Google’ın online reklamcılık konusunda üniversite öğrencilerine yeteneklerini keşfetme fırsatı sunduğu “Google Online Pazarlama Yarışması” sonuçlandı. Yarışmaya aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 47 farklı ülkeden 1650 ekip katıldı.
Yarışmada, yerel bir işletme ile beraber çalışarak etkili bir online pazarlama kampanyası geliştirmeleri istenen öğrenci gruplarının her birinden, bir strateji oluşturmaları, kampanyalarını yürütmeleri, sonuçlarını değerlendirmeleri ve ilgili işletmeye online pazarlama süreçlerini geliştirecek tavsiyelerde bulunmaları istendi.
Öğrencilere, kampanya raporlarını akademisyenlerden oluşan uluslararası kurula iletmeden önce, stratejilerini geliştirmek için üç hafta tanındı. Google’ın özel algoritması, tüm dünyadan en iyi 150 takımı, yerel işletmenin tıklanma sayısı, sağlanan geri dönüş ve web sitesi aktivitelerini artırma başarısı kriterlerine göre sıraladı ve yarı finalistleri belirlemiş oldu.
Ardından, diğerlerine göre biraz daha fazlasını başaran ilk 10 ekip, akademisyenler kurulu tarafından değerlendirildi ve yarışmanın galipleri belirlendi. Birinci gelen ekip, Google’ın Mountainview California’daki merkezine gidip Adwords’ü geliştiren ekiple tanışma hakkını kazandı.
Yarışmada Batı Avustralya Üniversitesi “Küresel Birinci”, İsviçre Bern Üniversitesi “Avrupa, Orta Doğu ve Afrika Bölge Birincisi”, Pennsylvania State Üniversitesi “Amerika Bölge Birincisi”, Avustralya İşletme Meslek Yüksek Okulu da “Asya Pasifik Bölge Birincisi” oldu. Yarışmaya Türkiye’den katılan en başarılı ekip, Selçuk Üniversitesi Turizm ve Otelcilik Meslek Yüksek Okulu oldu.
internet adresinden yarışma hakkında ayrıntılı bilgi alınabiliyor.