oyunlarda hangi dil?

iboztepe
28-06-2007, 08:02   |  #1  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
17 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2007

selam arkadaslar. oyun yapılırken acaba hangi diller kullanılıyor. yada hepsiyle de yapılabilir mi?

erkanc
28-06-2007, 09:30   |  #2  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
3,213 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2007

C++ değişmeyen dildir aslında oyunlarda programlama bilgisi kadar grafik tasarımda istiyor yani sadece kod olarak bakmamak lazım.

genesis
28-06-2007, 10:41   |  #3  
Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
36 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2006

istedigin dille yazarsın ama yapacağın oyunun türüne bağlı daha çok.

müge
28-06-2007, 11:11   |  #4  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
193 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2007

arkadaşım aslında birçok dille yazmak mümkündür.
msesla basic gibi yazı yani kod tabanlı dillerle de yazılabilir.bu dillerin grafik tasarım kodları da vardır.ama her yüksek seviyeli dillerde olduğu gibi bundada kısıtlamalara rastlamak mümkün.
mesela bu dille çok muhteşem grafikler oluşturtamayız.
ama görselliğe dayalı yani grafik tabanlı(delphi,c++)dillerle yazmak mümkün.ve daha iyi grafikler elde etmek mümkün.Beğendim

Borga-x
28-06-2007, 11:17   |  #5  
İlk Maestro
Teşekkür Sayısı: 2
11,767 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2006

işte budur.Müge'den bekledıgım cevap geldı

iboztepe
28-06-2007, 11:34   |  #6  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
17 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2007

tesekkur edrim bilgiler icin. oyunlarda grafik kısmını biliyorum ama hangi diller kullanılıyor bilmiyordum ona gore birseylerden baslayacagım. ozellikle simulasyon oyunlarıyla ugrasacagım sevdim türde theiso imzalı yapacagım birseyler.

Caner Güral
28-06-2007, 11:40   |  #7  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
663 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2006

@iboztepe

Evet Müge'nin de dediği gibi, dillerin yetenekleri çok önemli.Gidipte hantal Visual Basic 6.0 ile adam gibi bir oyun yazamazsın.Yani bir yere kadar, hatta o yere gelene kadar çok ter dökersin.

C ve C++ evet bu piyasanın hakimleridir ancak daha fazla profesyonel artık aşmış diyeyim, aşmış uygulamalar için assembly ile program yazarsın.Yani makine diline ne kadar yakın o kadar iyi.Ama assembly ile ne kadar directx kullanırsın ya da ne kadar çaba ile nesneye yönelik işler yaparsın orası tartışılır ama (yapmak zordur) yine de bu piyasada C++ ağırlıkta.

Yukarıda da değindiğim gibi bir de bu işin DirectX'i OpenGL'i var.Bu grafik motorlarının içi onbinlerce fonksiyonlar dolu.Sadece dil bilmek değil de bunları da bilmek lazım.Çünkü görüntü işleme olayları bir hayli zordur programlamada.Nesneleri gruplandır, isim ver, gerekli yerlerde kullan, inan zordur.O kadar çok api, fonksiyon girer ki işin içine bıktırır adamı.

Ama tabi bunların yanında hazır oyun yapımı programları da var.Hani ben basit olsa da birşeyler yapacağım diyorsan onları kullanabilirsin tabii.Ama son bir not: onların da yaratıcılğa olan baltalarını tartışmak gerekir.

Hoşçakal.İyi günler, iyi çalışmalar...
Bir de