arkadaşlar hemen hepimiz notebook veya başka bişey alacağımızda ilk önce enine boyuna içine dışına falan bakarız. hangi işlemcisi var kaç ram var bunların hepsini kaça veriyolar önemli bir kriter.
ama atladığımız ya da farkında olmadığımız iki konu daha var. birincisi toplam kjalite, ikincisi servis ve destek.
toplam kalite olayını biraz açayım. diyelim iki tane notebook var ikiside aynı özellikte. birebir aynı. biri 1000 dolar diğeri 1200 dolar. tabi napıyoruz hemen gidip 1000 doları alıyoruz ve yanılıyoruz. olay işlemcide bellekte bitmiyo detaylarda bitiyo. 15 lcd var diyo ama nasıl bir lcd notebook alırken lcd panelin çözünürlüğünden başka detay veren varmı? yok!! pil diyo ama nassı pil?? diye konuyu uzatmayacam. başımda geçen bir olayı anlatıp toplayacağım.
süper bir fiyata çok iyi özellikli bir notebook aldık bi tanıdığa. ben ailenin bilg. bilen çocuğu ya! topladımm bütün konfigürasyonları fiyatları koydum masanın üstüne dedim bu: AİDATA. neyse gittik aldık peşin para 1500$. bi heves geldik eve açtık baktık süper görünüyo herşey yerli yerinde. TAA ki internete bağlanmayı deneyinceye kadar. telefon kablosunu taktık ama tık yok. uğraşmalar sonuç vermeyince teknik servise gittik. bi baktılar kablonun takıldığı yerdeki pinlerin biri eğik yada kırık ööle bişe. dedim düzeltin dediler 80$ sebep dedim kullanıcı hatası dediler. aldığım gibi çıktım ordan gittim doğru kadıköye. bir penseyle düzelttiler maliyet 5 milyon gönlümden koptuda verdim para istemediler halbuki. ve dediler ki: ucuz olsun diye adamlar neredeyse kağıttan yapacaklar herşeyi.
uzun lafın kısası şunu anladım ki birkaç kazıkçı dışında eğer bir ürünün fiyatı fazlaysa inanın onu hak ediyordur üstüne fazlada yorum yapmaya gerek yok.