MAVİ EKRAN ATASI VE KENDİ KENDİNE RESET

HPQ-User
03-10-2008, 10:51   |  #1  
OP CHIP Online
Teşekkür Sayısı: 29
30,996 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2007

SUHA sormuş:
Bilgisayarı açtıktan tahmini olarak 2 ,2.5 saat  sonra bilgisayar önceleri sadece resetleniyordu.Sonra Windows care,ccleaner gibi programlarla bilgisayarımı tararttım.Buldukları sorunları çözdüler.Şimdi ise mavi ekran hatası ve ardından da kendi kendine resetleme oluyor.Mavi ekran hatasında END_OF_NT_TRIAL_PERIOD Mesajı görüntülendikten sonra bir takım yönergelerin izlenmesi gerekiyor şeklinde mesaj geliyor.Bİlgisayarınızı güncel antivirüslerle taratın,bios ayarlarında değişiklik yapın,bilgisayarınızı yeniden başlatın...v.s
Parçaların sıcaklık değerlerini ölçtüğümde işlemci 40,anakat 40,hd 40 ekran kartının da 80 dereceye kadar ısındığı görünüyor.Sanırım bu değerler normal.Driverların güncel versiyonlarını yüklemem rağmen ve defalarca windowsu yeniden yüklemem rağmen sorun devam ediyor.Her ne programı çalıştırırsam çalıştırıyım takriben 2-2.5 saat sonra biligisayarda mavi ekran hatası ve ardından resetlenme oluyor.Şimdiden teşekkürler.

Soru Türü: Donanım
İşletim Sistemi: Windows Vista
Sistem Özellikleri:
WINDOWS VISTA 32BIT SP1 TR ORGINAL
SAMSUNG 17'' CRT MONİTÖR
INTEL PENTIUM DUAL CORE 800 MHZ 2.0 GHZ İŞLEMCİ
2GB DDR2 KINGSTON 667 MHZ RAM
NVIDIA 8600 GT 512MB
SOKET 775 FOXCONN 45CM-S ANAKART
SONY CARD OKUYUCU
SAMSUNG COMBO OPTİK SÜRÜCÜ
FRISBY ATX KASA
FRISBY MOUSE VE MICROSOFT KLAVYE

İnternet Tarayıcı: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; Media Center PC 5.0; .NET CLR 3.0.04506; .NET CLR 1.1.4322; InfoPath.2)

Benetton
03-10-2008, 10:56   |  #2  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
144 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2008

Genel Durma Hataları
Durma hatası ekranında da gösterilen aşağıdaki adımlar hatanın nedenini belirlemenize ve sorunu düzeltmenize yardımcı olur.

Genel Durma Hatalarında Sorun Giderme

1. Bilgisayarınız yeniden başlatın.


2. Yeni donanım veya yazılımın düzgün bir şekilde kurulmuş olduğundan emin olun. Her seferinde yeni donanım aygıtlarından birini çıkararak hatanın giderilip giderilmediğini kontrol edin. Hata giderilmiş ise 3. adıma geçin.

Bu test sırasında hatalı olduğunu anladığınız donanımı değiştirin. Ayrıca, bilgisayar üreticileri tarafından verilen donanım tanılama yazılımını çalıştırmayı deneyin.

Eğer bu, yeni yüklenmiş bir donanım veya yazılım ise, üretici firma ile irtibat kurarak, Windows XP Professional için ihtiyacınız olabilecek herhangi bir güncelleştirme veya sürücünün olup olmadığını öğrenin.


3. Başlat'ı tıklayın ve sonra Yardım ve Destek'i tıklayın. Destek alın veya Windows XP haber gruplarından bilgi bulun'u tıklayın ("Yardım isteyin" seçeneğinin altında) ve sonra sol sütunda bulunan Microsoft'tan yardım alın seçeneğini tıklayın.


4. Başlat'ı, Yardım ve Destek'i ve sonra Sorun Gidericilerin bir listesini görmek için Sorun çözme ("Bir Yardım konusu seçin"in altında) seçeneğini tıklayın.


5. Microsoft Donanım Uyumluluğu Listesi'ni (HCL) kontrol ederek tüm donanım ve sürücülerinizin Windows XP Professional ile uyumlu olduğundan emin olun.

HCL'nin en güncel sürümünü görmek için Microsoft Web sitesi'ni ziyaret edin.


6. Yeni yüklenmiş tüm donanımı (RAM, bağdaştırıcılar, sabit diskler, modemler v.b.), sürücüleri ve yazılımı devre dışı bırakın veya kaldırın.

o Eğer Windows XP Professional'i başlatabiliyorsanız, Olay Görüntüleyicisi'ndeki Sistem Günlüğü'nü kontrol ederek, soruna neden olan aygıt veya sürücüyü belirlemenize yardımcı olabilecek diğer hata mesajlarına bakın. Sistem Günlüğü'nü görmek için Başlat'ı ve sonra Denetim Masası'nı tıklayın. Performans ve Bakım'ı tıklayın ve sonra Yönetimsel Araçlar'ı tıklayın. Olay Görüntüleyicisi'ni çift tıklatarak açın ve Sistem Günlüğü'nü açarak mesajları kontrol edin


o Windows XP Professional'i başlatamıyorsanız, bilgisayarınızı güvenli modda başlatmayı deneyin ve sonra yeni eklenmiş olan programları ve sürücüleri kaldırın veya devre dışı bırakın. Bilgisayarınızı güvenli modda başlatmak için, bilgisayarınızı yeniden başlatın; sonra, mevcut işletim sistemlerini içeren liste karşınıza geldiğinde F8 tuşuna basın. Gelişmiş Seçenekler ekranında, Güvenli Mod'u seçin ve ENTER'a basın.

Daha fazla bilgi için Yardım ve Destek Merkezine girerek Ara kutusuna "Güvenli Mod Seçenekleri" yazın.

7. Internet erişiminiz varsa, Microsoft Support sitesi'ni ziyaret edin.

Microsoft Knowledge Base'de "Windows XP Professional" ve aldığınız durma hatası ile ilişkilendirilmiş numarayı arayın. Örneğin mesaj "Dur: 0x0000000A" şeklindeyse "0x0000000A" araması yapın.

8. Antivirüs yazılımınızın güncel bir sürümünü kullanarak bilgisayarınızda virüs taraması yapın. Bir virüs bulmanız durumunda, bu virüsü bilgisayarınızdan silmek için gerekli adımları uygulayın. Bu adımlar için antivirüs yazılımınızın talimatlarına bakın.


9. Donanım aygıtlarınızın sürücülerinin ve sistem BIOS'unuzun en güncel sürümler olduğunu onaylayın. Donanım üreticileriniz en güncel sürümü bulmanızda veya bu sürümü elde etmenizde size yardımcı olabilirler.


10. Caching veya shadowing gibi BIOS bellek seçeneklerini devre dışı bırakın. Yardıma gereksiniminiz olursa donanım üreticisi ile irtibat kurun.


11. Bilgisayar üreticiniz tarafından verilen, özellikle bellek denetimi amaçlı bir sistem tanılama yazılımı varsa çalıştırın.


12. Bilgisayarınızda en son çıkan Hizmet Paketi'nin yüklü olduğundan emin olun. Hizmet paketlerinin bir listesini ve bunları indirmek için gerekli talimatları görmek için, Windows Update Web sitesi'ne gidin.

13. Oturum açamıyorsanız bilgisayarınız yeniden başlatın. Kullanılabilir işletim sistemlerinin listesi karşınıza geldiğinde F8 tuşuna basın. Gelişmiş Seçenekler ekranında, En Yeni İyi Yapılandırma seçeneğini seçin ve ENTER'a basın.

Belirli Durma Hataları
Bazı durma hataları, hatanın nasıl giderilebileceğini belirlemenize yardımcı olacak "DATA_BUS_ERROR" gibi açıklayıcı mesajlar görüntüler. Bu bölümde belirli durma hatalarında, aldığınız mesajın türüne göre sorun giderme işleminin nasıl yapılacağı açıklanmaktadır.

ÖNEMLİ

Bu bölümde anlatılanlar sadece uzman kullanıcılar tarafından uygulanmalıdır,sadece bilgi olarak verilmiştir.

Tablo 1 Yazılım ve aygıt sürücüsü hataları

Hata Numarası Açıklayıcı Metin
0x0000001E KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED
0X000000D1 DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
0x000000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER
0x00000050 PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
0X0000000A IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
0x0000007B INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE
0x0000009F DRIVER_POWER_STATE_FAILURE
0XC000021A STATUS_SYSTEM_PROCESS_TERMINATED
0XC0000221 STATUS_IMAGE_CHECKSUM_MISMATCH


Not: 0x0000001E, 0x0000000A ve 0x0000007B numaralı durma hataları genel donanım hatalarından da kaynaklanabilir. Burada gösterilen adımlar bu hataları gidermezse, Donanım Arızalarından Kaynaklanan Hatalar konusunda anlatılan adımlara bakın.

Genel Durma Hataları bölümündeki adımları uygulayın. Durma hatası devam ediyorsa, aşağıdaki adımları deneyin.

Yazılım ve aygıt sürücüsünden kaynaklanan durma hatalarını gidermek

1. Durma mesajında belirtilen sürücünün Windows Donanım Quality Labs (WHQL) tarafından imzalanmış ve onaylanmış olup olmadığını kontrol edin. İmzalanmamış sürücüleri kontrol etmek için Sigveriv.exe uygulamasını çalıştırın.

2. Durma mesajında belirtilen sürücüyü yükleme ortamınızdaki daha iyi bir kopyasıyla veya üreticiden edineceğiniz güncelleştirilmiş bir sürümü ile değiştirmeyi deneyin.

3. Durma mesajında belirtilen sürücüyü veya yeni yüklenen sürücüleri devre dışı bırakın.

4. Windows XP Professional ile birlikte verilmeyen bir video sürücünüz varsa, onun yerine standart VGA sürücüsünü veya Windows XP ile birlikte verilen uyumlu bir sürücüyü kullanmayı deneyin.

5. Antivirüs, disk birleştirme, uzaktan kumanda, güvenlik duvarı veya yedekleme programları gibi filtre sürücüleri kullanan yazılımları kaldırın.

6. Kurtarma Konsolunu çalıştırın ve sistemin algıladığı hataları onarmasına izin verin.

Kurtarma Konsolu ile ilgili daha fazla bilgi için Bilgilerinizi Yedekleme ve Kurtarma konusuna bakın veya Yardım ve Destek Merkezini kullanın.

7. Eğer hata, bilgisayarınıza RAM ekledikten hemen sonra oluştuysa, sayfalama dosyası hasar görmüş veya yeni RAM bozuk ya da uyumsuz olabilir. Bu durumda, Pagefile.sys dosyasını silin ve sistemin RAM yapılandırmasını eski haline getirin.

Dosya sistemi hataları

Hata Numarası
Açıklayıcı Metin

0x00000023
FAT_FILE_SYSTEM

0x00000024
NTFS_FILE_SYSTEM

Genel Durma Hataları bölümündeki adımları uygulayın. Durma hatası devam ediyorsa, aşağıdaki adımları deneyin.

Dosya sistemi durma hatalarında sorun giderme

1. Küçük bilgisayar sistemi arabirimi (SCSI) bağdaştırıcısı kullanıyorsanız, donanım satıcınızdan en yeni Windows XP Professional sürücüsünü edinin, SCSI aygıt için eşleme görüşmesini devre dışı bırakın, SCSI zincirinin doğru bir şekilde sonlandırıldığından emin olun ve aygıtların SCSI ID'lerini kontrol edin. Bu adımları nasıl yapacağınızdan emin değilseniz aygıt için verilen talimatlara bakın.

2. Entegre aygıt elektronikleri (IDE) aygıtlar kullanıyorsanız, kart-üzerinde IDE bağlantı noktasını sadece Birincil olarak tanımlayın. IDE aygıtların Master/Slave/Only ayarlarını kontrol edin. Sabit disk hariç tüm IDE aygıtları kaldırın. Bu adımları nasıl yapacağınızdan emin değilseniz aygıt için verilen talimatlara bakın.

3. Antivirüs, disk birleştirme, uzaktan kumanda, güvenlik duvarı veya yedekleme programları gibi filtre sürücüleri kullanan yazılımları devre dışı bırakın veya kaldırın.

4. Dosya sisteminin bozulup bozulmadığını anlamak için Chkdsk /f komutunu çalıştırın. Windows XP Professional Chkdsk komutunu çalıştıramıyorsa, sürücüyü Windows XP Professional işletim sistemini kullanan başka bir bilgisayara bağlayın ve sürücü üzerinde Chkdsk komutunu o bilgisayardan çalıştırın.

Tablo 3 Donanım Arızaları ile ilgili hataları

Hata Numarası
Açıklayıcı Metin

0x0000001E
KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED

0x0000000A
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

0x0000007B
INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE

0x0000007F
UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP

0xC0000218
UNKNOWN_HARD_ERROR

Not: 0x0000001E, 0x0000000A ve 0x0000007B numaralı durma hataları yazılım ve aygıt sürücüsü hatalarından da kaynaklanabilir. Burada gösterilen adımlar bu hataları gidermezse, Yazılım ve Aygıt Sürücüsü Hataları konusunda anlatılan adımlara bakın.

Bu kitabın önceki bölümlerinde yer alan Genel Durma Hataları konusundaki adımları uygulayın. Durma hatası devam ediyorsa, aşağıdaki adımları deneyin.

Donanım arızaları ile ilgili durma hatalarında sorun giderme

1. Bilgisayarınızdaki aygıtların Windows Hardware Quality Labs (WHQL) tarafından imzalanmış ve onaylanmış sürücülere sahip olup olmadığını kontrol edin. İmzalanmamış sürücüleri kontrol etmek için Sigveriv.exe uygulamasını çalıştırın.


2. Üretici firmanın donanımınız için kullanabileceğiniz sürücü güncelleştirmeleri çıkarıp çıkarmadığını kontrol edin.


3. Antivirüs, disk birleştirme, uzaktan kumanda, güvenlik duvarı veya yedekleme programları gibi filtre sürücüleri kullanan yazılımları güncelleştirin.


4. Soruna neden olan öğeyi bulabilmek için önemli olmayan donanım ve yazılımları kaldırın.


5. Windows XP'yi yeni bir klasöre yükleyin. Soruna neden olan sürücüyü bulabilmek için sürücüleri sırayla ekleyin ve yeniden başlatın.


6. Kurtarma Konsolunu çalıştırın ve sistemin algıladığı hataları onarmasına izin verin.

Kurtarma Konsolu ile ilgili daha fazla bilgi için Bilgilerinizi Yedekleme ve Kurtarma konusuna bakın veya Yardım ve Destek Merkezini kullanın.

Hata Mesajı Almaya Devam Mı Ediyorsunuz?
Bazı ender durumlarda, Windows XP Professional'i kaldırıp işletim sisteminizi eski haline getirmeniz gerekebilir.

Windows XP'yi kaldırmak için

§ Başlat'ı, Denetim Masası'nı, Program Ekle Kaldır'ı tıklayın.

§ Windows XP Professional'i tıklayın ve Kaldır seçeneğini seçerek ekranınızda beliren talimatları uygulayın.

Kaynak: Microsoft
Kolay Gelsin...

Ahmet_79
03-10-2008, 10:59   |  #3  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 2
11,538 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2008


Başlıca Reset Nedenleri...

1- İşlemci (CPU) ve Güç Kaynağı (power supply) fanlarını kontrol edin çalışıyor mu. Isınmadan dolayı yapıyor olabilir.
2- Ram lerde sorun olabilir arıza yada birbirleriyle anakartla uyumsuzluk yaşıyor olabilir. Birden fazla ram varsa
   tek tek denenmeli yada başka ram kullanılmalıdır.
3- İşlemci fanı yerine iyi oturmamış olabilir.
4- Çakışan programlar neden olabilir. Sorundan önce yüklediğiniz programları kaldırıp deneyebilirsiniz.
5- Harddisk'te bad(bozuk) sektör oluşmuşsa bu da başka bir neden olabilir.
6- Güç Kaynağından (power supply) gelen, anakarta bağlanan kablolarda temassızlık veya çıkma olabilir.
7- Güç Kaynağı (power supply) yetersiz gelebilir.
8- Bazı virüs ve spy lar reset atmaya neden olabilir. Antivirüs ve Antispy programlarıyla taratmayı da deneyebilirsiniz.
9- İşlemcinin (CPU) tabanında termal macun var mı kontrol edebilirsiniz.
10- Ekran kartı fanı çalışıyor mu ve kablolarında temassızlık var mı kontrol edilmelidir.
11- İşlemci ısısı kontrol edilebilir.
12- USB çıkışları kontrol edilebilir.
13- Oyun oynarken resetlenme yaşanıyorsa ekran kartının soğutması yeterli gelmeyebilir.
14- Şebekeden gelen voltajın düşük olmasından şebekede kısa devre değil ama atlama durumlarında reset olabilir.
    Bilgisayarda topraklama olmalıdır.
15- Yeni yüklediğiniz bir program sebebiyet vermiş olabilir.
16- Ekran kartında sorun olabilir. Çıkartıp başka takmak, çıkardığımızı başka yerde denemek gerekebilir.
17- Anakart da (Mainboard) sorun olabilir.
18- Hard Disk (Hdd) kablolarında sorun olabilir.
19- Pci slotlarına takılan ethernet kartından olabilir.
20- Bios ayarları değiştirilmiş olabilir. Default yapmak çözüm olabilir.
21- Agp slotu bozuk olabilir.
22- Kartlardan biri yanmış olabilir.
23- Eğer bios'u güncellediyseniz bios un güncellenememesinden yada uygun güncelleme yazılımını kullanmadığınızdan da
    kaynaklanan problem olabilir.
24- Cd - Dvd sürücüleri de neden olabilir. Farklı sürücüler denenebilir.
25- Bilgisayarı açma-kapama butonunda sorun olabilir veya reset butonu takılı kalabilir.
26- Kasaya giren elektrik kablosunda gevşeme olabilir.
27- Kasaya giren monitor kablosunda gevşeme olabilir.
28- Uninstall (program veya dosya silme) sonrasında, ortak kullanılan windows sistem dosyaları silinmiş yada zarar
    görmüş olabilir.
29- Kasa içerisindeki Hava akımı yeterli olmayabilir ve bu nedenle kasa içerisinde tam soğutma sağlanamayabilir.
30- DirectX sürümü güncelmi.
31- Ayrıca, Aygıt Yöneticisi'sini inceleyin. Aygıt Yöneticisi yardımıyla sorunlarınızın bir kısmının kaynağını tespit
edebilirsiniz. Bunun için;
Bilgisayarım > Denetim Masası > Performans ve Bakım > Sistem > Donanım > Aygıt Yöneticisi yolunu izleyin.
Burada kurulu tüm bileşenler hakkında bilgi bulabilirsiniz. Bir aygıtın yanında sarı ünlem işareti varsa;
Ya yanlış bir sürücü yüklüdür, ya herhangi bir sürücü yüklenmemiştir ya da sürücü düzgün bir şekilde yüklenmemiştir.
Ayrıca, Tak ve çalıştır uyumlu olmayan aygıtlarda, diğer donanım bileşenleriyle bir kaynak çakışması meydana gelebilir.
Bu uyarı donanımın arızalı olduğunu belirtir.