekilde ufacık bile olsa o üründe çalışmayacağı yazıyorsa yine iade/değişim alamayacaklarını söylediler. Tüm bu işlemler/açıklamalar satın almam üzerinden 4 gün geçmesi üzerine yapılıyor, Bu yazıyı yazdığım şu 25 Aralık 2012 Tarihinde bile satın almamın üzerinden 4 gün geçmiş ve hiç bir şekilde geri iade almıyorlar. 
www.sikayetvar.com adresindeki konuma buradan ulaşabilirsiniz: 
http://www.sikayetvar.com/sikaye ... -degisim-yapilmiyor 

Konu hakkında bilgili birinin (Dartyden değil) açıklaması; 
Merhaba, eğer faturanız duruyorsa ürünü Tüketici Hakları Kanunu gereği 7 gün içerisinde sebep dahi belirtmeksizin iade etme hakkına sahipsiniz. 

Teknik servismiş şuymuş buymuş sizi bariz oyalamaya çalışmışlar. 

Darty eğer 7 günü geçirmedi iseniz iadeyi kabul etmek ZORUNDA. 

Fişte bile 30 gün içinde değişim yapılacağı yazıyor. 

Darty resmen tüketici haklarını kendi koyduğu kurallar ile yiyor, ingiliz markası olan darty bu tutumunu ingiltere'de kesinlikle yapamaz,cesaret bile edemez, ancak bizim gibi 3. dünya ülkelerinde karşı çıkmadığımız taktirde bu şekilde hakkımız yenecek.. 

Takdir edersiniz ki bu konuya açtığım blog, şikayetler, forumlara bilgilendirici açıklamalar , Sosyal medya paylaşımları kesinlikle bana yapılan bu 80 TL lik kazıkla alakası yoktur, darty'nin biz müşterilerine karşı saygısız ve hak yiyici tutumu ile alakalıdır.