Zaman, zaman Office 2007 ile içerisine bir çok yenilik dahil edilen Groove'ın ne olduğu ve ne işe yaradığı ile ilgili sorular alıyorum.
Groove'u bir proje süreci içerisinde yer alan bir çok nesneyi ve olayı koordineli bir şekilde yürütmemizi sağlayan bir teknoloji olarak tanımlayabiliriz.
Örneğin herhangi bir toplantı için bir çok doküman oluşturmamız gerekiyor ve takvimler üzerinde toplantılar planlıyorsak, karşılaştığımız iyi ya da kötü durumları kaydediyorsak, gerekli aşamalarda raporlar oluşturuyor, sunumlar hazırlıyorsak ve bu bilgileri proje içerisindeki kişilere bu bilgilerin son hallerini her an paylaşmamız gerekiyorsa; Groove bu işlerimizi yürütebilmemiz için biçilmiş kaftan.
Sağladığı bazı özellikleri nedeniyle Vista ile birlikte gelen Meeting Space ile de sıkça karşılaştırılan ve sırf bu yüzünden gereksizmiş gibi görünen Groove aslında Meeting Space'den çok daha fazlasını sunmakta.
Kısaca bakacak olursak; Vista ile gelen Meeting Space en fazla 10 kullanıcıya kadar anlık toplantılar için destek verir. Buna karşılık Groove'da yaratılan çalışma alanları kullanıcıların makinasında sürekli saklanır. Groove ile buna ek olarak online ve offline, firewall önünde ve arkasında teoride sınırsız kullanıcıya çalışma olanağı sağlanmaktadır.
Groove çalışma alanları Sharepoint ile entegre edilerek gelişmiş yetenekler de sunmakta ve bunun bazı örnekleri yavaş, yavaş ortaya çıkmaktadır. Yine Groove'da Sharepoint'tekine benzer olarak tartışma, toplantı notları, infopath formları ve 3. parti entegre edilebilir bir çok modül gelmektedir. Vista Meeting Space ise daha basit anlık toplantılar için uygundur.