DirectX 9 bomba gibiydi, DirectX 10 yerlerde süründü. Peki ya DirectX 11? İşte Direct X'in hikayesi.
Okumak için: https://www.chip.com.tr/konu/dire ... r-dogusu_31977.html
Resimlerle: Metro 2033 ve DirectX11!
Hüseyin Cem Köylü
Eskiden, yeni bir DirectX sürümü çıktığında müthiş yenilikler getirir ve eskisinin pabucunu dama atardı, fakat son zamanlarda durum değişti. DirectX 9'un ilk sürümü Aralık 2002'de yayınlandı ve 10 yıl sonra bile büyük merakla beklenen oyunlar DX9 üzerinden üretiliyor.
DX 10 ve 11 hiçbir şey sunmuyor değil. Crysis'i açıp, stüdyonun bu yeni grafiksel API'larla neler yapabileceğini görmem mümkün. Oyundaki ormanlar motion blur, post-processing ve ışık oyunlarıyla daha önce hiç görmediğimiz kadar gerçek görünüyorlar.
DX 10'un ilk günlerinde her şey güllük gülistanlıktı aslında. Bioshock'un kendine has stili ve iyi API (Uygulama Programlama Arayüzü) kullanımı, Far Cry 2'nin bize sunduğu Afrika savanları çekici görünüyordu. Tabi hiç biri Crysis ile başa çıkamadı, orası ayrı.
Fakat şöyle bir gerçek vardı ki, hiç kimse bu oyunları tam kapasite çalıştıracak bilgisayarlara sahip değildi. Geliştiriciler DX 10 üzerinde çalıştıklarını söyleseler de, bu DX 10 görüntüler nedense eski DX 9'lara çok benziyorlardı. Bize söylenen inanılmaz uçurumu sunamıyorlardı. Ayrıca bir büyük problem de, DX 10'dan yararlanmak isteyen kullanıcıların işletim sistemlerini Vista'ya yükseltmeleri gerektiğiydi. Çoğu kişi XP'den gayet memnundu ve yükseltme gereksinimi duymadı, öte yandan Vista'ya geçenler de sayısız sürücü problemiyle karşılaştılar. DX 10'un işletim sistemi bağımlılığı ve yüksek sistem gereksinimleri de, oyun dünyasının Microsoft'un yeni API'larına olan açlığını kaybettirdi.
Tüm konu: DirectX'in ölümü ve tekrar doğuşu!
Resimlerle: Metro 2033 ve DirectX11!
- DirectX: Bir API'ın yolculuğu
- Ve Halo geldi...
- Konsolların etkisi
- Neden hala DirectX 9?
- DirectX 10 Vista'nın kurbanı mı?
- Şimdi devir DirectX 11'in devri...
Kaynak: www.chip.com.tr
Tartışıyoruz: Sizce artık DirectX 11'in zamanı geldi mi?