2. el bir hp Plotter(ticari bir ürün) aldım, ilk gün arızalandı, Tüm servisleri (yetkili yetkisiz) aradım. Sorun şu, hiç bir servisinde ürün parçaları yok, size 4 hafta ile 20 hafta arasında gelebileceğini söylüyorlar; oda garanti değil. Fiyatlar farklı farklı(yetkili servislerde) ve çok fahiş. Hp ana merkezden başka çareniz yok! işte olayın en can alıcı noktası.
Sadece 1 arıza(tek parça) için 1000 TL istiyorlar. (Aldığım ürününün 2 el fiyatı 2000-3000 TL). Parça olmadığı için yetkili ve yetkisiz servislerde, HP' nin servisini kabul etmek zorunda kaldım.
Parayı önceden nakit yatırmamı istediler. Çok şaşırdım, arızamı yapmadınız ki dedim, işinize gelirse yaptılar. Mecbur yatırdım. Bunun doğru olmadığını kendilerine anlatmaya çalıştım. Ama ne fayda; Teknisyen arkadaş parçayı getirdi taktı, makina ikinci bir hata kodu verdi, olmadı yani, 2 hata kodu için bir 1000 TL daha yatırmam gerektiğini, teklif istememi söyledi. Bende kabul etmedim makinayı bu fiyata aldığımı ve onlardan öncede masraf yaptığımı söyledim. Para iadesi yapılacağını belirtti . Fakat 10 dk. sonra beni aradı ve yol ve servis parası kesileceğini belirtti. Hp yetkilileriyle görüştüm ama bunun doğal olduğunu söyledi.
Sözleşmede böyle bir madde olmadığını, bana böyle bir beyanlarınında olmadığını söyledim. Fakat sorunumu çözmek yerine, benimle polemik yapmayı seçtiler. Peşin Alınan ücretimin tamamının iadesini yada hatalı üretim cihazlarının arkasında durmalarını talep ediyorum.
HP hileleri bÖLÜM 1
Aldığınız ürünün garantisi var mıydı? Garantisi varsa cihaz arıza yaptıysa bunu garanti kapsamında onarmak zorundalar. Hakkınızı yasal yollardan da arayabilirsiniz karşı taraf yanaşmazsa.
Ben birkaç sene önce HP'den alınan bir bilgisayarı (en az 1 yıl kullanmıştık) aldığımız mağaza üzerinden ufak bir sorun için servise gönderdim. 30 iş günü içinde gelmedi. Para iadesi istedim. Tam hatırlamıyorum ama 1-1,5 ay içinde sanırım bilgisayarı satın alırken ödedediğimiz ücret kuruşu kuruşuna iade edildi.
Tabii ki böyle kaymak gibi olmadı olay. Takip ettim. Bilgisayarı gönderdiğim mağazaya gidip bilgi aldım. Para iadesi formu almak için bekledim. Ona banka bilgilerini yazıp aynı mağaza üzerinden HP'ye yolladım. O sırada cep telefonuma bilgisayarınız gelmiştir mesajı geldi ama mağaza yetkililerine geri göndermelerini, bilgisayarı almayacağımı söyledim. Onlar da ısrar etmedi zaten. İade formunu doldurup gönderdikten sonra HP müşteri hizmetlerini arayıp takibini sürekli yaptım. Müşteri hizmetleri iyi denebilir. Bana denk gelen kişiler iyiydi. Bazen çok sinir bozucu insanlar denk gelebiliyor. O zamanlar yaş olarak da ergenlik durumunda olduğumuz için biraz esip gürledim. Kendi kendime artistlik yapıyorum aslında. Bir zaman sonra anlıyor insan.
Neyse öyle böyle paramızı aldık. 1800 TL idi galiba. Bilgisayarın özellikleri çok da iyi değildi. Daha sonra o parayla çok daha iyi özelliklere sahip başka bir bilgisayar aldık para bile arttı. Dell markaydı. Onla da servislik işimiz oldu ama Dell'in servisi BANA GÖRE muazzam. Adam geldi ayağımıza kadar bilgisayarı aldı oturduk masaya yanında alet edevatı da vardı açtı bilgisayarı gerekli işlemleri yaptı ve gitti. Çok hoş. İnsana işkence çektirmediler. Dell'i bu konuda tebrik ediyorum.