MySpace ve Facebook gibi insanların sosyal ilişkiler kurduğu siteler çoğunlukla gençler tarafından tercih ediliyor. ABD’nin comScore Media Metrics Şirketi tarafından yapılan araştırmaya göre geçtiğimiz Mart ayında MySpacee 100 milyon yeni kullanıcı üye oldu.
MySpace’in Çin şubesi Microsoft MSN Çin’in eski patronu Luo Chuan tarafından yönetilecek. Chuan “bugünün Çin toplumunun isteklerine uygun bir MySpace geliştireceğiz” yorumunu yaptı.
ABD’de büyük başarı sağlayan siteyi, Çin’de zorlu bir rekabet de bekliyor. Çin sanal reklam piyasasının yüzde 20’sini Sina Corp ve Sohu adlı şirketler elinde bulunduruyor.
Fakat bu geçtiğimiz hafta içerisinde Latin Amerika ülkelerine ve ABD’nin İspanyolca konuşan nüfusuna hitap eden yeni bir versiyonla iddialı bir çıkış yapan MySpace, Çin pazarında da kısa sürede önemli bir pay kapmayı hedefliyor.
MySpace yıl ortasına kadar içlerinde Almanya, Japonya ve İspanya’nın da bulunduğu 20 ayrı ülkede daha açılacak.