mavi ekran

HPQ-User
13-03-2008, 14:00   |  #1  
OP CHIP Online
Teşekkür Sayısı: 29
30,996 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2007

heroes sormuş:
çalışırken mavi ekran çıkıyor veya aniden kapanıp yeniden başlatılıyor

Soru Türü: Donanım
İşletim Sistemi: Windows XP
Sistem Özellikleri:
Processor (CPU)
Number of CPUs: 2
Name: Pentium D (Presler)
Clock frequency: 3400 Mhz
Socket: Socket 478 (Socket 775)
Voltage: 1,30 Volt
Technology: 90 nm
Vendor: Intel Corporation
Model: Familie 15 Modell 6 Stufe 4
Cache(s): 16 KB Level1 ; 2048 KB Level2 ; 0 KB Level3 ; 12 KB Trace
Serial number: 0000-0F64-BFEB-FBFF-0000-E49D
  
Motherboard
Model: 945PL-S3  
Manufacturer: Gigabyte Technology Co., Ltd.
Serial number:  
On-board devices:  
  
Display and Graphics Card
Name: Radeon X1650 Series Secondary  
Chipset: ATI Radeon Graphics Processor (0x72B1)
RAM: 256 MB
DAC: Internal DAC(400MHz)
BIOS date: 10/18/06
  
Logical Drives
c: [] 19,14 GB (20554940416 Bytes) (Total capacity:)
11,09 GB (11908308992 Bytes) (Bytes used:)
8,05 GB (8646631424 Bytes) (Bytes free:)

d: [] 19,14 GB (20546715648 Bytes) (Total capacity:)
9,60 GB (10309353472 Bytes) (Bytes used:)
9,53 GB (10237362176 Bytes) (Bytes free:)

  
Windows
Type: Windows XP Professional ; Service Pack 2
Version: Multiprocessor Free 5.1.2600
Service Pack: Service Pack 2.0
Install date: 07.02.2008 12:21:57
Last start: 13.03.2008 12:15:20
License ID: 55896-640-3966911-23051
License key: J7F77-6PVTY-H74G7-H9H2Q-GBTCW
Registered to: kýrkbudak
Company: 2008
Computer name: Machine
User name: umut
  
Network
Computer name: 2008-20ec466a77
Domain:  
IP adress(es): 192.168.2.9
MAC adress(es): 00-0F-EA-5D-25-CA
  
Memory (RAM)
Maximum modules: 4
Installed modules: 2
RAM type: Unknown
Access speed: 1 ns
Total: 1.535 MB
Used: 447 MB (30 %)
Free: 1.088 MB (70 %)
  
Swap File (virtual memory)
Total: 3.431 MB
Used: 284 MB (9 %)
Free: 3.147 MB (91 %)
  
Active Processes
alg.exe 3572 KB ; Threads: 5
ati2evxx.exe 4280 KB ; Threads: 7
ati2evxx.exe 3680 KB ; Threads: 4
csrss.exe 4168 KB ; Threads: 11
ctfmon.exe 3216 KB ; Threads: 1
explorer.exe 21548 KB ; Threads: 14
fbguard.exe 3008 KB ; Threads: 4
fbserver.exe 3524 KB ; Threads: 6
FrameworkService.exe 6304 KB ; Threads: 10
GoogleToolbarNotifier.exe 356 KB ; Threads: 7
iexplore.exe 51136 KB ; Threads: 20
lsass.exe 1900 KB ; Threads: 20
Mcshield.exe 46848 KB ; Threads: 39
Mctray.exe 2684 KB ; Threads: 1
naPrdMgr.exe 1348 KB ; Threads: 4
services.exe 3468 KB ; Threads: 15
shstat.exe 1936 KB ; Threads: 8
smss.exe 388 KB ; Threads: 3
spoolsv.exe 4944 KB ; Threads: 11
svchost.exe 4260 KB ; Threads: 7
svchost.exe 7252 KB ; Threads: 16
svchost.exe 3440 KB ; Threads: 6
svchost.exe 3388 KB ; Threads: 5
svchost.exe 30984 KB ; Threads: 72
svchost.exe 4312 KB ; Threads: 10
svchost.exe 5120 KB ; Threads: 17
UdaterUI.exe 2068 KB ; Threads: 5
VsTskMgr.exe 468 KB ; Threads: 15
winlogon.exe 4212 KB ; Threads: 29
WOP3.exe 22952 KB ; Threads: 6

İnternet Tarayıcı: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; InfoPath.1; .NET CLR 2.0.50727)

Sefa Adak
13-03-2008, 21:53   |  #2  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
1,824 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2007

Merhaba

RAM'lerinizde sorun olabilir.Bu nedenle RAM'lerinizin slotlarını değiştirip tek tek denemenizi öneririm.

yakuza_
14-03-2008, 07:30   |  #3  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
347 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2007
Sefa Adak
Merhaba

RAM'lerinizde sorun olabilir.Bu nedenle RAM'lerinizin slotlarını değiştirip tek tek denemenizi öneririm.

yaw ramler sorunluysa başka slota takınca nasıl çalışıyor sen bana bunun cevabını ver ?
Göz kırpmaGözünü devirmişEmin değilOha!

Son Düzenleme: yakuza_ ~ 14 Mart 2008 07:30
mayata
14-03-2008, 11:46   |  #4  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
105 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2005

kardeş mavi ekran hatasnın bir sürü nedeni olabilir.
tabi ram bunun en başta olanı.ama sen anakartında takılı olan diğer
ekran kartı ,tv kartı vs.. çıkart öyle bi dene.
olamzsa bilgisayarı formatlayıp dene

yakuza_
14-03-2008, 21:28   |  #5  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
347 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2007

bu arada sadece ram hatası değil hdd hatası veya driver sorunu da buna neden olur.. anakartta da sorun olabilir. bios ayarları kontrol etmek veya varsa bios update i yapmak, kasanın içini temizlemek ve yeniden windows kurmak ve güncel driverları yüklemek falan bunlar da işe yarar.. yani mavi ekran her zaman ram arızası anlamına gelmez..

Son Düzenleme: Serkan Karadaş ~ 14 Mart 2008 23:50
OnnuuR
14-03-2008, 22:07   |  #6  
OnnuuR avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 2
2,675 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2007

Virüsde olabilir.

Sefa Adak
14-03-2008, 23:17   |  #7  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
1,824 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2007
yakuza_
Sefa Adak
Merhaba

RAM'lerinizde sorun olabilir.Bu nedenle RAM'lerinizin slotlarını değiştirip tek tek denemenizi öneririm.

yaw ramler sorunluysa başka slota takınca nasıl çalışıyor sen bana bunun cevabını ver ?
Göz kırpmaGözünü devirmişEmin değilOha!
Dikkat ettiysen "tek tek deneyin" demişim.Yani bu yöntemle hangi RAM'de sorun olduğu anlaşılabilir.Öncelikle RAM'de sorun olabilir dememin nedeni genelde hep mavi ekran hatalarının RAM'den kaynaklanmasıdır.

Son Düzenleme: Serkan Karadaş ~ 15 Mart 2008 00:25
yakuza_
15-03-2008, 04:40   |  #8  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
347 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2007

bazen ram slotlarının bağlı olduğu yonga setleri de sorunlu olabiliyor. bunu elimizde başka sağlam ram olmadığı zaman veya tek ramle çalışan bir pc de nasıl anlarız benim merak ettiğim bu bilmem anlatabiliyor muyum

yakuza_
15-03-2008, 04:46   |  #9  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
347 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2007

mavi ekran hataları:

1. Bilgisayarınız yeniden başlatın.

2. Yeni donanım veya yazılımın düzgün bir şekilde kurulmuş olduğundan emin olun. Her seferinde yeni donanım aygıtlarından birini çıkararak hatanın giderilip giderilmediğini kontrol edin. Hata giderilmiş ise 3. adıma geçin.

Bu test sırasında hatalı olduğunu anladığınız donanımı değiştirin. Ayrıca, bilgisayar üreticileri tarafından verilen donanım tanılama yazılımını çalıştırmayı deneyin.

Eğer bu, yeni yüklenmiş bir donanım veya yazılım ise, üretici firma ile irtibat kurarak, Windows XP Professional için ihtiyacınız olabilecek herhangi bir güncelleştirme veya sürücünün olup olmadığını öğrenin.


3. Başlat'ı tıklayın ve sonra Yardım ve Destek'i tıklayın. Destek alın veya Windows XP haber gruplarından bilgi bulun'u tıklayın ("Yardım isteyin" seçeneğinin altında) ve sonra sol sütunda bulunan Microsoft'tan yardım alın seçeneğini tıklayın.


4. Başlat'ı, Yardım ve Destek'i ve sonra Sorun Gidericilerin bir listesini görmek için Sorun çözme ("Bir Yardım konusu seçin"in altında) seçeneğini tıklayın.


5. Microsoft Donanım Uyumluluğu Listesi'ni (HCL) kontrol ederek tüm donanım ve sürücülerinizin Windows XP Professional ile uyumlu olduğundan emin olun.

HCL'nin en güncel sürümünü görmek için Microsoft Web sitesi'ni ziyaret edin.


6. Yeni yüklenmiş tüm donanımı (RAM, bağdaştırıcılar, sabit diskler, modemler v.b.), sürücüleri ve yazılımı devre dışı bırakın veya kaldırın.

o Eğer Windows XP Professional'i başlatabiliyorsanız, Olay Görüntüleyicisi'ndeki Sistem Günlüğü'nü kontrol ederek, soruna neden olan aygıt veya sürücüyü belirlemenize yardımcı olabilecek diğer hata mesajlarına bakın. Sistem Günlüğü'nü görmek için Başlat'ı ve sonra Denetim Masası'nı tıklayın. Performans ve Bakım'ı tıklayın ve sonra Yönetimsel Araçlar'ı tıklayın. Olay Görüntüleyicisi'ni çift tıklatarak açın ve Sistem Günlüğü'nü açarak mesajları kontrol edin


o Windows XP Professional'i başlatamıyorsanız, bilgisayarınızı güvenli modda başlatmayı deneyin ve sonra yeni eklenmiş olan programları ve sürücüleri kaldırın veya devre dışı bırakın. Bilgisayarınızı güvenli modda başlatmak için, bilgisayarınızı yeniden başlatın; sonra, mevcut işletim sistemlerini içeren liste karşınıza geldiğinde F8 tuşuna basın. Gelişmiş Seçenekler ekranında, Güvenli Mod'u seçin ve ENTER'a basın.

Daha fazla bilgi için Yardım ve Destek Merkezine girerek Ara kutusuna "Güvenli Mod Seçenekleri" yazın.

7. Internet erişiminiz varsa, Microsoft Support sitesi'ni ziyaret edin.

Microsoft Knowledge Base'de "Windows XP Professional" ve aldığınız durma hatası ile ilişkilendirilmiş numarayı arayın. Örneğin mesaj "Dur: 0x0000000A" şeklindeyse "0x0000000A" araması yapın.

8. Antivirüs yazılımınızın güncel bir sürümünü kullanarak bilgisayarınızda virüs taraması yapın. Bir virüs bulmanız durumunda, bu virüsü bilgisayarınızdan silmek için gerekli adımları uygulayın. Bu adımlar için antivirüs yazılımınızın talimatlarına bakın.


9. Donanım aygıtlarınızın sürücülerinin ve sistem BIOS'unuzun en güncel sürümler olduğunu onaylayın. Donanım üreticileriniz en güncel sürümü bulmanızda veya bu sürümü elde etmenizde size yardımcı olabilirler.


10. Caching veya shadowing gibi BIOS bellek seçeneklerini devre dışı bırakın. Yardıma gereksiniminiz olursa donanım üreticisi ile irtibat kurun.


11. Bilgisayar üreticiniz tarafından verilen, özellikle bellek denetimi amaçlı bir sistem tanılama yazılımı varsa çalıştırın.


12. Bilgisayarınızda en son çıkan Hizmet Paketi'nin yüklü olduğundan emin olun. Hizmet paketlerinin bir listesini ve bunları indirmek için gerekli talimatları görmek için, Windows Update Web sitesi'ne gidin.

13. Oturum açamıyorsanız bilgisayarınız yeniden başlatın. Kullanılabilir işletim sistemlerinin listesi karşınıza geldiğinde F8 tuşuna basın. Gelişmiş Seçenekler ekranında, En Yeni İyi Yapılandırma seçeneğini seçin ve ENTER'a basın.

Belirli Durma Hataları
Bazı durma hataları, hatanın nasıl giderilebileceğini belirlemenize yardımcı olacak "DATA_BUS_ERROR" gibi açıklayıcı mesajlar görüntüler. Bu bölümde belirli durma hatalarında, aldığınız mesajın türüne göre sorun giderme işleminin nasıl yapılacağı açıklanmaktadır.

ÖNEMLİ

Bu bölümde anlatılanlar sadece uzman kullanıcılar tarafından uygulanmalıdır,sadece bilgi olarak verilmiştir.

Tablo 1 Yazılım ve aygıt sürücüsü hataları

Hata Numarası Açıklayıcı Metin
0x0000001E KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED
0X000000D1 DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
0x000000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER
0x00000050 PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
0X0000000A IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
0x0000007B INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE
0x0000009F DRIVER_POWER_STATE_FAILURE
0XC000021A STATUS_SYSTEM_PROCESS_TERMINATED
0XC0000221 STATUS_IMAGE_CHECKSUM_MISMATCH


Not: 0x0000001E, 0x0000000A ve 0x0000007B numaralı durma hataları genel donanım hatalarından da kaynaklanabilir. Burada gösterilen adımlar bu hataları gidermezse, Donanım Arızalarından Kaynaklanan Hatalar konusunda anlatılan adımlara bakın.

Genel Durma Hataları bölümündeki adımları uygulayın. Durma hatası devam ediyorsa, aşağıdaki adımları deneyin.

Yazılım ve aygıt sürücüsünden kaynaklanan durma hatalarını gidermek

1. Durma mesajında belirtilen sürücünün Windows Donanım Quality Labs (WHQL) tarafından imzalanmış ve onaylanmış olup olmadığını kontrol edin. İmzalanmamış sürücüleri kontrol etmek için Sigveriv.exe uygulamasını çalıştırın.

2. Durma mesajında belirtilen sürücüyü yükleme ortamınızdaki daha iyi bir kopyasıyla veya üreticiden edineceğiniz güncelleştirilmiş bir sürümü ile değiştirmeyi deneyin.

3. Durma mesajında belirtilen sürücüyü veya yeni yüklenen sürücüleri devre dışı bırakın.

4. Windows XP Professional ile birlikte verilmeyen bir video sürücünüz varsa, onun yerine standart VGA sürücüsünü veya Windows XP ile birlikte verilen uyumlu bir sürücüyü kullanmayı deneyin.

5. Antivirüs, disk birleştirme, uzaktan kumanda, güvenlik duvarı veya yedekleme programları gibi filtre sürücüleri kullanan yazılımları kaldırın.

6. Kurtarma Konsolunu çalıştırın ve sistemin algıladığı hataları onarmasına izin verin.

Kurtarma Konsolu ile ilgili daha fazla bilgi için Bilgilerinizi Yedekleme ve Kurtarma konusuna bakın veya Yardım ve Destek Merkezini kullanın.

7. Eğer hata, bilgisayarınıza RAM ekledikten hemen sonra oluştuysa, sayfalama dosyası hasar görmüş veya yeni RAM bozuk ya da uyumsuz olabilir. Bu durumda, Pagefile.sys dosyasını silin ve sistemin RAM yapılandırmasını eski haline getirin.

Dosya sistemi hataları

Hata Numarası
Açıklayıcı Metin

0x00000023
FAT_FILE_SYSTEM

0x00000024
NTFS_FILE_SYSTEM

Genel Durma Hataları bölümündeki adımları uygulayın. Durma hatası devam ediyorsa, aşağıdaki adımları deneyin.

Dosya sistemi durma hatalarında sorun giderme

1. Küçük bilgisayar sistemi arabirimi (SCSI) bağdaştırıcısı kullanıyorsanız, donanım satıcınızdan en yeni Windows XP Professional sürücüsünü edinin, SCSI aygıt için eşleme görüşmesini devre dışı bırakın, SCSI zincirinin doğru bir şekilde sonlandırıldığından emin olun ve aygıtların SCSI ID'lerini kontrol edin. Bu adımları nasıl yapacağınızdan emin değilseniz aygıt için verilen talimatlara bakın.

2. Entegre aygıt elektronikleri (IDE) aygıtlar kullanıyorsanız, kart-üzerinde IDE bağlantı noktasını sadece Birincil olarak tanımlayın. IDE aygıtların Master/Slave/Only ayarlarını kontrol edin. Sabit disk hariç tüm IDE aygıtları kaldırın. Bu adımları nasıl yapacağınızdan emin değilseniz aygıt için verilen talimatlara bakın.

3. Antivirüs, disk birleştirme, uzaktan kumanda, güvenlik duvarı veya yedekleme programları gibi filtre sürücüleri kullanan yazılımları devre dışı bırakın veya kaldırın.

4. Dosya sisteminin bozulup bozulmadığını anlamak için Chkdsk /f komutunu çalıştırın. Windows XP Professional Chkdsk komutunu çalıştıramıyorsa, sürücüyü Windows XP Professional işletim sistemini kullanan başka bir bilgisayara bağlayın ve sürücü üzerinde Chkdsk komutunu o bilgisayardan çalıştırın.

Tablo 3 Donanım Arızaları ile ilgili hataları

Hata Numarası
Açıklayıcı Metin

0x0000001E
KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED

0x0000000A
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

0x0000007B
INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE

0x0000007F
UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP

0xC0000218
UNKNOWN_HARD_ERROR

Not: 0x0000001E, 0x0000000A ve 0x0000007B numaralı durma hataları yazılım ve aygıt sürücüsü hatalarından da kaynaklanabilir. Burada gösterilen adımlar bu hataları gidermezse, Yazılım ve Aygıt Sürücüsü Hataları konusunda anlatılan adımlara bakın.

Bu kitabın önceki bölümlerinde yer alan Genel Durma Hataları konusundaki adımları uygulayın. Durma hatası devam ediyorsa, aşağıdaki adımları deneyin.

Donanım arızaları ile ilgili durma hatalarında sorun giderme

1. Bilgisayarınızdaki aygıtların Windows Hardware Quality Labs (WHQL) tarafından imzalanmış ve onaylanmış sürücülere sahip olup olmadığını kontrol edin. İmzalanmamış sürücüleri kontrol etmek için Sigveriv.exe uygulamasını çalıştırın.


2. Üretici firmanın donanımınız için kullanabileceğiniz sürücü güncelleştirmeleri çıkarıp çıkarmadığını kontrol edin.


3. Antivirüs, disk birleştirme, uzaktan kumanda, güvenlik duvarı veya yedekleme programları gibi filtre sürücüleri kullanan yazılımları güncelleştirin.


4. Soruna neden olan öğeyi bulabilmek için önemli olmayan donanım ve yazılımları kaldırın.


5. Windows XP'yi yeni bir klasöre yükleyin. Soruna neden olan sürücüyü bulabilmek için sürücüleri sırayla ekleyin ve yeniden başlatın.


6. Kurtarma Konsolunu çalıştırın ve sistemin algıladığı hataları onarmasına izin verin.

Kurtarma Konsolu ile ilgili daha fazla bilgi için Bilgilerinizi Yedekleme ve Kurtarma konusuna bakın veya Yardım ve Destek Merkezini kullanın.

Hata Mesajı Almaya Devam Mı Ediyorsunuz?
Bazı ender durumlarda, Windows XP Professional'i kaldırıp işletim sisteminizi eski haline getirmeniz gerekebilir.

Windows XP'yi kaldırmak için

§ Başlat'ı, Denetim Masası'nı, Program Ekle Kaldır'ı tıklayın.

§ Windows XP Professional'i tıklayın ve Kaldır seçeneğini seçerek ekranınızda beliren talimatları uygulayın.

Kaynak: Microsoft