Kime: Türk ve Yabancı Reklam Ajansları, Bilgisayar dergileri, Oyun dergileri, özel sektör kuruluşları.
Sayın Yetkili;
Geliştirme aşamasında olan yerli yapımı bir FPS (First Person Shooter) oyunu için, oyunun içinde bulunan reklam alanlarına (Billboard, Gazete küpürleri, radyo istasyonları, bina cepheleri, ticari araçlar, vs.) yerel, ulusal ve milletlerarası firma, şirket, grup ve kuruluşların reklamları alınması veya sponsor olmaları planlanmaktadır. Oyunun geliştirilmesinde birincil gelir kaynağı olarak planlanan bu reklam ve sponsorlarla, oyunun son kullanıcıya maliyetinin düşürülmesi (29.950.000,- TL), mümkün olduğu taktirde sıfır yatırım ile elde edilmesi (freeware=0,-TL), dolayısıyla büyük miktarlarda son kullanıcı kitlelerine ulaşılması ve pazarlanması/dağıtılması hedeflenmiştir. Proje maliyet tutarının fizibilite çalışması tamamlanmış olup, en az 100 bin U$D, en fazla da 250 bin U$D hakediş olarak karşımıza çıkması hesaplanmıştır. Yayınlanma tarihi olarak en geç 01 Ekim 2004 günü hedeflenmiştir. Proje, üretimi aşamalarıyla prensip açısından bir sinema filmi prodüksiyonu ile karşılaştırılabilir. Tahmini olarak, Ulusal düzeyde yayın yapan bilgisayar ve oyun dergileri (en az 6 dergi ve yayın, herbiri ayda 25 ila 50 bin arasında baskı yapar) vasıtasıyla en az 100-150 bin civarında son kullanıcı kitlesine, doğrudan ulaşılmasıdır amacımız. Dağıtım sonrası oyunun, kopyalanıp, eşe-dosta verilmesinin teşvik edilmesi nedeniyle, birçok (sayısız) bilgisayar şirketi ve tezgahlarda 2-2,5 milyon gibi cüzzi bir fiyata kopyalanarak çığ gibi artarak çoğalması çok büyük olasılıktır ki, bu ulaşılacak hedefkitleyi çoğaltan en önemli unsur, asıl hedeftir. Oyunun geliştirilmesinde, donanım ve yazılım olarak en ileri teknoloji kullanılması; İşinin ehli kişiler tarafından programlanıp, güncel oyun piyasasında gerekli olan başarıyı yakalaması hedeflenmiştir. Platform olarak ilk etapta PC düşünülmüş olup, ilerde PS2, XBox gibi platformlara transferi, elimizde olan üstün yazılım ve teknik imkanlar nedeniyle, en kısa zamanda adapte edilmesi mümkündür. İlk etapta Türkiye sınırları içerisinde bir dağıtımı düşünülmüş olup, ilerki zamanda uluslararası piyasada aktivitelerimizin çoğalmasını dilemekteyiz. Ayrıca, oyunun konusu bir Türk kentinde (Istanbul), orijinaline sadık mekanlarda, geçmesi nedeniyle, Türkiye 'nin dünyaya tanıtımında kendine yakışır bir tanıtım vazifesini başarması umudu vardır. İşbu bildiri ulaşabildiğimiz tüm reklam ajanslarına iletilmekte olup, alındığı tarihten itibaren 15 iş günü içinde cevaplanmasını, ön bilgi için delerons@yahoo.com email adresinden bilgi istenmesi, kaynak olarak http://cc.domaindlx.com/gtassc veya http://www.websamba.com/gta-ssc web-adresinin kullanılmasını, bilgilerinize sunarız. Ayrıca oyun çehresi açısından bir fikir vermesi amacıyla, piyasada mevcut benzer oyunların (en iyi örnek: yapımcısı Rockstar olan "Grand Theft Auto: Vice City" adlı oyun) incelenip fikir edinilmesi tarafımızdan tavsiye edilmektedir. Dikkat edilmesi gereken konu, projemizin bir MOD, yani eklenti OLMAYIP, sıfırdan geliştirilen, kendi ticari 3D oyun motoru ve geliştirme ortamlarına sahip olan bir oyun olduğudur.
Yayınlanmadan önce oluşturacağımız oryantasyon versiyonu (demo), işbirliğine girecek olan ajanslara, sponsorlara, reklam vermeye niyetli olanlara, dağıtılıp son rötuşlar yapılmadan, reklam alanlarına yerleşimin gerçekleştirilmesi düşünüldüğünden, reklam verecek olan müşterilerimizin, reklamların formatı konusunda önceden bizimle temasta bulunması gereklidir. Çoğaltılıp piyasaya sürülmesinden sonra oyun üzerinde hiçbir değişiklik yapılamamaktadır (eklentiler ve patchler hariç). Projeye katılım için son tarih (deadline): 30 Mayıs 2004 tür. Reklam ajanslarının portföylerinde bulundurdukları müşterilerini aşağıda ekli olan listede (EK A) bulunan reklam alanları ve bölgeleri çerçevesinde seçmeleri ve tarafımıza bildirmeleri rica olunur. Ayrıca, bu girişimin çok büyük potansiyele sahip olduğu/olabileceği kanısında olan, doğrudan maddi ve/veya manevi kaynak sağlamak isteyen müstakbel iş ortakların, yine doğrudan h3ok@yahoo.com email adresiyle irtibat kurmaları rica olunur. Ancak ortaklık çerçevesinde bir işbirliğinin sayısal olarak 1 kurumla (ve %40 payı geçmemek suretiyle) sınırlı olduğu gerçeğinide hatırlatmakta fayda olduğunu düşünüyoruz.
Çalışmalarınızda başarılar dileği ve iyi bir iş birliği umuduyla.
Saygılarımla,
Hakan ÜÇOK
Genel Koordinatör/Müdür/Fikirbabası
h3ok strategic interactive games
h3ok@yahoo.com
Ek A:
Reklam alanları ve bölgeleri:
----------------------------
1. Radyo istasyonları: 9 adet 1, 1.5, 2 saatlik yayın.
2. Billboard lar.
3. Ticari araçlar.
4. Bazı bina cepheleri.
5. Bina olarak, Fast Food, Dondurmacı, Mağaza, Aliıveriş merkezi gibi yerler.
6. Havaalanı, tuvalet, duraklar gibi umumi yerlerdeki poster alanları.
7. Yerde sabit veya bir sirkülatif hareket dahilinde dolaşan yer ve hava taşıtları.
8. Radyo/TV istasyonu binaları.
9. Benzinlikler.
10. İnşaa halinde veya tamamlanmış kooperatifler, gayrimenkuller.
11. Stadyum, Metro gibi yerlerdeki reklam alanları.
12. Kısacası gerçek bir şehirde mevcut olan veya olabilecek her tür reklam, promosyon ve sponsorluk imkanları.