mcse pls

edemirci1
22-02-2009, 02:51   |  #26  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
13 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2006

Bu bilgisayar donanımı konusunu biraz daha deşmek gerek.


Öyle "Ben sistem uzmanıyım RAM değiştirmem" diyen peşin peşin işsiz kalır. Windows Mavi Ekran (Blue Secren) verdi. Bu Windows kaynaklımı hardware kaynaklımı önce onu saptamak gerekiyor. Yoksa siz teknik servis çağırmayı mı düşündünüz ?

Teknik Servis geldi. Fakat Serverden anlamıyor. O size bakıyor siz ona. :)

Neyse ki kurs hocanız var. Açtınız telefon sordunuz. Anlattı ama anlamadınız. O da anlamadı ama neyse.

Kara düşünürken aklınıza kurstan bu sektörde sizden daha uzun çalışan bir arkadaşınız geldi. Telefon açtınız. "başıma ne geldi" diye başladınız "acil gel" diye bitirdiniz. Arkadaşınız akşam iş çıkışı geldi. RAID 5 disklerin ikisinin arızalı olduğunu tespit etti. Bu arada arkadaşınız size "ilk disk arızalandığında ikinci diskin bozulmasını neden bekledinizi sordu" Anlamsızca suratına baktınız "Disklerden biri arıza yaptığında loglarda ve disk ledinden anlaşılır" dedi. Arkadaşınız geçici bir çözüm bularak sorunu çözdü. Ama başka bir şey fark etti. Server GBit ethernet, kablo CAT6 ve Switchte Gbit portuna takılı olmasına rağmen Server 100 Mbit çalışıyordu. RJ-45 connectorleri değiştirdi server etherneti 1 GBit çalışmaya başladı. Eve giderken servere kurşun döktürerek sorunlardan kurtulmayı hayal ettiniz.

Destek için müşteriye gidersiniz kullanıcının bilgisayarı arızalıdır. Yeni bilgisayar verirsinizi. Belgelerini kontrol etmesini istersiniz gider mp3'leri kontrol eder. Bilgisayarı yoğun kullanın bir kullanıcı bulur yeni bilgisayarla bu bilgisayarı takas edersiniz.

Exchange Server mail sorununa bakmaya gidersiniz. Bilgi işlem adı çok duyulan bir kurumdan eğitim almış MCSE'dir. Ciddiye alır "DNS verdiniz mi ?" diye sorarsınız. Sanki sadece kitaplarda yazan pratikte olmayan bir şey gibi size kitaptan ezberlediğini anlatır. Anlatacağın kadar uygulasana o kitapta yazanı kardeşim.

İSA Server çöker. Bilgi İşlem destek ister. İsa Server olan Server aynı zamanda bir kaç serverlik daha yapmaktadır. Tabi hepsi çökmüştür. Sorun hardware arızasıdır. Zorla ISA ve diğer serverler kurulur. IBM eServer 206 kapağı kapatılır. Server açılmaz. Zorla yeniden açılması sağlanır. Bilgi işleme "ISA Server ve diğer serverleri tek tek ayıralım. Çöktümü hepsi çökmesin ve yönetimi daha kolay olur" denir. Bilgi İşlem "şimdilik çalışsın sonra bakarız. Bu aralar yönetim çok sıkı" cevabı alınır. Server allaha emanet çalışır vaziyette bırakılır. Birde Türkye'nin bilişim gerçeklerine hazırmısınız ? Firma sahini evine en büyük plazmayı alır ama şirketine bir backup (yedekleme) ünitesi almaz. Bakın aklıma başka bir anım geldi. Bir kutu boş cd aldırmak için şirketin yönetimine çıkmışlığım vardır. Önce almak istemediler ben yangın çıkar vs.. deyince almışlardı. Yalnız nasıl anlattıysam bir süre sonra gittiğimde en kaliteli CD^ye backup almayı bırakın. CD-RW'lere tek kullanımlık backup alıyorlardı. Birazda anlayana sivrisinek saz anlamayana değil davul zurna orkestra az. :)

Türkiye'de "bilgisayarcı" deyince karizması çoktur. Hatta o kadar çok ki yakın bir arkadaşım "bana çok ciddi bir sorun var hemen gel" demişti. Gittim televizyon arızalıydı. "Anlamam" desemde içini açmaktan geri kalmadım. :) Nerede kalmıştım. Evet hatırlarım. "Karizması çoktur" diyordum. Lakin elinizde sihirli değneğiniz olmalı sıfır bütçe ile bütün sorunları çözmeniz hatta sizden kaynaklı olmayan TTNet ADSL 4 Mbit veremediği yerde sizden çözmeniz istenir. Sanki ben DSLAM kuracağım. Hepsini bir kenara bırakalım. Hatta şu ağır serverleride (Gavur ölüsü gibi mübarek). İşimi sevdiğim kesin ama Türkiye yerine başka bir ülkede daha bir severdim sanki. Her şeye rağmen sorunları çözmenin verdiği haz tarif edilemez.

Dikkat: Bu otomatik mesaj değildir. Düşünerek, el emeği ve göz nuru ile yazılmıştır. Sırf siz okuyun belki vazgeçer kendiniz kurtarır veya daha bir sevip başınıza bela alırsınız diye.

Son Düzenleme: edemirci1 ~ 22 Şubat 2009 03:06