Arkadaşlar öncelikle selamlar .
Şubat ayında Avea müsterilerine vergiler hariç 55 TL'ye (vergiler dahil 67 TL) yurt içi her yöne sınırsız diye bir tarife çıkardı. Aylık ortalama 300 TL cep telefonu faturası ödeyen biri olarak hemen Avea'ya geçtim tabii. Bu tarife neler içeriyordu. 10000 Dk yurt içi her yöne arama. İster cep ister sabit hat...
Fakat işin kurnazlığında olan Avea'nın milletimizi kuzu yerine koyduğu dün itibari ile (27.08.2009) ortaya çıktı. Şubat ayından beri yoğun bir taleple karşılaşan Avea önce bir sürü kullanıcıyı bünyesine aldı ve dün bombasını patlattı. Tarifeyi kimseye sormadan aylık 3000 Dk.'ya ve 75 kişi sınırına indirdim dedi. Nasıl olsa aboneyi topladım. Zaman vurgun zamanıdır dedi ve tarifeyi değiştirdi. Şimdi bu ne demektir. Aylık 75 farklı kişiyi arayabilirsin, 76 kişiye geçtin mi dk.sı 12 krş. fatura yazarım diyor. 75 kişi ile birer dakika konuşsam 76. dakikaya para ödüyor olacağım.(67 TL+konuştuğum dakika parası) Ki işim gereği günde onlarca kişi ile görüşüyorum. Eee tabii biz Türk milleti kuzuyuz ya. Bu parayı çatır çatır alacağım diyor...
Şimdi ben bu işin peşini bırakacak mıyım? Tabii ki hayır. Dünden beri defalarca müşteri hizmetlerini aradım ama hep meşgul (dikkatinizi çekerim operatör çıkmıyor, direkt meşgule düşüyor) web sayfasında ise şikayet maili atabileceğim bir yerde bulamadım.
Şimdi google'da bu tarife ile ilgili arama yapıp bu yazıyı okuyan veya bu sitede benim gibi mağdur olan arkadaşlara sesleniyorum. P.Tesi veya Salı günü (işimden fırsat bulduğum an) tüketici mahkemesine gidip Avea hakkında dava açacağım. Müşteri hizmetlerini düşürdüğüm anda bunu Avea'dan karşıma çıkacak olan talihsiz müşteri hizmetleri sorumlusu arkadaşa içimden geldiği gibi anlatacağım. Bu konuda sizde sesinizi duyurun. Müsteri hizmetlerini arayın. Forum sitelerine, şikayet sitelerine, aveanın kendi sitesine vs. mailler atın, mahkemeye başvurun. Beni yanlız bırakmayın... Herkes istediği gibi at koşturuyor. GSM firmaları yeterince sağdı bizi, artık yeter.
Şimdi bu konuda mağdur olan arkadaşlara sesleniyorum. Lütfen beni yanlız bırakmayın. Hakkınızı arayın.
Bu yazıyı vakit ayırıp okuyan ve bu konuda benden desteğini esirgemeyen herkese ayrı ayrı TEŞEKKÜRLER
Her Yöne Sınırsız Saçmalığı (Avea)
- 1
- 2
Abonelik sözleşmesini imzaladığınız kağıtta, aveanın lehine bir madde vardır mutlaka. Yoksa kendini niye zor duruma soksun? Üzgünüm ki, dava açsanız bile kazanacağınıza dair bir umudum yok.
Yaptıkları doğru bir şey mi? Hayır.
Sizi kalben destekliyorum. Umarım hakkınızı alırsınız. Fiilen de desteklerdim ama Avea kullanmıyorum, maalmemnuniye...
Şu sözleşmede değişiklik yapma hakkını saklı tutar maddesiyle alakalı olsa gerek.Sadece avea değil hemen her şirketin sözleşmesinde var bu.Büyük şirketler daima avantajı kendilerine alıyor.Köşe başındaki bir esnaf değilki.
Yaptıkları ticari ahlaka uyuyormu yüzdeyüz tartışılır.Keza bence değil.Evet para kazanıyorlar ama memnun edemiyorşar.Zaten bu konuda kendini en güzel tanıtan ve inandıran şirketler bile bir süre sonra bozuluyor.Üzüm üzüme baka baka kararır nede olsa.
Yanlız olduğunuzu düşünmeyin.Manevi yönden bende arkanızdayım ancak avantaj onlarda.Tabiki bir avukat değilim ama hukuksal yönden haklı olduklarını görmek içinde avukat olmaya gerek yok bence.
Kolay gelsin size.
Abonelik sözleşmesini imzaladığınız kağıtta, aveanın lehine bir madde vardır mutlaka. Yoksa kendini niye zor duruma soksun? Üzgünüm ki, dava açsanız bile kazanacağınıza dair bir umudum yok.
İşte adamlarda bunu düşünmemizi istiyor. Nasıl olsa kaybederim niye dava açayım ki mantığı da bizim milleti böyle adamlara kurban ettiriyor. Biliyorum ki Avea ve diğer operatörler kendilerini sağlama almak için sözleşmeye böyle bir iki madde eklemişlerdir. Fakat tüketici ile resmen dalga geçen olan böyle bir oyuna mahkemelerin sessiz kalacağını zannetmiyorum. Zaten 67 TL gibi bir fatura ödüyorum. Karşılığında da yaklaşık 3000 Dk. telefon görüşmesi yapıyorum. (Sınır 10000 dk olduğu halde) Ama tutupta siz 75 kişi arayabilirsin denmesi tüketiciye "seni kazıklayacağım gardını al" demektir. 75 kişiyle ayrı ayrı 1 dk konuşursam 76 dk.ya para yazmaya başlıyor. Hemde her aradığım kişide. Ben bunu mahkemede dile getiririm. Benim gibi bir kaç kişi daha çıksa. Böyle firmalar biraz olsun geri adım atar gibi geliyor bana. Giderse de gitsin param. Yapacak bişey yok. Kazanırsamda adamlar tarifeyi geri çeker. Birde olaya böyle bakmak lazım.Son Düzenleme: TireX ~ 28 Ağustos 2009 16:32
Ayrıca yorum yazan herkese teşekkür ederim.
Birde şöyle bir haber buldum. okumak isteyen arkadaşlar için. İşte Avea'nın gerçek yüzü...
http://www.milliyet.com.tr/Ekono ... a&ArticleID=1130014
Bu da başka bir haber:
http://www.yuksekovahaber.com/ha ... hkemelik--18886.htm
Umarım adamların üstesinden gelirsiniz. Bence çok doğru düşünüyorsunuz.
Umarım adamların üstesinden gelirsiniz. Bence çok doğru düşünüyorsunuz.
Teşekkürler Süleyman. Zaten üstteki linkte adam Avea'ya dolandırıcıktan dava açmış. Bence son derece haklı. Sınırsız kampanya yapıp milyonları kendine çekiyorsun, (-ki millet yıllardır kullandığı hattı avea'ya taşıdı-) sonrada bunları 75 kişi ve 3000 Dk. ile sınırlandırıyorsun. Bu gerçekten dolandırıcılık. Haksız rekabet. Turkcell ile Vodafon bu yüzden bir sürü müşteri kaybetti. (bende 11 yıılık Turkcell'liydim) Bu yüzden onlar bile dava açmalıdır.
Neyse bakalım. Kısmetse Pazartesi bende dava açacağım.Son Düzenleme: TireX ~ 28 Ağustos 2009 16:38
Haberleri görünce umudumun arttığını belirtmek istiyorum. Zaten biri daha bugünün haberi. Önceden de belirttiğim gibi yaptıkları şey zaten doğru değil. İnşallah kazanırsınız. Başka da söylenecek bir şey bulamıyorum bu konu hakkında.
Dostum umarım kazanırsın. Mücadele etmek gerek. Büyük firmalar resmen kafasına göre vatandaşın kanını emiyor. Ses çıkarmadıkça da iyice abartıyorlar. (Bknz: Bankalar, TTnet, Telekom, ...vs) Sana bol şans diliyorum. Bu konuyu yakından takip edeceğim...
Arkadaşlar teşekkürler. Furkan verdiğin linki eklemiştim. Ama teşekkürler desteğiniz için. Hero dediğin gibi Adana Baro'dan Av. Yusuf Özer'e ulaşmaya çalışacağım. Belki bir yardımı olur. Konu ile ilgili duyduğunuz haberleri eklerseniz çok sevinirim.
Demek adam bunun gibiler yüzünden katil oluyor!
Şöyle bir bakmak için www.sikayetvar.com'a baktım ana sayfada baktığım an itibariyle son gelen şikayetler;
[/URL]
şeklindeydi.
Bir çok kişi bu durumdan dolayı madur durumda
[url=http://www.sikayetvar.com/bc-sikayet_oku-co-Detial-0-2-0-0.html]http://www.sikayetvar.com/bc-sikayet_oku-co-Detial-0-2-0-0.html
Umarım adalet yerini bulur.
Teşekkürler Hero. P.Tesi günü arayacağım. Umarım Yusuf bey'e ulaşabilirim.
Mehmet dediğin gibi şikayetvar.com'a bende mesaj gönderdim. Bu konuda bayağı mail var. Millet ayaklanıyor. Umarım bu değişikliği geri çekerler.
sözleşmede yer alan bir madde oluyor.. "..... bu tarife de değişiklik yapma hakkına sahiptir" diye bu nedenle yapacak bi şey yok maalesef..
sözleşmede yer alan bir madde oluyor.. "..... bu tarife de değişiklik yapma hakkına sahiptir" diye bu nedenle yapacak bi şey yok maalesef..
Sözleşmede şöyle bir madde var o yüzden yapacak birşey yok diye herkes olayı sineye çekiyor. Böyle bir yaklaşım olamaz.
Buyrun arkadaşlar yapılması gereken,
"Avea müşterilerine karşı açıkça hukuka aykırı işlem yapan şirkettir.abonelik sözleşmesinde "avea sözleşme koşullarını her zaman tek taraflı olarak değiştirebilir" hükmü yer alsa dahi, avea sözleşme hükümlerini değiştirmek için makul gerekçeler bulmak zorundadır. şirketimiz suistimaller nedeniyle zarar ediyor gibi bir gerekçeye sığınamaz. türk ticaret kanunu hükümlerine göre basiretli bir tacir gibi davranıp, bu tarifenin risklerini ve suistimalleri önceden öngörmesi gerekirdi. ayrıca her abone kendi konuşma süresi ile sorumludur. x kişisi 10000 dakikayı aşıyor veya telefonunu ücret karşılığı başkasına kullandırıyor diye benim hattımı kısıtlayamaz. hukuken yapılması gereken şey bulunduğunuz ilçenin kaymakamlığına bağlı olan tüketici sorunları hakem heyetine başvurup sözleşmenizde yapılan bu tek taraflı değişikliğin iptalini istemektir."
Kaynak: ekşisözlük
Yazı sahibinin rumuzu: familyman (Kendisine açıklamadan dolayı teşekkürler)
Link : http://sozluk.sourtimes.org/ --avea--
Ayrıca şirketimle konuyu görüştüm. Şirketin 15 adet kullandığı avea sınırsız hattı var. Şirket avukatıyla irtibata geçtik. Pazartesi davayı açıyoruz.Son Düzenleme: TireX ~ 29 Ağustos 2009 12:25
tuketici lehine bir karar çıkar umarım.. Fakat sözleşmen olduğu için aynı fiyattan aynı dakika vs.. yıllarca konuşman mı gerekiyor.. Borçlar kanunu,4077 Tüketicinin korunması hakkındaki kanun kapsamında değerlendirildiği zaman olumlu bir şey çıkacağını sanmıyorum.
İyi de daha yıl bile dolmadı. Bu bir tarife. Kampanya değil ki ben kampanyayı bitirdim desin. "Her yöne sınırsız tarifesi. " Adı üstünde TARİFE. Ve sınırsız tarife 3 ayda full sınırlı tarifeye dönerse, bu bence dolandırıcılıktır. Biz yinede hakkımızı arayalım. Bişey çıkar yada çıkmaz. O yüce adelete kalmış.
- 1
- 2