Disney yeni nesilden umutlu
İnternetle doğan nesil, yani 8-14 yaşlarındaki çocuklar üzerinde bir araştırma yapan Disney, gelecek için umut verici sonuçlar aldı.
Disney'in Avrupa çapında yaptığı bir araştırmada, 8-14 yaşlarındaki çocukların internet ve teknoloji konusunda görüşleri ortaya çıktı. İnternet, sosyal medya ve cep telefonunun olmadığı bir dünyayı hiç görmeyen bu nesil, sanılanın aksine aile değerleri, sosya davranış ve çevre bilinci konusunda hayli duyarlı.
Çocukların yüzde 44'ü internetin arkadaşlarıyla görüşmelerini kolaylaştırdığını düşünüyor ancak yüz yüze görüşmeyi bu yönteme tercih ediyor. Yüzde 70'i internet en çok oyun amacıyla kullandığını söylerken, yüzde 59'u ise ödevlerini yapmak için bu teknolojiye başvuruyor.
Sosyal sorumluluk duygusu konusunda gelen cevaplarda ise yeni neslin yüzde 90'ının gezegeni korumak gerektiğini düşündüğü görülüyor. Geri dönüşüm alanında bilinçli olan gençlerin yüzde 74'ü, bunu alışkanlık haline getirdiğini ifade etmiş.
Kendileri için en önemli kişiyi "ailem" olarak belirten gençler, eskiden olduğu gibi internet çağında da gelirlerini cep harçlığı şeklinde elde ediyormuş (yüzde 70). 2000'li yılların ardından sonuçlarının değişmesi umulan "Büyüyünce ne olmak istersin?" sorusu ise klasik cevaplarını korumuş. Sırasıyla; veteriner, öğretmen, futbolcu, doktor ve polis.