Electronic Arts'ta çalışan Türk oyun yapımcılarından Giray Özil ile ve bu senenin (2010) sonbaharında piyasaya çıkması planlanan Medal of Honor, Fall 2010 hakkında da röportaj yaptık. Medal of Honor, Fall 2010 hakkında Türkiye'de yapılan ilk röportajdır. Şunu da söylemekte fayda var oyunun adı Medal of Honor Fall 2010 değil, sadece Medal of Honor'dur. Fall 2010, Sonbahar 2010 demektir yani oyunun çıkacağı tarihtir. Röportajın son sayfasında hazırlamış olduğum Medal of Honor, Fall 2010'dan yüksek çönürlükteki resimleri ücretsiz indirebilir, isterseniz masaüstü arkaplanı bile yapabilirsiniz ve 28 Mart 2010 tarihine kadar yayınlanan Medal of Honor, Fall 2010 videolarını izleyebilirsiniz. Sözü fazla uzatmadan sizi röportaj ile başbaşa bırakıyorum. Keyifli okumalar. Tayfun Kumaş
Tayfun Kumaş: Merhaba Giray Bey, Bize kendinizden kısaca bahsedermisiniz?
Giray Özil: Electronic Arts'ın Los Angeles stüdyosunda oyun motoru programcısı olarak çalışıyorum. Şu an Medal of Honor ekibindeyim. 3.5 yıldır ABD'de yaşıyorum, Eskişehir doğumluyum ve 25 yaşındayım.
Tayfun Kumaş: Oyun yapımı kariyerinize nasıl başladınız?
Giray Özil: Oyun yapımcısı olmak hep istediğim bir şeydi. Sabancı Üniversitesi'nde bilgisayar mühendisliği okurken bu konuya yoğunlaştım. Gerçek anlamda oyun kariyerine ilk adımımsa Pusu'nun yapımcısı Yoğurt Teknolojileri'nde staj yaparak tamamladım.
Tayfun Kumaş: Electronic Arts gibi dünya'nın en başarılı oyun şirketine girme maceranızı bize anlatırmısınız?
Giray Özil: Üniversite sonrasında ABD'ye yüksek lisans yapmak amacıyla gitmiştim. Zira büyük bir oyun şirketinin Türkiye'den yeni mezun bir genci işe alma ihtimali sıfıra yakındı. Yüksek lisansın ilk yılında pek çok şirket okula stajyer bulmak amacıyla mülakat yapmaya geliyordu, EA'de bunlardan biriydi. Birkaç teklif içerisinde EA'i tercih ettim. Stajımın sonundaysa okula dönmeden doğrudan işe başlamamı istediler, ben de severek kabul ettim, zaten okula gitmemin amacı EA gibi bir şirkette işe girebilmekti.
Tayfun Kumaş: Önceden Electronic Arts (EA)'a girmek hiç aklınızdan geçmiş miydi?
Giray Özil: Tabii ki! Sanırım FIFA 96 oynadığım zamandan beri. Ama biraz uçuk bir hayal gibi geliyordu.
Tayfun Kumaş: EA'da, efsane olmuş Medar of Honor'un ve bu sene çıkması planlanan Medal of Honor, Fall 2010'un yapımında da çalışıyorsunuz. Medal of Honor, Fall 2010'un yapımcılığında hangi görevde yer alıyorsunuz?
Giray Özil: Oyun motorunun altyapısını programlıyorum. Bunun içerisinde grafiklerin programlanması, oyunun konsollarda ve PC'de optimize ve sorunsuz çalışmasını sağlamak gibi işlerde var. Bunun yanında yaptığım başka şeyler de oluyor arada, çok belirgin bir görevim yok.
Tayfun Kumaş: Medal of Honor, Fall 2010 yapımı nasıl gidiyor ve ilerde bizi nasıl bir Medal of Honor bekliyor?
Giray Özil: Yapım gayet keyifli ve yorucu, çoğunlukla yeni bir ekibiz ve ileride çıkacak şaheser niteliğindeki Medal Of Honor oyunlarının temelini atmayı amaçlıyoruz bu oyunla.
Tayfun Kumaş: Bildiğimiz kadarıyla modern savaşı konu alacak olan Medal of Honor, Fall 2010 geçtiğimiz sene piyasaya çıkan ve satış rekorları kıran Call of Duty Modern Warfare 2'yi geçebilir mi?
Giray Özil: Cevap basit: Hayır!, hedefimiz bu değil. Call of Duty serisi tek bir oyunla buraya gelmedi, yıllardır bir arada aynı teknolojiyi kullanarak çalışan bir ekibin eseri. Medal of Honor ise yeni bir ekiple ve teknolojiyle yola çıktı, oyun sektöründe başarının sırrı aynı formülü tekrarlayarak mükemmelleştirmektir. Eminim oyuncuların zevkle oynayacağı bir oyun yapacağız. Sonuçta The Godfather'ın gelmiş geçmiş en iyi film olduğunu düşünebilirsiniz ama bu başka film izlememeniz veya beğenmeyeceğiniz anlamına gelmez.
Tayfun Kumaş: Medal of Honor, Fall 2010 için oyunun geçeceği ülke neden Afganistan seçildi? Geçtiğimiz senelerde mahalesef ABD ve Afganistan savaşı olmuştu, yoksa oyunun konusu bu savaşı mı anlatacak?
Giray Özil: Oyun bu operasyon esnasında yaşanan olaylara değiniyor, ama savaşın genelinden çok savaş sırasında birkaç askerin başından geçenler anlatılıyor. Politik bir tavrı yok.
Tayfun Kumaş: Bu sene (2010) piyasaya çıkması planlanan birçok FPS oyun var. Bu duruma göre EA, Medal of Honor, Fall 2010'da sizce beklenen ilgiyi duyabilecek mi?
Giray Özil: Konuya diğer oyunlardan farklı bir yaklaşımımız olduğunu düşünüyorum, örneğin bize en yakın oyun olan Modern Warfare özellikle son oyunlarında oldukça uç noktalara gitti ve bir aksiyon filmi havasına büründü. Biz daha ayakları yere basan bir hikaye anlatıyoruz. Tabii ki rekabet çok ama Medal of Honor markası kendine yer bulmakta güçlük çekmeyecektir.
Tayfun Kumaş: Medal of Honor, Fall 2010'un diğer Medal of Honor serisine göre en büyük yeniliği ve avantajı ne olacaktır?
Giray Özil: Haliyle ikinci dünya savaşı yerine modern savaşları konu almamız en büyük fark. Olaylara çok gerçekçi ve sinematik bir yaklaşım getiriyoruz, Medal of Honor serisinin iddiası hep bu olmuştur zaten.
Tayfun Kumaş: Medal of Honor, Fall 2010'da sizin hoşunuza giden en iyi tarafı ve en iyi yanı nedir?
Giray Özil: Multiplayer kısmını Battlefield'in yaratıcısı DICE'nin yapıyor olması bence çok yerinde bir karar.
Tayfun Kumaş: Daha önce hangi oyunların yapımında çalıştınız?
Giray Özil: Medal of Honor Airborne'da yer aldım, iptal edilen Tiberium oyununda ve Red Alert 3'te de çok kısa bir dönem çalıştım. Yaklaşık üç seneden beri çoğunlukla bu projede yer alıyorum.
Tayfun Kumaş: Şu an üzerinde çalıştığınız başka herhangi bir proje var mı?
Giray Özil: Hayır, genelde oyun sektöründe aynı anda birden çok projede çalışılmıyor.
Tayfun Kumaş: Boş zamanlarınızda ne tür ve hangi oyunları oynarsınız?
Giray Özil: Büyük bir FIFA hastasıyım, onun haricinde fırsat buldukça çeşitli RPG ve FPS oyunlarını oynuyorum. Mahalesef işiniz oyun yapmak olunca boş zamanlarınızı oyun oynamak haricinde başka şeylere ayırma ihtiyacı duyuyorsunuz.
Tayfun Kumaş: Türkiye'de oyun yapımcısı olmak isteyen birçok genç var. Kimileri boş zamanlarında mod, yama vs. gibi oyunlara küçük eklentiler yapıyor, kimileri ise flash yada kendi oyunlarını yapmak için çabalıyor. Türkiye'de oyun yapımcısı olmak isteyen gençlere tavsiyeleriniz ve önerileriniz nelerdir?
Giray Özil: Çok hırslı olmak, çok araştırmak ve başlanan işleri yarım bırakmadan ortaya küçük de olsa çalışan bir eser çıkarmak önemlidir. Mod yapımcılığı ve flash gibi alanlar çok küçük ekiplerle başarılı işler çıkarılabildiği için bence çok önemli başlangıç noktaları.
Tayfun Kumaş: Türkiye'de ilerlemekte olan oyun sektörü var. Türk oyun sektörü hakkındaki düşüncelerinizi alabilir miyim?
Giray Özil: Biraz kıpırdanma görüyorum ama gidecek daha çok yolumuz var ve mahalesef bu hızda hiçbir yere varamayız.
Tayfun Kumaş: Röportaj için teşekkür ederim. Sizin de eklemek istediğiniz ve söylemek istedikleriniz var mı?
Giray Özil: İdeallerinizin peşinden koşmanızı temenni ediyorum, zor gözükseler de yeterince çalışarak elde edilemeyecek bir şey yok ve hayatınızı sevdiğiniz bir işten kazanmanın keyfi paha biçilemez. Sevgiler Giray Özil.
Medal of Honor, Fall 2010'da Seçmiş Olduğum Yüksek Çözünürlükteki Ekran Görüntüleri
İndirmek İçin: http://www.4shared.com/file/2511 ... all_2010_Ekran.html
28 Mart 2010'a kadar yayınlanmış Medal of Honor, Fall 2010 Tanıtım Videoları
Exclusive Medal of Honor Debut Teaser
http://www.cryturkiye.com/www.gametrailers.com/player/59596.html
Kaynak:http://www.gametrailers.com/video/exclusive-medal-spike-tv/59596
Spike VGA 09: Exclusive Debut Trailer
http://www.cryturkiye.com/www.gametrailers.com/player/59826.html
Kaynak: http://www.gametrailers.com/video/spike-vga-medal-of/59826
Exclusive Tier One Trailer
Kaynak: http://www.gametrailers.com/video/exclusive-tier-medal-of/63074