Nokia tüm dünyada fırtına gibi eserken Amerika'da sıradan bir marka. Nedenlerini araştırdık...
Okumak için: https://www.chip.com.tr/konu/noki ... ir-marka_14021.html
Resimlerle: Geçmişe yolculuk - Nokia'nın kilometre taşları
Nokia dünyada cep telefonu konusunda çok önemli bir yer tutuyor. Hatta bir zamanlar, özellikle ülkemizde cep telefonları yeni yeni yaygınlaşırken Ericsson ile Nokia dışında pek fazla bir seçenek olmadığını da okuyucularımız da hatırlayacaktır. Bu köklü firma dünya çapında önemini korusa da Amerika'da hedeflerine ulaşabilmiş değil.
2009 yılında, dünya çapında 92 milyon Symbian işletim sistemi kullanan akıllı telefon satılması bekleniyor. Bu pazarın yüzde 46'sına tekabül ediyor. Sorun şu ki Amerika'daki Symbian tabanlı akıllı telefon satışı sadece 500.000 adet. Bu da Nokia'nın toplam satışının sadece yüzde 1'ine denk geliyor. Avrupa ve Asya'daki başarısıyla kıyaslanınca Amerika pazarı Nokia için ciddi bir sorun ve ölü nokta oluşturuyor. Üstelik Blackberry, iPhone, Palm ve Google'ın yeni Android işletim sistemini kullanan rakipler de durmadan birbirinden sağlam ürünler çıkartıyor.
Amerika'daki marka bilinirliği de satışları gibi çok düşük kalan Nokia, Symbian'ı ve ismini duyurmak için yoğun bir çalışmaya başladı. Akıllı telefonlarının işlevlerinin çok daha kolay kullanılabilmesi için Amerikalılara özel arayüz tasarımı üzerinde çalışıyor. İşi hızlı tutmak için de basit değişiklikleri biriktirmeden hemen uygulamaya koymaya başladı.
Finlandiyalı cep telefonu devi Amerika'da yaşadığı sorunları çözmek için uzun vadeli planlar yapıyor. Özellikle de Symbian işletim sistemini Amerikalılara daha uygun hale getirmeye çalışıyor. Diğer çalışması ise servis sağlayıcılar üzerinden belirli modellerini geniş kitlelere tanıtmak ve ulaştırmak. Bunun detaylarına daha sonra geleceğiz.
Tüm konu: Nokia Amerika'da sıradan bir marka...
İzleyin: En "sert" Nokia N97 testi #1
Resimlerle: Geçmişe yolculuk - Nokia'nın kilometre taşları
Kaynak: www.chip.com.tr
Tartışıyoruz: Nokia'nın üst düzey telefonlarını beğeniyor musunuz?