Evde bir de jeneratör ve ataba marka akü şarj cihazı var. Ancak bu alet jeneratörün aküsünü doldurmaya yetmiyor ve uzun saatler şarj etsem bile akü jeneratörü çalıştıramıyordu. Sonuçta bir akü şarj cihazı almaya karar verdim. Şarj cihazlarının çoğunun fiyatı da 100 TL üzerinde. En ucuz şarj cihazı ise 75 TL fiatı ile Einhell. Araştırırken Meanwell marka bir cihaz gördüm, aynı PSU.ya benziyordu. Birazcık interneti araştırdım ve yabancı sitelerde PSU.dan akü şarj cihazı yapan tarifleri gördüm.
Bende kullanmadığım eski bir atx 420W power supply vardı. Atmaya kıyamıyordum ama öylece de duruyordu. Bu tarifin dediklerini yaptım, 12V 9Ah.lık aküyü 6 saat şarj ettim ve jeneratör tek kontak çevirişte çalıştı. Şimdi yaptıklarımı anlatayım. Bende çalıştı ancak siz yaparken problemler yaşayabilirsiniz, bu yüzden yapacaksanız kendi riskinizi alarak yapın, akü bile zarar görebilir.
1) 20 pinlik kablodaki yeşil ve hemen yanındaki siyah kabloyu bir ataç ile birleştirdim. Bu şekilde anakarta bağlanmadan PSU.nun çalışmasını sağladım. Benim PSU.da anahtar olduğundan ek bir işleme gerek duymadım ancak siz ataç yerine daha uzun bir kablo ve anahtar takarak istediğiniz zaman anahtardan PSU.yu açıp kapayabilirsiniz.
2) 20 pinlik haricindeki diğer bağlantılardan 4 adet Sarı (+12V) ve 4 adet Siyah (Ground) kabloyu kesip sarı ve siyahları ayrı ayrı birbirine bağladım.
3) Ayrıca bir kırmızı (+5V) ve bir siyah kabloyu da aşağıda anlatacağım işlem için rezerve ettim. Diğer kabloların hepsini artık kesebilirsiniz (tabi 20 pinlik hariç).
4) Kasayı üstte bulunan vidalarından söktüm ve üst kapağını çıkardım. Buraya matkap ile siyah musluk contalarının girebileceği kadar bir delik açtım. Dikkat edin, musluk contasından geniş olmasın. Bu deliklerin herbirine musluk contasını zorlayarak (istenen şey bu) yerleştirdim ve etrafına japon döktüm, iyice sabitlensin diye.
5) Şimdi lazım olan şeyler a) 5-6 cm.lik somun takılabilen 2 vida; b) Bu vidalar için 2 adet somun; c) 2 adet pul; d) 4 adet daha musluk contası; e) Lehim
6) Ayrı bağladığımız siyah ve sarı kabloları, iki pula ayrı ayrı lehimledikten sonra bunları vidaya taktım, üstüne bir musluk contası oturttum. Vida başı içeride kalacak şekilde, daha önce açtığım deliklere yerleştirdiğim contaların içinden geçirdim. Dışarıya bir musluk contası daha yerleştirip somunla iyice sabitledim. Aynı işlemi diğer kablo grubu ile de yaptım. Ve kasa kapağını yerine geri vidaladım.
7) Madde 3.de belirttiğim kırmızı kablo ve siyah kabloyu marketten 1.5 TL.ye aldığım araba sinyal lambasına lehimledim. (Siyah kablo yan tarafına, kırmızı kablo aşağıdaki bağlantılardan birine). Bunun amacını tam olarak anlamış değilim ama bir yararı çalışırken lambanın yanıyor olması. Lambayı, elektrik bandıyla bantladıktan sonra kasanın üstüne japonladım.
8) Ben atabadaki akü başı kıskaçlarını kullandım, ama siz uzunca bir kablo ile yeni aldığınız kışkaçları bağlayabilirsiniz.
9) Sarı olan akünün kırmızı ucuna, siyah olan siyah ucuna bağlanacak.
İşte böyle. Ben elektrikçi veya akücü değilim ama bende başarılı oldu. Sizde yapıp deneyimlerinizi paylaşırsanız sevinirim. Tek problem, normal akü şarj cihazlarında olduğu gibi, akü dolunca kapatacak bir mekanizmanın olmaması. Belki vardır, bilen arkadaşlar bize yardımcı olabilirler belki. Ben bu sorunu, elimde var olan bir zamanlı priz ile hallettim. 6 saate ayarlıyorum, dolduruyor ve sonra kesiyor. Paylaşımlarınız ve katkılarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Eski PSU.dan akü şarj cihazı yapmak
OP Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
25 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2008
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
320 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2008
Merakımdan soruyorum, jeneratör normalde kendi aküsünü şarj edemiyor mu ?
OP Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
25 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2008
Ediyor tabi ama uzun süre çalıştırmadığım zamanlarda akü boşalıyor, ihtiyacım da ondan kaynaklandı zaten.
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2011
selam öncelikle paylaşımın için teşekkür ediyorum çok güzel anlatmışsın emeğine sağlık
devrede bağlamış olduğun lamba aslında direnç görevi görüyor akü dolarken lamba yanıcak
fakat akü doluma yakın lamba ışığı azalmaya başlaması lazım akü dolduğunda lambanın tamamen sönmesi lazım bi çeşit direnç görevi yapar lamba direk yanıyorsa bile olmamış değildir kontrolü sağlar