Prey Hakkında

Penetrator God
11-09-2023, 14:03   |  #1  
Penetrator God avatarı
OP Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
49 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2022

Prey, Human Head tarafından geliştirilen 2006 yapımı orijinal Prey'in yeniden yapılmış halidir, ancak oyunun orijinali oyunuyla bilim kurgu FPS ile oyuncuların uzaylı güçleri ortadan kaldırmak zorunda olmaları dışında çok fazla ortak noktası da yoktur. Orijinal Prey'in başarısının ardından Human Head Studios devam oyunu Prey 2 üzerinde çalışmaya başlamıştı. id Tech 4 motorunu temel alan proje hiçbir zaman bitirilemedi ve 2014 yılında Bethesda resmi olarak iptal edildiğini duyurdu. İki yıl sonra duyurulan yapımın iptal edilen devam oyunuyla ise neredeyse hiçbir ilgisi yoktu. Serinin karmaşık tarihini bir kenara bırakırsak, önerisini yaptığım oyun 5 Mayıs 2017'de çoklu platformlara çıkışını nihayet yapabilmiştir.

Prey'in geliştirilmesi, Dishonored serisinin yaratıcıları Arkane Studios'a verildi. Dishonored 2'nin çıkışından sonra ortaya çıkan PC optimizasyonuyla ilgili sorunlardan kaçınmak için geliştiriciler, Void motorunu kullanmamaya, bunun yerine CryEngine teknolojisinin mevcut en son sürümünü Prey'de kullanmaya karar verdiler. Oyunun ana kahramanı Morgan Yu oyuncunun seçimine bağlı olarak bir erkek veya bir kadın olabilir ve insan ırkını geliştirmek için çalışan bilimsel bir projenin parçasıdır. Oyunun hikayesi 2032 yılında Morgan'ın, şüpheli koşullar altında düşman bir dünya dışı ırk tarafından istila edilen TransStar şirketine ait uzay istasyonu olan Talos 1'de uyanmasıyla başlıyor. Amacımız, yolumuzda bulduğumuz eşyaları ve silahları kullanarak güçlü düşmanla olan zorlu mücadelede hayatta kalmaktır. Oyuncular belirli görevleri nasıl ve ne zaman tamamlayacakları konusunda biraz serbesttirler.

Ne silahlar ne de mühimmatlar etrafta oyuncunun onları almasını beklememektir. Bunun yerine oyun çeşitli yeteneklerin, fütüristik aletlerin ve çevre unsurlarının kullanılmasına odaklanmaktadır. Oyunun oldukça başlarında oyuncular, beyaz yapışkan madde ile ateş eden bir alet olan GLOO Cannon'u elde ederler. Bu alet sadece düşmanları hareketsiz hale getirerek onlarla savaşmaya değil, aynı zamanda Talos 1'i keşfetmeye de yarıyor. GLOO Cannon'dan çıkan yapışkan madde, merdiven gibi çok çeşitli yapılar oluşturarak oyuncunun başka türlü erişilemeyecek alanlara ulaşmasını sağlayabiliyor.

Bir başka ilginç cihaz da, uygun planlara sahip olunduğu sürece, öğelerin yerlerini temizlemek, parçalamak ve yeni nesneler inşa etmek için kullanılan bir el bombası aletine benzeyen geri dönüşüm şarj cihazıdır. Ek olarak, ana kahraman yolunun üzerinde neuromodlar bulur, bunlar uzaylıların yeteneklerini kopyalamasına izin veren cihazlardır. Örneğin, bunu bir Mimic üzerinde gerçekleştirdikten sonra, kahramanımız herhangi bir nesneye dönüşerek kamufle olabilir. Hemen hemen her nesnenin şeklini alabilen çeşitli uzaylı yaratıklar bulunabilir. Bu, göz açıp kapayıncaya kadar şeklini değiştirerek örneğin bir çöp tenekesi gibi görünebileceği anlamına gelir, bu nedenle oyun süresi boyunca asla kendimizi güvende hissedemeyiz, çünkü tehdit Prey'de kelimenin tam anlamıyla her yerde pusuda beklemektedir.

Ana oyunun çıkışının ardında bir yıl sonra Prey: Mooncrash adlı DLC yayınlanmıştır. Ana oyun gibi DLC'de Arkane tarafından geliştirildi ve Bethesda Softworks tarafından yayınlandı. KASMA şirketi tarafından en büyük rakibi olan TransStar şirketini gözetlemek için görevlendirilen Peter adında bir bilgisayar korsanı olarak oynuyorsunuz. Prey'deki olaylardan kısa bir süre sonra, TransStar'ın ay üssü yayınları durdurur ve kahramanın oraya gidip ne olduğunu keşfetmesi gerekir. Bir sonraki göreviyse oradan canlı çıkmak olacaktır.

Görev ölümcüldür, ancak Peter'ın başka seçeneği yoktur, çünkü KASMA ile yapılan sözleşmeye göre ancak işverenlerinin kendisinden talep ettiği her şeyi sadece yaparsa eve dönebilir. Tıpkı ana oyunda olduğu gibi Mooncrash de FPS oynanışına alışılmadık bir yaklaşım sunuyor. Ateşli silahlar nadirdir ve mühimmat daha da nadirdir. Hayatta kalmak için, çevrenin unsurlarını ve kahramanın becerilerini nasıl doğru şekilde kullanacağınızı öğrenmemiz gerekiyor. Mooncrash, daha geleneksel bir deneyim yerine, zorlukların, tehlikelerin ve ödüllerin her dakika değiştiği rastgele oluşturulmuş bir maceraya sahiptir.

DLC, yeni taktikler öğrenmenize ve daha önce kullanılamayan karakterlerin kilidini açmanıza olanak tanıyarak birçok kez tekrar oynanabilecek şekilde tasarlanmıştır. Her karakterin geliştirilebilen kendi özel becerileri vardır. Peter dışında karakterler arasında mühendis Joan, pompalı tüfekli güvenlik görevlisi Bhatii ve fiziksel olarak zayıf olmasına rağmen güçlü bir psişik güçleri olan Andrius yer alıyor. Prey yan içeriğiyle beraber ortalama 30 saate yakın bir oynanış sunmaktadır.