Forza Motorsport 3 '(X-Box 360) [ Ön Bakış ]

StyleALP
17-07-2009, 12:08   |  #1  
StyleALP avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
1,601 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2009

En çok kâr getiren oyun türlerden biri olan yarış; kullanıcılara hız, rekabet ve elde ettikleri başarılar sonucunda son model otomobillerle eşsiz bir oynanış sunmayı hedefler. Özellikle son yıllarda yaşanan �Modifiye çılgınlığı�, hazırlanan çoğu arcade türündeki yapımlara ilham kaynağı olmuş ve onları bir adım önde tutsa da, gerçekçilikten hoşlanan oyuncular için Gran Turismo ve Forza Motorsport gibi oyunların yeri de apayrı olmuştur. İçinde bulunduğumuz döneme baktığımız da ise, arcade tarzındaki projelerin yavaş yavaş simülasyon havasına büründüğüne ve bu türün, eskiye nazaran daha fazla ilgi göremeye başladığına dikkat çekebiliriz.

Forza Motorsport serisi, Turn 10 stüdyosu tarafından Microsoft�un konsolları Xbox ve Xbox 360 için piyasaya sürülmüştü. Oyun dünyası, henüz çıkmamış olmasına rağmen uzun bir süredir Gran Turismo 5 ile meşgulken, Microsoft elindeki paketi açtı ve Forza Motorsport 3�ün (FM3) Ekim ayında çıkacağını duyurdu. Gelişmiş grafikler, kaliteli fizikler ve daha iyi bir sürüş deneyimi sunmasının yanı sıra Forza 3, acemi oyuncuları da düşünerek hazırlanmakta olan ciddi bir yapım.


"Oyunda yer alan her araç, Forza 2'de kullanılan poligon miktarından 10 kat daha fazla poligon barındırıyor."
Seç beğen al

FM3�ün tek kişilik oynanış kısmı: Circuit, Oval, Drag, Drift ve Timed Events gibi yarış türlerinde, toplamda 200 farklı organizasyonun bulunduğu bir takvimden oluşuyor. Dünyanın en önde gelen 100�den fazla yarış parkurunun yer alacağı yapımda, İspanya�nın Gorgeous Dağları�nı ve İtalya�nın Amalfi Sahili�ni örnek olarak gösterebiliriz. Kullanabileceğimiz araçlara da göz atarsak, muazzam bir tabloyla karşılaşıyoruz. FM3�te, Ferrari, Peugeot, Toyota, BMW ve Cadillac gibi isimlerin bulunduğu, dünyanın en önemli 50 geliştiricisi tarafından üretilmiş 400�den fazla araç modeli yer alıyor. Klasik Amerikan arabalarından, Avrupa�nın güçlü otomobillerine, hatta Asya�nın teknoloji canavarı modellerine kadar uzanan geniş bir yelpaze. Her birinin lastik, motor ve benzeri parçalarına çeşitli geliştirmeler yapabilecek, kazandığımız yarışlar sonrasında yeni malzemeler satın alabileceğiz.

Yetkililerin belirttiğine göre oyunun ana amacı, �Erişilebilirlik� olacak. Yani Forza Motorsport 3, hem tecrübeli, hem de acemi oyuncuları, bir araya getirmeyi ve aynı düzeyde zevk almalarını istiyor. Şöyle ki, simülasyon türü zordur, ama yapıma eklenecek bir takım arcade takviyeleri sayesinde, FM3 daha geniş bir kitleye hitap edebilecek. Bunun için Turn 10�un hazırladığı yöntemler mevcut; geri sarma özelliği ve otomatik yavaşlama özelliği buna örnek verilebilir. Mesela geri sarma özelliği geçtiğimiz yıl çıkan GRID�te gördüğümüz bir yöntem. Yarış esnasında telafisi zor bir kaza yaparsanız, belirli bir süreye kadar oyunu geri sarabiliyor ve kaza gerçekleşmeden önceki bir pozisyonda yarışa devam edebiliyorsunuz. Kısaca ikinci bir şans diyebiliriz.                                    

Otomatik yavaşlama yine acemi oyuncular için düşünülen, aracınızla herhangi bir viraja girerken, otomatik olarak hızının düşürülmesi. Bu sayede kaza yapma riskiniz de en aza indirgenmiş olacak. Bir de Non-Sim modu var. Bu özellik sayesinde de araçlarınız görünüş olarak hasar alsa dahi, güçlerinden hiçbir şey kaybetmeyecek ve yola aynı hızla devam edebilecek. Aslında FM3�ün kullanıcılardan istediği sürekli olarak bu tip yarışlarla oyunu bitirtmek değil. Aksine, bu yöntemleri sık sık deneyerek tecrübe kazanmayı sağlamak ve oyunları asıl simülasyon yarışlarına en kısa sürede adım attırmak.

Kemerleri bağlamayı unutmayın

Yapımı ister araç üzerinden, istersek de kokpit kamerasıyla oynayabileceğiz. FM3 geliştirilirken, Peugeot ve Audi mühendisleriyle birlikte çalışılmış. Yapımcılar, oto üreticileriyle aralarında iyi ilişkilerin olduğunu söylüyor. Oyunda yer alan her araç, Forza 2�de kullanılan poligon miktarından 10 kat daha fazla poligon barındırıyor. Fizikler ve yapay zekâ üzerinde de duran yetkililer, bunların en iyilerinin Forza�da yer aldığını söylüyor. Motorun her devirde hız artışı ve azalışındaki sesi, zemin değiştiğinde lastiklerin sesleri gibi detaylar üzerine ayrıntılı bir şekilde duruluyor. Turn 10 stüdyosunun iş birliği bu kadar da değil. Yapımcılar, fizik özellikleri için McLaren�ın teknoloji merkezini ziyaret etmiş. Ayrıca takımdan Lewis Hamilton ile de görüşülmüş ve firmanın F1�de kullandığı aerodinamik sistemi hakkında bilgi alınmış. Bu bağlamda oyunda önemli değişiklikler yapıldığı söyleniyor.


"FM3'te,Ferrari, Peugeot, Toyota, BMW ve Cadillac gibi isimlerin bulunduğu,dünyanın en önemli 50 geliştiricisi tarafından üretilmiş 400'den fazlaaraç modeli yer alıyor."
Duyurulmasının ardından oynanış videoları yayımlanan FM3, oldukça kaliteli görünüyor. Öyle ki, daha şimdiden GT5 ile aralarında grafiksel karşılaştırmalar yapılmaya başlandı. Araç tasarımları, ışıklandırmalar ve çevre görselleri, tam sürüm çıkana kadar yapılacak düzenlemeler sonucunda çok kaliteli bir seviyeye gelecektir. FM3�ün yapımcılarından Dan Greenawalt, �Bir yarış oyunu, 60 FPS�de çalışıyorsa iyidir, çalışmıyorsa kötüdür� diyor. FM3, 60 FPS değerinde çalışacak. Ayrıca Greenawalt, Gran Turismo takımına ve başındaki isim Kazunori Yamauchi�ye saygı duyduğunu, kendisinin de bir GT fanatiği olduğunu da söylüyor.

Son olarak yapımda multiplayer modlar da yer alacak. Tekli ve çoklu oyuncu modu oynanış olarak en fazla 8 araca kadar izin verecek. Xbox Live üzerinden diğer arkadaşlarımızla rekabete girebilecek, elde ettiğimiz başarılar sonucunda sıralama tablosunda yer alabileceğiz. Ayrıca her yönüyle tamamen kendi tarafımızdan modifiye edebileceğimiz araçlarımızı Live üzerinden yayımlayabilecek, oyun içerisinden aldığımız video ve resimleri de diğer oyuncularla paylaşabileceğiz. Özellikleri ve grafikleriyle FM3, bu yılın en iddialı yapımlarından biri.                                    

Kaynak: TIKLA !