Eskiden kalma içimde opengl ile oyunlar yapmak , öğrenmek, yanı sıra c++ öğrenme isteğim vardı; uzun süre bir kaç yazılım denediğimi hatırlıyorum, c# , php gibi ... şuan bu tür yazılımları deneye deneye algoritmaları hallettiğime inanıyorum, şimdi ise c++ başladım öğrenmeye (openGL Kütüphanesiyle başladım, çünkü algoritmaları diğer dillerden kalma bilgimle halledebiliyorum gibi)
Code Block kurup birde GLUT Kütüphanesini kurdum.
Sizlere sormam gereken sorular var, cevaplarsanız sevinirim...;
- Eğer GLUT Kodlarına aşina olup iyice çözersek yapabileceğimiz maksimum şeyler nedir, bu piyasadaki oyun,program ,vs. her şeyi yapmaya uygun kodları var mı, tutorialları,vs.?
- Ben normalde googleye OpenGL öğrenmek yazıp başlamıştım fakat karşıma GLUT, SFML Gibi şeyler çıktı, bunların hepsi OPENGL altındaki şeyler mi, yoksa opengl ye benzer yazılımlar mı? OpenGL ile bunların bağı nedir?
- ( GLUT içinde opengl kullanılıyor dersek, eğer öyleyse ) bir oyun yaptığımızda o oyunu glut ile yapmış olsak bile bunu opengl ile yaptık diyebilir miyiz? yoksa opengl ile yapmış olmazmıyız? Mesela bazı 2d online oyunların bilgilerine bakıyorum ve görüyorum ki C++/GL ile yapıldı diyor, adamın glut ile yapmış olma olasılığı nedir? Direk olarak opengl mi kullanmıştır yoksa benim gibi glut vs. ek bir kütüphane eklemiş olabilir mi?
- Proton SDK nedir? Araştırdım biraz ve galiba ekrandaki nesneler için kolaylık mış.. Bulunabilirliği nedir, kullanımını bilen var mı?
- OpenGL ve c++ hakkında genel olarak mesela SFML baktığımda gördüm ki network,audio gibi şeyleri var bu kütüphanenin, mesela farklı kütüphanelerden farklı nesneler lazım, aynı kütüphanede kullanabiliyormuyuz? Yani mesela sfml deki network kolaylığını kullanıp online oyun yapmak için glut dan da oyunun grafik kısmını halletsek olur mu? iç içe farklı kütüphaneler..
- Bir dosya kodladığımızda (pencere) Code Block ta veya çıktısına bastığımızda (.exe) arkada komut ekranı çıkıp, sonradan önünde oluşturduğumuz pencere geliyor, normal uygulamalar gibi yapmak için ne yapmamız lazım?
- CodeBlock tan kodladık ve pencere yaptık, bunu çalıştırabiliyoruz fakat dosyalara gönderilen çıktıya bastığımızda uygulama düzgün olarak başlatılamadı diyo, ben projedeyken glut kütüphanesini görüp, dosyaya geçtiğinde bulamamasıdır diyorum , bir dosya kodladığımızda kullandığımız kütüphaneleri dosyanın yanına koyup yolu nasıl gösterebiliriz? Mesela oyunu piyasa çıkarttığımızda yanına (.exe nin yanına) tüm kullandığımız kütüphanelerin .dll sini koyacağızdır diye düşünüyorum ki günümüzde indirdiğimiz oyunların yanlarında .dll dosyaları var hep.. Biz ismini değiştirip (kullananlar ne olduğunu çakmasın diye) uygulamaya nasıl tanıtabiliriz?
Ek olarak şunların ne işe yaradığını bilen varsa yazabilirmi, ben anlayamadım da;
- glutInit(&argc,argv);
- glutInitDisplayMode(GLUT_RGB);
- glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT);
- glLoadIdentity();
BENİM sorularım bunlar, eğer herhangi bir soru cevabını bilen varsa cevabını yazarsa sevinirim, her soru benim için cevabı ayrı önemli ve önümü aydınlatcak derecede.