En baştan öyle anlatılsın :)
1-) Bilgisayarınızı 660RU-T1’in ethernet portuna direkt veya switch’iniz varsa switch üzerinden bağlayın.
2-) Splitter’ın “line” girişine gelen hattı, “phone” çıkışına telefonunuzu, “modem” çıkışına modemi bağlayın. Hattı splitterdan önce kesinlikle paralel bağlamayın. Paralel bağlamanız gerekiyorsa bunu splitterdan sonra yapın.
3-) Modemi açın. Modem açıldıktan sonra 2-3 dakika bekleyin. Bu esnada DSL ledi düz yanacak ve encapsulation/VPI/VCI değerleri otomatik olarak yakalanacaktır.Biraz uzun oldu ama olsun :) iyi geceler...
DSL lediniz yanmıyorsa bağlantıları yukarıda anlatıldığı şekilde yaptığınızdan emin olun. Bağlantılar doğruysa ve DSL ledi hala düz (sürekli/devamlı) yanmıyorsa Telekom ADSL destek telefonu olan 444 0 375’i arayarak hattınızın açık olduğunu kontrol ettirin.Biraz uzun oldu ama olsun İyi geceler...
4-) Modemle birlikte gelen CD’yi CD sürücüye yerleştirin. “Kurulum” Menüsüne tıklayın. Açılan menüdeki “Kolay Kurulum Yazılımı” linkine tıklayın. Ülke olarak Türkiye’i seçin.
5-) Modemin bağlantılarını anlatan ekranları inceledikten sonra “Kolay Kurulum Programı”nı başlatmak için sağ alttaki butona basın.
6-) Bilgisayarınızın IP adresi statik ise program IP adresini modemden otomatik almanızı isteyecektir. Kabul edip devam edin.
7-) Eğer DSL ledi yanmıyorsa program sizi uyaracaktır. Bu durumda ilk adımda encapsulation(PPPoE/PPPoA), multiplexing (LLC/VC), VPI,VCI değerlerini, 2.adımda kullanıcı adı (sonuna “@ttnet” eklemeyi unutmayın!!) ve şifrenizi girip ayarlarınızı saklayın.
8-) Eğer ADSL ledi düz yanıyorsa program sizden sadece ADSL kullanıcı adı (sonuna “@ttnet” eklemeyi unutmayın!!) ve şifrenizi girmenizi isteyecektir.
9-) Program Internet bağlantısını kontrol edecek ve başarılı ise ayarları kaydetmenizi isteyecektir. Eğer Internet bağlantısı başarısız ise program muhtemel sebepleri ve çözüm yollarını söyleyecektir.
DSL ledi yanmasına rağmen Internet’e bağlanamama sebeplerinin başında kullanıcı adı ve şifrenin yanlış girilmesi gelir. Kullanıcı adı ve şifrenizi kontrol edip tekrar giriniz. Kullanıcı adı ve şifrenizi doğru girmenize rağmen Internet’e çıkamıyorsanız Telekom ADSL destek telefonu olan 444 0 375’i arayarak durumu bildirin.