JAVA DİZİLER KONUSUNDA HATA.....ACiL..............

glck
29-11-2009, 18:14   |  #1  
OP Üye
Teşekkür Sayısı: 0
77 mesaj

MRB.AŞAĞIDAKİ KODDAKİ SATIR VE SÜTUNLARIN TOPLAMINI(SATIRLARIN AYRI SÜTUNLARIN AYRI OLARAK VEREN )VERECEK ŞEKİLDE VE SATIR VE SÜTUNDAKİ MAX MİN SAYILARI GÖSTERECEK ŞEKİLDE NASIL GELİŞTİRİRİM.GÖRÜŞLERİNİZ İÇİN ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER.....

class İkiBoyutlu {/**@param args
public static void main(String[] args) {

//
TODO Auto-generated method 
int boyut[][]=new int [2][3];

int i,j,k=0;

for(i=0;i<2;i++)

for(j=0;j<3;j++){
boyut[j]=k;
k++;
}

for(i=0;i<2;i++){

for(j=0;j<3;j++)

System.
out.print(boyut[j] +" ");
System.
out.println();

}

_Neo_
30-11-2009, 21:47   |  #2  
_Neo_ avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
806 mesaj

[ Tüm kodu seç ] [ Yeni Pencerede Göster ]
public class second {   public static void main(String[] args) {   // TODO Auto-generated method   int  [][] boyut=new int [2][3];   int [] sum={0,0,0,0,0};   int i,j,k=0,maxrow=0,maxcolumn=0,max=0;   for(i=0;i<2;i++){   for(j=0;j<3;j++){   boyut[i][j]=k;   if(max<k)    maxrow=k;   else    maxrow=max;       k++;       sum[i]+=boyut[i][j];   }   System.out.println( i + ".  satır icin toplam: "+sum[i] +" "+ i +". satır maximum " + maxrow);   }   for(j=0;j<3;j++){   for(i=0;i<2;i++){   if (max<boyut[i][j])    maxcolumn=boyut[i][j];   else    maxcolumn=max;       sum[2+j]+=boyut[i][j];     }      System.out.println(j+". sütun  icin toplam: "+sum[2+j] + " "+ j+ " . sutun icin maximum " + maxcolumn);   }   } }

Bu kodu kendi adına daha iyi düzenleyebilirsin.(min hesaplama yok max bakarak min hesaplayabilirsin)

Son Düzenleme: _Neo_ ~ 30 Kasım 2009 22:06