Divinity: Orijinal Sin II, izometrik bir görünümden oynanan klasik bir RPG'dir. 14 Eylül 2017'de piyasaya sürülmüştür. 31 Ağutos 2018'de ise geliştirilmiş sürümü olan Definitive Edition çıkmıştır. Yüksek zorluk seviyesi ve sıra tabanlı bir dövüş sistemi sunan oyun, Divinity serisinin beşinci oyunudur. Haziran 2014'te çıkan ve büyük beğeni toplayan Divinity: Original Sin'in doğrudan devamı niteliğindedir.
Önceki oyuna benzer şekilde, Divinity: Original Sin II, Belçika'lı geliştirme stüdyosu olan Larian tarafından yaratıldı. Ayrıca, üretim sürecinin Kickstarter'da ki bir kitle fonlaması kampanyasıyla kısmen finanse edildiğini de belirtmekte fayda var 2 milyon doların üzerinde bağış toplandı.
Hikaye, Beyond Divinity'den hemen sonra anlatılan olaylardan yaklaşık bin yıl sonra geçse de, oyuncu tekrar Rivellon olarak bilinen bir fantezi dünyasına götürülür. Ancak bu sefer oyuncu, Kaynak'ın gücünü kullanan bir karakterin rolünü üstlenir. Önceki oyun, oyuncuyu bu yasak sihrin ustalarının peşinde olan iki avcının kontrolüne vermişti.
Bu İki grup arasındaki çatışma hala devam ediyor ve oyuncu tarafından kontrol edilen karakter, onları takip etmeye çalışan Düzenin temsilcilerinden kaçıyor. Aynı zamanda, kahraman, Void'den canavarların istilasının neden olduğu krize bir son vermek için mücadele eder bu, İlahi'nin ölümünden kaynaklanmıştır. Bu düzenin tamamı, burada gözle görülür şekilde daha ağır ve daha ciddi olduğu için, ilk Original Sin'in sunduğundan farklı bir atmosfer de getiriyor.
Bu sefer oyuncu, mevcut birkaç ırktan birini temsil eden bir karakter yaratmaya başlar. Karakter yaratma sürecindeki bir diğer önemli yenilik ise oyuncu karakterinin avatarına biyografik bir arka planı ekleyebilmesidir. Kahramanın geçmişine bağlı olarak ayrıca erkek veya kadın olabilirler, oyun dünyasının sakinleri onların varlığına çeşitli şekillerde tepki verir ve hatta onlara farklı görevler verebilir. Sonuç olarak, oyunun rol yapma katmanı önceki oyuna göre daha derindir ve kahramanın önüne konan problemler daha fazla şekilde çözülebilir.
Divinity: Orijinal Sin II, önceki oyunlardaki mekaniği genişletiyor. En büyük değişiklikler, platformlara veya kulelere tırmanma yeteneği eklendiğinden ve yüksekliklerin karakterlerin dövüş yetenekleri üzerindeki etkisi dikkate alındığından, savaş sistemine getirildi. Eylem puanları burada biraz basitleştirilmiş bir şekilde hesaplanır ve çoğu eylemi gerçekleştirmek 1-3 puana mal olur.
Ayrıca, yaratıcılar yeni beceriler ve öge kombinasyonları eklediler bunların iyi bir şekilde kullanılması, dengeyi oyuncunun savaştaki zaferi lehine değiştirebilir. Kaynağın güçleri bir başka yeniliktir; Oyuncunun bu güçleri kullanmak için özel Kaynak noktalarını yeniden doldurması gerekmesine rağmen, bunu yaparken son derece güçlü ve tehlikeli yeteneklere erişim kazanırlar.
Daha önceki oyunlarda olduğu gibi, macera 4 oyuncuya kadar co-op modunda deneyimlenebilir. Ancak ilginç bir şekilde, gruplar kolayca rekabete dönüşebilir, çünkü farklı geçmişlerden dolayı karakterlerin aynı durumlarda ulaşılması gereken çelişkili hedefleri olabilir. Bunun dışında, Larian Studios, yaratıcılıkla tasarlanmış arenalarda dört oyuncudan oluşan grupları birbirine yerleştiren ayrı bir PvP modu içeriyor.
Katılımcılar, önceden belirlenmiş karakterlerin rollerini üstlenirler ve bayrağı yakala veya tepenin kralı gibi klasik modların farklı varyasyonlarında birbirleriyle rekabet ederler. Divinity: Original Sin 2 ilk oyunun yapımında kullanılan motorun geliştirilmiş bir sürümünü kullanmaktadır, yani Divinity Engine 3.0'ı kullanır. Bu teknoloji, daha gelişmiş fizik ve DirectX 12 desteği dışında, önceki Divinity oyunundan önemli ölçüde daha iyi grafikler sağlar.
Oyun tüm yan içerikleriyle beraber 100 saatin üzerinde bir oynanış sunmaktadır. Ayrıca oyuncu tarafından yapılan seçimlere göre farklı sonlarla bitirilebildiği için tekrar oynanılabilirliği çok yüksektir.