Google'ın Avrupa, Orta Doğu ve Afrika Başkanı Nikesh Arora'ya göre web ekonomisi de tıpkı basılı yayıncılık ekonomisi gibi gelişecek.
Internet yayıncılığının ticari mantığı tıpkı basılı yayıncılık ekonomisi gibi gelişecek -yani insanlar Internet'teki içerik için para ödemek durumunda kalacaklar.
Dünya Gazeteciler Birliği 2008 konferansındaki Dünya Editörler Forumunda konuşan Arora kendisini dinleyenlere "Web'teki iş modeli bugünkü iş modelinden farklı olmayacak" diyerek bugünkü durumun ilerde değişeceğinin sinyallerini verdi.
Şu anki mevcut durumda kitlesel bilgi ve haberler çok yoğun bir şekilde web ortamına aktığı için bir yandan içeriğin fiyat ve kalitesi düşerken medya kuruluşları da ilan geliri yoluyla daha fazla gelir elde edebilmek adına daha fazla okuyucu ve izleyiciye ihtiyaç duyuyorlar. Arora açıkça söylemese de anlattıklarından anlaşıldığı kadarıyla yakın gelecekte Internet içeriklerinin içersinde ister istemez bir elenme süreci yaşanacak ve gelir getirmeyen içerik artık net ortamında kendine yer bulamayacak.
Medya siteleri ve blogların kaderi
Blog sitelerinin ve blog tipi içeriğin çokluğuna da değinen Arora bu durumun da bu şekilde devam etmesinin pek mantıklı olmayacağını belirtiyor. Muhtemelen 'American Idol' yarışmasına benzer bir durum yaşanacak. Giderek elenen ve sayıları azalan bloglardan çok azı geriye kalacak. Onlar da en fazla ilgi çeken bloglar olacak.
Gazeteler giderek Internet ortamına bağımlı hale gelecek. Bugün için günde 1.3 milyar insan Internet'e bağlanıyor ama yakın gelecekte bu rakamın 3 milyara çıkmasını bekleyebiliriz. Ürettiğiniz içeriği online ortamda dağıtmak için giderek büyüyen bir fırsat anlamına geliyor bu.
Ama gazeteleri bekleyen asıl sorun, 'paketin parçalara ayrılması' olacak. Bugün ortalama bir gazetede spor sayfaları, sanat sayfaları, politika sayfaları , ekonomi sayfaları, teknoloji sayfaları vb gibi bölümler var ve bunlar adına 'gazete' denen bütünün içinde yer alıyorlar. Oysa online yayıncılığın geleceği bu olmayacak. Bugün için bir Internet kullanıcısı spor sayfası veya teknoloji sayfası için sizin gazetenizin web sitesine gelmişse, diğer bölümlerle ilgilenmeden, 'ilgilendiği konunun uzmanı' olan diğer siteleri ziyaret ediyor. O halde gazetelerin 'el attığı her konuda uzman olmak' gibi bir misyonu olacak. Bu da zorlu bir sınav.
Arora internet ortamında medya yayıncılığının getirdiği bir diğer zorluğa da şöyle dikkat çekiyor: "Gazetelerin güven ve inanılırlık gibi unsurlardan oluşan bir marka değerleri var. Bugünkü okurlar kendilerine bir şeylerin anlatılmasından ziyade kendileri de 'fikir oluşumuna' katkıda bulunmak istiyorlar. Böylesi bir ortamda medya kuruluşlarının kendi marka imajını yani inanılırlık ve güvenilirliklerini korumaları da oldukça zor olacak gibi görünüyor."
kaynak::