Mavi ekran

Help_me
29-01-2009, 15:13   |  #1  
OP Üye
Teşekkür Sayısı: 0
88 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2008

0*000000F4 maviekran hatası alıyorum....
Bilgisayarım acılmakta zorlanıyor devamlı reset atmak zorunda kalıyorum.Ve size söyle diyim o kadar caresizim ki artık format ata ata bi alemoldum  .Pc yi actım klavyem işlemiyordu ve klavye ısıgı yanıp yanıp sönüyordu işlemiyodu bende acaba bu hata donanım bozuklugumu diye düşündüm şu anda da bu soruyu size ekran klavyesinden (sabırrrla)yazıyorum.Klavyeyi söktüm neyapim:( yardımcı olurmusunuz lütfennn saçma düşünüyoda olabilirimm off ya yardım lütfen...

kays
29-01-2009, 15:49   |  #2  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
348 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2006

dostum senin pc nin konfigrasyonunu versen bizde ona göre yardımcı olalım eğer pcnin bir donamı bir çalışıyor veya çalışmıyorsa  ya o danım da sorun var yada o donanımı çalıştıracak güç yetersizdir umarım anladın beni pawerını değiştir bir daha böyle bir sorunla karşılaşmassın şimdiden kolay gelsin

MBTGROUP
29-01-2009, 15:51   |  #3  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 2
2,727 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2008

DUR HATASI İÇİN ÇÖZÜM ARAMA YOLLARI

Genel Durma Hataları
Durma hatası ekranında da gösterilen aşağıdaki adımlar hatanın nedenini belirlemenize ve sorunu düzeltmenize yardımcı olur.

Genel Durma Hatalarında Sorun Giderme

1. Bilgisayarınız yeniden başlatın.

2. Yeni donanım veya yazılımın düzgün bir şekilde kurulmuş olduğundan emin olun. Her seferinde yeni donanım aygıtlarından birini çıkararak hatanın giderilip giderilmediğini kontrol edin. Hata giderilmiş ise 3. adıma geçin.

Bu test sırasında hatalı olduğunu anladığınız donanımı değiştirin. Ayrıca, bilgisayar üreticileri tarafından verilen donanım tanılama yazılımını çalıştırmayı deneyin.

Eğer bu, yeni yüklenmiş bir donanım veya yazılım ise, üretici firma ile irtibat kurarak, Windows XP Professional için ihtiyacınız olabilecek herhangi bir güncelleştirme veya sürücünün olup olmadığını öğrenin.

3. Başlat’ı tıklayın ve sonra Yardım ve Destek’i tıklayın. Destek alın veya Windows XP haber gruplarından bilgi bulun’u tıklayın (”Yardım isteyin” seçeneğinin altında) ve sonra sol sütunda bulunan Microsoft’tan yardım alın seçeneğini tıklayın.

4. Başlat’ı, Yardım ve Destek’i ve sonra Sorun Gidericilerin bir listesini görmek için Sorun çözme (”Bir Yardım konusu seçin”in altında) seçeneğini tıklayın.

5. Microsoft Donanım Uyumluluğu Listesi’ni (HCL) kontrol ederek tüm donanım ve sürücülerinizin Windows XP Professional ile uyumlu olduğundan emin olun.

HCL’nin en güncel sürümünü görmek için Microsoft Web sitesi’ni ziyaret edin.

6. Yeni yüklenmiş tüm donanımı (RAM, bağdaştırıcılar, sabit diskler, modemler v.b.), sürücüleri ve yazılımı devre dışı bırakın veya kaldırın.

o Eğer Windows XP Professional’i başlatabiliyorsanız, Olay Görüntüleyicisi’ndeki Sistem Günlüğü’nü kontrol ederek, soruna neden olan aygıt veya sürücüyü belirlemenize yardımcı olabilecek diğer hata mesajlarına bakın. Sistem Günlüğü’nü görmek için Başlat’ı ve sonra Denetim Masası’nı tıklayın. Performans ve Bakım’ı tıklayın ve sonra Yönetimsel Araçlar’ı tıklayın. Olay Görüntüleyicisi’ni çift tıklatarak açın ve Sistem Günlüğü’nü açarak mesajları kontrol edin

o Windows XP Professional’i başlatamıyorsanız, bilgisayarınızı güvenli modda başlatmayı deneyin ve sonra yeni eklenmiş olan programları ve sürücüleri kaldırın veya devre dışı bırakın. Bilgisayarınızı güvenli modda başlatmak için, bilgisayarınızı yeniden başlatın; sonra, mevcut işletim sistemlerini içeren liste karşınıza geldiğinde F8 tuşuna basın. Gelişmiş Seçenekler ekranında, Güvenli Mod’u seçin ve ENTER’a basın.

Daha fazla bilgi için Yardım ve Destek Merkezine girerek Ara kutusuna “Güvenli Mod Seçenekleri” yazın.

7. Internet erişiminiz varsa, Microsoft Support sitesi’ni ziyaret edin.

Microsoft Knowledge Base’de “Windows XP Professional” ve aldığınız durma hatası ile ilişkilendirilmiş numarayı arayın. Örneğin mesaj “Dur: 0×0000000A” şeklindeyse “0×0000000A” araması yapın.

8. Antivirüs yazılımınızın güncel bir sürümünü kullanarak bilgisayarınızda virüs taraması yapın. Bir virüs bulmanız durumunda, bu virüsü bilgisayarınızdan silmek için gerekli adımları uygulayın. Bu adımlar için antivirüs yazılımınızın talimatlarına bakın.

9. Donanım aygıtlarınızın sürücülerinin ve sistem BIOS’unuzun en güncel sürümler olduğunu onaylayın. Donanım üreticileriniz en güncel sürümü bulmanızda veya bu sürümü elde etmenizde size yardımcı olabilirler.

10. Caching veya shadowing gibi BIOS bellek seçeneklerini devre dışı bırakın. Yardıma gereksiniminiz olursa donanım üreticisi ile irtibat kurun.

11. Bilgisayar üreticiniz tarafından verilen, özellikle bellek denetimi amaçlı bir sistem tanılama yazılımı varsa çalıştırın.

12. Bilgisayarınızda en son çıkan Hizmet Paketi’nin yüklü olduğundan emin olun. Hizmet paketlerinin bir listesini ve bunları indirmek için gerekli talimatları görmek için, Windows Update Web sitesi’ne gidin.

13. Oturum açamıyorsanız bilgisayarınız yeniden başlatın. Kullanılabilir işletim sistemlerinin listesi karşınıza geldiğinde F8 tuşuna basın. Gelişmiş Seçenekler ekranında, En Yeni İyi Yapılandırma seçeneğini seçin ve ENTER’a basın.

Help_me
29-01-2009, 16:42   |  #4  
OP Üye
Teşekkür Sayısı: 0
88 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2008

Sistem özelliklerim


CPU Intel pentium D 820
Anakart model 775 dual- VSTA
Memory DDR 1 GB 200 mhz
Windows XP pro sp 2


loynom
30-01-2009, 11:17   |  #5  
Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
40 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2008

Valla aynısı bendede oldu arkadaş denedim denedim en sonunda format attım format atmak en iyisi

Help_me
11-03-2009, 10:32   |  #6  
OP Üye
Teşekkür Sayısı: 0
88 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2008

Formatla düzelecek olsaydı çoktan düzelmişti ama düzelmedi olmuyor.

alloss
11-03-2009, 14:25   |  #7  
alloss avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
628 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2009

Donanımsal bir sorun var gibi geldi bana. Ama burdan yardımcı olmak çok zor. Bence bilgisayarı teknik servise götür. Ana kartınla ilgili bir problem olabilir...

mhmmt
11-03-2009, 21:45   |  #8  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
180 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2008

mavi ekran hataları genelde ram ve hdd'den kaynaklanır yani donanımsal bir hata gibi görünüyor. bir tane ram ve hdd bulup deneme yanılma yöntemiyle hatayı bulma dene bence.