Oyun firmalarının korsanla mücadelesinde yeni bir sayfa açıldı! İşte DRM gerçeği...
Okumak için: https://www.chip.com.tr/konu/kors ... -gidiyor_18976.html
Resimlerle: 2010'un 40 bomba oyunu!
DRM (Digital Rights Management) ilk kullanıldığı günden beri, korsanlar çok kullanıcıların canını sıkan bir terim oldu. Tabii ki üreticiler yazılımlarını, yapımcılar filmlerini, sanatçılar albümlerini korumak zorundalar.
Öte yandan, DRM adına bugüne dek atılan adımlar, korsanları durdurmaktan çok, yasal ürün kullanan tüketicinin işini zorlaştırmaktan öteye geçemediler. Bunun en son örneklerinden birine Ubisoft'un Silent Hunter 5 adlı oyununda rastladık. Oyunu çalıştırabilmek için devamlı internet bağlantınızın olması gerekiyor. Bağlantınız bir an bile kesilse, oyun hemen kendini kapatıyor.
İşin daha da beter tarafı, Ubisoft artık çıkaracağı tüm oyunlarda bu sistemi kullanmayı düşünüyor. Fakat ne komiktir ki, SH 5 çıktığı gün korsanlar tarafından kırıldı!
Peki kim haklı, üreticiler mi yoksa tüketiciler mi? Ortaya konan gerekçelere bakarsanız, her ikisi de! Bu da tartışmaların kolay kolay bitmeyeceği anlamına geliyor.
Tüm konu: Korsan koruma nereye gidiyor?
Resimlerle: 2010'un 40 bomba oyunu!
- Yatırımcıları PC'ye Çekmek
- İlk Günü Kurtarmak
- Çevrimiçi Önlemlerin Gücü
- Mülkiyet Hakkına Tecavüz
- İnternet Mükemmel Değil
- Yasal Kullanıcıya Ceza
Kaynak: www.chip.com.tr
Tartışıyoruz: Müşteriye açıkça zorluk çektirmekten daha aptalca bir iş olabilir mi?