Crysis'in 2007'de elde ettiği başarının ardında bulunan Yerli Kardeşler, uzun zaman boyunca oyunculardan saklanan sırrı sonunda açıkladılar. Bildiğiniz gibi Crytek, özet geçmek gerekirse Cevat, Avni ve Faruk Yerli kardeşlerin kurduğu, uluslararası alanda ulusumuzu temsil eden, gezegenin en iyi oyun yapımcılarından bir tanesi. Oyun pazarına Far Cry ile sert bir giriş yapan kuruluş, Crysis ile başarısını bir adım daha ileriye taşımıştı.
Kısa süren Ubisoft ortaklığı, Cevat Yerli'nin (kuruluşun başkanı) Electronic Arts ile anlaşması ile sonlanır. Far Cry'ın isim hakları Ubisoft'da kalır, ancak Yerli Kardeşlerin yeni düşüncüleri ile Crysis yaşama geçirilir. Electronic Arts ile süren ortaklık, kardeşler için kazançlı olsa da, işler pek istedikleri gibi ilerlemez. İşte Cevat Yerli'nin ağzından Crysis'in gerçek yapım süreci
CEVAT YERLİ :
Merhaba sayın okuyucular, ben Cevat Yerli. Crytek'in kurucularından birisi, şu an Frankfurt (merkez) ve diğer birimlerin başkanıyım. Bizi tanımıyor olabilirsiniz, ancak bizim uzun seneler üzerinde çalışarak, oluşturduğumuz oyunları oynadığınızı varsayarak konuşmama devam etmek istiyorum.
Electronic Arts ile başlayan ortaklığımız, diğer ülkelerin pazarına yayılmamıza yardımcı oldu. Sonuç olarak kısa süre içinde kendimizi daha geliştirdik, daha fazla oyuncuya ulaşabilir bir konuma geldik. Bugün sizlere Crytek'in yapım süreci konusunda uzun bir süre boyunca sır olarak saklamamız gereken (NDA), ilginizi çekebilecek çeşitli bilgileri paylaşmak istiyorum.
Far Cry üzerinde pek konuşma özgürlüğümüz bulunmuyordu. Dağıtımcımızın sağladığı para gereği onların istediklerini uygulamak ile görevlendirilmiştik. Bilim kurgu ve dinozorların olduğu bir oyun tabanı üzerinde çalışırken (The Lost world, The Island of Doctor Moreau) gelen baskılar üzerine değişiklikler yapmak zorunda kalmıştık. Sonuç olarak istediğimiz bir oyun çıkaramasak da gelen başarı ile bir tür maddi özgürlük, konuşma hakkına kavuşabilmiştik.
Electronic Arts ile başladığımız yeni dönem, başlangıçta bizim için serbest bir ortam tanısa da, daha sonra dağıtımcıların baskısı üzerine bizim denetimimizden çıkan bir yapım sürecine dönüşmüştü.
Başta Kıbrıs adasına (gelecekte) düşen, çok eski bir uzaylı kalıntısının bulunması, paylaşım sorunu ile ada üzerinde yaşayan iki tarafın arasında geçen çatışma, diğer devletlerin ise olanlara karşı duyarsız kalışını konu edinen bir oyun olarak tasarlanmıştı.
Biz ise bu işin içine giren bir Birleşmiş Milletler askeri olarak bağımsız çalışmaktayız. Bu kesimde oyunu bildiğimiz Crysis'den ayıran özellikler ister bağımsız, isterseniz iki taraftan birisini seçerek, kalıntılara ulaşmak için çalışmanız. Karakter oluşturma ve geliştirme, karakterler arası iletişim, oyunun çizgisini değiştiren seçimler gibi role-playing öğeleri içeren oyun, daha sonra basitleştirilerek bugün bildiğimiz durumuna getirilmiştir.
Electronic Arts'ın baskısı ile Casual Gamer/Gaming olarak bilinen, genel oyuncu pazarı için uyarlanan oyun, Crytek için bir başarı olarak tarihe geçse de yapımcıların gerçek görüşlerini yansıtmaktan çok uzaktadır. Geriye kalan birçok ürün başka bir oyun için kullanılmaya çalışılsa da bu oyun gün ışığını göremeden, dağıtımcı tarafından iptal edilir.
Evet arkadaşlar, sizleri bilmem, ancak bu RPG/FPS karışımı oyun, benim bildiğim Crysis'den kulağa daha ilgi çekici gelmekte. Crytek eğer bir gün istediği maddi özgürlüğe ulaşabilirse ki bunun için bizim ve diğer oyuncuların desteği gerekli, bu oyunu yaşama geri döndürebilir. Geleceğin onlar için daha parlak olmasını dilerim.
Yani Anlaşılan Crytek Firmasının Electronic Arts İle Yaptığı anlaşma Crysis'in Özgürlüğünüaldı sanki:(
Burdan Crytek Firmasına dilekçe yazabilirsiniz onlar için her bir dilekçe Çok Önemli
Not: Alıntıdır