iş yaşamında yapılan en büyük hatalar

cem_batum
15-03-2016, 11:56   |  #1  
cem_batum avatarı
OP Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 7
42 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2015

bir yerde okuduğum güzelim hikayeye göre ibm çalışanı bir personel, şirketi bilmem kaç milyon dolarlık zarara uğratacak bir hata yapmış. personel, işten çıkacağına emin olarak genel müdürün yanına çıkmış. "heralde işime son vereceksiniz değil mi?" diye sormuş genel müdüre. müdür de o akıl almaz cevabı vermiş: "hayır ( burada kesin durup gülümsüyordur), sadece eğitimin için harcama yapmış olduk."

bu ve benzer hikayeleri arkadaş grubunda paylaşarak işinize daha iyi motive olabilirsiniz. hatalarınızın telafisi muhakkak vardır.

oğlum ben şirketi batırsam patron sırtımı sıvazlar, "canın saolsun" der.
ahahahaha
çünkü biz insanız
personelini kaybetmektense para kaybetmeyi tercih eder bizim patron
ahaahaha

raziel34
15-03-2016, 11:56   |  #2  
raziel34 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 25
204 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2015

cok calismanin otomatik olarak yukselmaya sebep olacagini zannetmek veya isveren acisindan da cok calisani sirf cok calisiyor diye yukseltmek. yukselmeyi terfi etmek, daha fazla maas almak, daha buyuk bir ofise gecmek, daha cok insani yonetmek, daha buyuk rakamlardan sorumlu olmak seklinde ozetlersek, cok calisiyor olmak yukselmek icin gerekli olan direk parametlerden biri degildir, olmamalidir. yukselmek icin gerekli degiskenlerden cok calismaya en yakini iyi performanstir. dogrudur, cok calisiyor olmak iyi performans getirebilir ama getirmesi sart da degildir. dolayisiyla cok calismaya degil, iyi performe etmeye ozen gosterilmelidir. isveren de cok calisani degil, iyi performans gostereni yukseltmelidir. tabi yukselmek icin, yeni gorevin ustesinden gelebilme kapasitesi, organizasyonun ihtiyaclari, liderlik vasiflari, iletisim becerileri gibi bir suru baska parametre de mevcuttur.