SİLENT HİLL

gabemeclogan
23-06-2006, 13:48   |  #26  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
197 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2005
nukanta
şanssızsın ya o oyunu oynamanı tavsiye ederim ne yap et yü
Güzel olduğunu biliyorum. Fakat hala araştırıyorum bulabilmek için. İnşallah bir gün bulurum.ve sonunu getiririm.

Renka
11-07-2006, 11:40   |  #27  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
7 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2006

Merhaba Nukanta.Silet Hill The Room'da yine bir yerde takıldım.Tarif etsem yardımcı olurmusun?Takıldığım yere gelince oyunun sonlarına yaklaştım.Metro istasyonuna geri dönüş kısmındayım.Hani tren hareket edip yeni bir yol açıyor ya.Ondan sonra yoluma devam edip kapıdan çıkmaya çalışıyorum ama kapı açılmıyor."I can't leave Eline ..." böyle birşey yazıyor.O kızın damı benimle gelmesi gekeiyor.Yalnız çıkamıyormuyum kapıdan??

gabemeclogan
11-07-2006, 12:23   |  #28  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
197 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2005
Renka
Merhaba Nukanta.Silet Hill The Room'da yine bir yerde takıldım.Tarif etsem yardımcı olurmusun?Takıldığım yere gelince oyunun sonlarına yaklaştım.Metro istasyonuna geri dönüş kısmındayım.Hani tren hareket edip yeni bir yol açıyor ya.Ondan sonra yoluma devam edip kapıdan çıkmaya çalışıyorum ama kapı açılmıyor."I can't leave Eline ..." böyle birşey yazıyor.O kızın damı benimle gelmesi gekeiyor.Yalnız çıkamıyormuyum kapıdan??


Kardeş kapıdan çıkman için Eline yanında götürmen lazım.

gabemeclogan
11-07-2006, 12:50   |  #29  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
197 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2005
gabemeclogan
nukanta
şanssızsın ya o oyunu oynamanı tavsiye ederim ne yap et yü
Kardeş Silent Hill 3 Buldum. Ve epeyce ilerledim. Çok güzel bir oyun.

SILENT HILL 3 TAM ÇÖZÜM


Lanetli Lunapark

- Etrafta gezinerek kontrollere alışmaya çalışın. Karşınıza çıkan yaratıkları öldürmeniz
bir işe yaramayacak, çünkü sürekli olarak yenileri çıkıyor ortaya. Roller Coaster#146;ı
bulduğunuzda Heather raylara doğru yürüyecek ve...

Alışveriş Merkezi

- Pencereden dışarı çıkın ve ara sokaktaki kapıdan içeri girin.
- Koridordan ilerleyin ve perdesi yarıya kadar kapalı olan dükkana girin.
- Tezgahın arkasındaki kapıyı kullanarak dükkandan çıkın.
- Haritayı alın ve çıkış kapısından dışarı çıkarak merdivenleri tırmanın.
- Sola doğru giderek merkez kısma gelin ve ekmek fırınına girin.
- Maşayı (Pair of Tongs) alın ve önceki koridora geri dönün. İçinde kayıt noktası
bulunan odayı bulun. Maşayı kullanarak masanın altındaki kitapçının anahtarını alın.
- Merkez kısma dönün ve kitapçının kapısını açın. İçeride kitap bulmacasıyla
karşılaşacaksınız. Bulduğunuz şifreyi kapının yanındaki klavyede girin ve kapıyı açın.
- Asansöre binin ve asansör durduğunda radyoyu (Radio) alın.

Lanetli Alışveriş Merkezi

- Yaratıkları geçtikten sonra tuvaletin yanındaki kayıt odasına girin. İçerideki malları
toplayın.
- Kuzey tarafındaki kadınlar tuvaletinin yanındaki odaya girerek bulduğunuz her şeyi

toplayın. Feneri (Flashlight) almayı unutmayın.
- Kadınlar tuvaletine girin ve beyazlatıcıyı (Bleach) alın (eğer kolay bulmaca modunda
oynuyorsanız beyazlatıcı ve deterjana ihtiyacınız olmayacağından, orada olmayacaklar) .
- Doğuya doğru gidin ve giyim mağazasına girin. Askıyı (Hanger) ve kurşun geçirmez
yeleği (Bulletproof Vest) alın. Batı koridoruna kadar yürüyün ve en uçtaki kapıya girin.
- Tavandaki merdiveni aşağı çekmek için askıyı kullanın. Merdivenden yukarı çıkın.
- Yürüyen merdivenlerden yukarı çıkın ve sağdaki ilk kapıya girin.
- Köpeğin üzerinden pişmiş anahtarı (Cooked Key) alın.
- İkinci kata dönün ve kayıt noktasının yanındaki ikili kapıdan geçin. Cevizi (Walnut)
alın.
- Arka kapıdan girin ve kilitli kapıyı pişmiş anahtarı kullanarak açın. Fırına girin.
- Deterjanı (Detergent) alın. Arka kapıdan çıkın ve vantilatörü kapatın. Yanındaki
kapıdan içeri girin.
- Boş çöp kutusunun önüne gidin ve deterjan ile beyazlatıcıyı birleştirerek kullanın.

Vantilatörü açın. Çöp kutusunun olduğu koridora geri dönün.
- Sağ taraftaki kapıdan girerek malları toplayın. Koridorun kuzey doğusundaki kapıdan

içeri girin ve Closer ile dövüşün. İkili kapılardan dışarı çıkın.
- Bu sefer de kuzey batı tarafındaki kapıdan girin. Cevizi mengene üstünde kullanarak cevizi kırın ve ay taşını (Moonstone) bulun.
- Üçüncü kata çıkın ve ay taşını kapının üzerinde kullanın. Merdivenlerden aşağı inin ve

Splitworm ile dövüşün.

Alışveriş Merkezi

- Happy Burger#146;i araştırarak mal toplayın.
- Alışveriş merkezinden dışarı çıkın.

Hazel Street Metro İstasyonu

- Açıklığa gelene kadar yolu takip edin. Sola dönün ve kapıdan geçin.
- Haritayı alın. Haritanın yanındaki merdivenlerden aşağı inin. Doğuya doğru giderek kayıt noktasını bulun.
- Merdivenlerden inerek 1. platforma ulaşın. Aşağı inen merdivenleri kullanın.
- Etraftaki malları toplayın. Fındık kıracağını (Nutcracker) almayı unutmayın. Tekrar merdivenlerin olduğu kata çıkın.
- 2. platforma giden yolu kapayan zinciri fındık kıracağını kullanarak kesin ve aşağı inin.
- Pompalı tüfeği alın. Merdivenlerden bir kez daha aşağı inin. Yoldan ilerleyin ve 3. platforma inen merdivenleri bulub.
- Rayların yan tarafındaki, üstünde kırmızı ışık olan kapıya doğru gidin. Sesi duyduğunuzda hemen platforma geri çıkın. Doğuya doğru sonuna kadar ilerleyin ve trene binin.


Tren

- Tren durana kadar tüm vagonları (toplam 10 tane) dolaşın. İlk vagona ulaştığınızda tren duracak.

Yeraltı İstasyonu

- Trenden çıkın ve kayıt noktasına yürüyün. Sola doğru gidip platformun sonundaki kapıdan girin.
- Merdivenlerden aşağı inin ve sağa doğru giderek uzun bir koridoru geçin. Kapıdan girin. Pendulum ve Numb Body#146;lerden sakınmaya çalışarak sağ taraftaki ilk kapıdan girin.
- Tekrar sağ taraftaki ilk kapıdan girerek sola dönün. Balyozu (Maul) ve haritayı alın.

Diğer kapıdan çıkın ve sağ taraftaki kapıdan girerek şarap şişesini (Wine Bottle) alın.
- Doğuya doğru giderek içinde Pendulum#146;ların olduğu diğer bir koridordan geçin.

Koridorun sonuna geldiğinizde soldaki kapıya girin.
- Bu yolun da sonuna ulaşınca iki kere sağa gidin. Sağ taraftaki koridorda ilerleyin ve kayıt noktasının yanında bulacağınız gaz yağlı ısıtıcının üzerinde şarap şişesini kullanın.
- Diğer odaya girin ve şarap şişesindeki gaz yağını makineye dökün. Merdivenlerden aşağı inin.

Kanalizasyon

- Yolu takip edin ve kanalizasyona ulaştığınızda sağa dönün. Sağ taraftaki ilk kapıdan
girin. Batıya doğru yolun sonuna kadar yürüyün ve kurutucuyu (Dryer) alarak geri dönün.
- Doğru tarafındaki kapıdan geçin. Yol ayrımına geldiğinizde sola dönün. Kapıdan girin ve kayıt noktasına ulaşın.
- Büyük, metal kapıdan içeri girin. Kurutucuyu fişe takın. Köprüden karşıya geçin.

(Kurutucuyu fişe takmadan köprüyü geçmeye çalışmayın! Ya da çalışın ve ne olduğunu görün :)
- Yolu takip ederek dışarı çıkın ve binanın etrafını dolaşın.

[/URL]

İnşaat Alanı

- Davulun üzerinde kayıt noktası bulacaksınız. Binaya girin ve merdivenleri kullanarak beşinci kata kadar çıkın.
- Sağ taraftaki en son odaya girin. Duvarı kırarak susturucuyu (Silencer) alın.
- Şilteyi deliğe itin. Delikten aşağı atlayın.
- Duvardaki boşluktan dışarı çıkın. Binanın etrafını dolaşın ve yan taraftaki binaya girin.

Ofis Binası

- Ofisten dışarı çıkın. Soldaki kapıdan girin. Üzerinde #145;Exit#146; yazısı olan merdivenleri
gidin.
- Beşinci kata çıkın ve sanat galerisine girin. Arka koridordaki tornavidayı(Screwdriver) alın. Depo odasından katanayı (Katana) alın.
- Asansör odasının güney doğu ucundaki kapıdan girin.
- Batı tarafındaki odaya girerek krikoyu (Jack) alın. Üçüncü kata geri dönün.
- Dans stüdyosuna, oradan da ofise girin. Haritayı alın. Tornavidayı kullanarak çekmeceyi açın ve içinden ipi (Rope) alın.
- Üçüncü kattaki asansörlerin yanına gidin. Tam olarak açılmamış olan asansörü, kriko kullanarak açın.
- Şaftın üzerinde ipi kullanın ve ikinci kata inin.
- Kuzey doğudaki odaya girerek küveti inceleyin.

Lanetli Ofis Binası

- Kliniğe girin. Koltuğun üzerindeki fotoğrafı (Photo) alın ve kapıdan girin.
- Odadan dışarı çıktıktan sonra raftan Oxydol alın. Dışarı çıkıp asansörlere gidin.
- Birinci kattaki Last Drop Cafe#146;ye girerek buzdolabından domuz ciğerini (Pork Liver)alın.
- Asansöre binin ve beşinci kata çıkın. Batıdaki kapıdan girin. Güney doğudaki odaya girerek kibrit kutusunu (Matchbook) alın.
- Koridoru takip ederek sanat galerisine ulaşın.
- Tablonun önündeki çöp kutusunun üzerinde ciğeri, kibriti ve Oxydol#146;u kullanın.

Açıklıktan içeri girin.
- Merdivenlerden aşağı inin. Masanın üzerindeki kağıtları okuyup dışarı çıkın. Kuzey
batıya doğru ilerleyin ve kapıdan içeri girin.
- Gümüş parayı (Silver Coin) alın ve içecek makinesinde kullanın. Bu sayede sigorta anahtarı (Insurance Key) alacaksınız.
- Asansöre binin ve birinci kata inin. Sigorta şirketinin kapısını bulduğunuz anahtarla
açın.
- Barikata gelmeden önce soldaki son kapıdan içeri girin. Bulacağınız kağıtları okuyun ve ön kapıyı açın.
- Son kağıtları da okuyup dışarı çıkın.

Sokak / Apartman

- Sola dönün ve sol taraftaki ara sokağa girin. Daisy Villa#146;nın kapısını bulup içeri girin.
- Kayıt noktasını kullandıktan sonra koridordan ilerleyin ve soldaki ilk kapıyı açın.
- Missionary yaratığını öldürdükten sonra Heather#146;ın yatak odasına girerek bayıltıcı silahı (Stun Gun) alın. Binadan dışarı çıkın.

Silent Hill

- Heaven#146;s Night bara girerek içeride bulacağınız malları toplayın.
- Haritada işaretlenmiş olan hastaneye doğru gidin.

Brookhaven Hastanesi

- Ofise girip haritayı alın. Doktor odasından bazı mallar alabilirsiniz. Ziyaretçi

odasında ise mektup bulacaksınız.
- İkinci kata çıkın. Bayanlar soyunma odasına girin ve aseton (Nail Polish Remover) ile parfümü (Perfume) alın. Hastaların olduğu kanada geçmek için kapı bulmacasını çözün.
- İnceleme odasına girip bulduğunuz herşeyi okuyun ve dışarı çıkın.
- M4 odasına girin. Bond çantanın şifresi olarak alarm saatinde gördüğünüz saati girin. Polaroid kamerasını (Instant Camera) alın.
- Birinci kata dönün ve hasta kanadına geçerek C4 odasına girin.
- Duvarda asetonu kullanarak merdiven anahtarını (Stairwell Key) alın.
- Merdivenden inerek bodruma ulaşın. Yarı makineli tüfeği (SMG) aldıktan sonra güney doğudaki odaya girin.
- Rafın arka tarafının bir resmini çekin. Merdivenleri kullanarak üçüncü kata çıkın.
- Depoya girerek malları toplayı. Fotoğrafta gördüğünüz şifreyi girerek hasta kanadının

kapısını açın.
- S7 odasına girerek Coleman#146;ın son mektubunu okuyun. S12 odasına girin.
- Telefon konuşmasının ardından ikinci kattaki hasta kanadına girin. Buradaki yeni kapıdan (en uzakta, solda) girerek labirente ulaşın.
- Labirentte dolaşarak kayıt noktasını bulun. Yeni açılan koridordan ilerleyin ve merdivenden tırmanın.

Lanetli Brookhaven Hastanesi

- Koridoru takip edin ve gündüz odasını geçin.
- Depo odasına mutlaka girin! Güzel bir sahne.
- Asansöre binerek ikinci kata inin. Erkek soyunma odasına girin.
- Telefon konuşmasının ardından bayan soyunma odasına girin ve plastik torbayı (Plastic

Bag) alın.
- Üçüncü kata dönün ve İnceleme Odası 4#146;e girin (ER4). Torbayı kan üzerinde kullanın.
- Asansöre binerek bodrum kata inin. Krematoryum bulmacasını çözüp yanmış anahtarı

(Cremated Key) alın.
- Birinci kata gidin ve gündüz odasının kapısını açın. C4 odasına gidin.
- Kanı sunağın üzerinde kullanın ve merdivenlerden aşağı inin.
- Büyük bir dövüşün ardından hastaneden çıkacaksınız.

Silent Hill

- İzleyeceğiniz konuşmanın ardından otele geri dönün.
- Konuşmanız bittiğinde tekrar lunaparka doğru gidin.

Lakeside Lunaparkı

- Kapıdan girerek mağazaya doğru ilerleyin.
- Etrafta dolaştığınızda bazı rafların düşme sesini duyacaksınız. Hızlı tren anahtarını

(Rollercoaster Key) alıp dışarı çıkın.
- Üzerinde #145;Mountain Coaster#146; yazan kapıdan girin.
- Merdivenlerden yukarıya çıkın ve anahtarı kullanarak kontrol kabinini açın.
- Makineyi kapatın ve raylarda yürümeye başlayarak demo girene kadar ilerleyin.
- Yan taraftaki kapıdan geçin ve korku evine girin.
- Bilet kulübesindeki kayıt noktasını mutlaka kullanın.
- Odalarda dolaşmaya başlayın. Odalardan birinin tavanı alçalmaya başlayacak, o odaya dikkat edin. Sonraki koridorda kırmızı bir duman tarafından kovalanacaksınız, bu duman size dokunduğu anda öldürür, bu yüzden koşmalısınız.
- Dışarı çıkınca yolu takip edin. Sol taraftaki kapıdan geçip yürümeye devam edin.

Sahnenin üzerinden kırmızı ayakkabıyı (Red Shoe) ve zinciri (Chain) alın.
- İki ekran geri gidin ve aletin yanına gelin. Zinciri ortadaki sütunda ve yandaki kilitli kapının üzerinde kullanın. Aleti çalıştırın ve kapıdan içeri girin.
- Konuşmanız bittiğinde sağ taraftaki falcı kulübesine girin.
- Bebek kafasını (Doll Head) alıp dışarı çıkın. Yan taraftaki kapıdan girin.
- Bebek kafasını Pamuk Prenses#146;in, kırmızı ayakkabıyı ise Külkedisi#146;nin üzerinde kullanın.
- Rayların solundaki kapıdan geçin.
- Buradan da çıktıktan sonra sol taraftaki kapıdan geçin. Atlı karıncaya gidin.
- Atlı karıncayı hallettikten sonra sıkı bir dövüş daha sizi bekliyor. Bundan sonra kapıdan geçin ve duvarlarında duaların yazılı olduğu uzun koridordan yürüyün.

Kilise

- Gecenin Gözü tarot kartını (Eye of the Night Tarot Card) alın ve kiliseden çıkın.
- Koridordaki haritayı alarak günah çıkarma kulübesine girin.
- Burada vereceğiniz karar oyunun sonunu etkileyecek. Dışarı çıkın.
- Doğuya doğru devam edin. Koridorun sonuna geldiğinizde kuzeydeki odaya girin.
- Doğu tarafından çıkın ve güney doğudaki kütüphaneye girin.
- Ay tarot kartını (Moon Tarot Card) alın. Demonun ardından dışarı çıkın ve asansörle aşağı inin.
- Kuzey batıdaki kapıdan girin. Yol ayrımına geldiğinizde sola giderek Harry#146;nin odasına ulaşın. Aynı koridorda en batıdaki odaya girerek Asılmış Adam tarot kartını (Hanging Man Tarot Card) alın. Asansörün bulunduğu odaya geri dönün.
- Güneydeki kapılardan birinden girin ve girdiğiniz odada batı tarafındaki kapıdan geçin.
- Şimdiki koridorda soldaki ilk kapıya girin. Yaratıkları geçin ve ayak izlerini takip edin. Hastane odasına girin.
- Aptal tarot kartını (Fool Tarot Card) alın. Dışarı çıkın ve yaratıklı odadan geriye dönün
- Koridorda batıya doğru gidin, ardından güneye ilerleyin. Göreceğiniz kapıdan girerek Alessa#146;nın odasına ulaşın.
- Kayıt noktasını kullanın. Kapıyı açmak için Alessa bulmacasını çözmelisiniz ama şimdi değil. Pirinç anahtarı (Brass Key) alın.
- Haritayı aldığınız koridora kadar geri dönün ve güney ucundaki kapıyı açın.
- Soldaki ilk kapıdan girerek sınıfa ulaşın. Tek başına duran sırayı ve masanın üzerindeki mektubu inceleyin.
- Doğu kapısından çıkıp sağdaki ilk kapıdan girin. Burada teybi kullanabilir ve mektupları okuyabilirsiniz.
- Odadan çıkın ve batı tarafındaki odaya girin. Buradan Baş Rahibe tarot kartını (High
Priestess Tarot Card) alın. Rafta bulacağınız günlüğü okuyun.
- Beş kartı da aldıktan sonra Alessa#146;nın odasına dönün ve bulmacasını çözün.
- Kapıyı açın ve koridorun sonundaki kapıdan girin.
- Demonun ardından pendantı kullanın.
- Delikten aşağı atlayın ve zorlu bir dövüşe hazır olun.
- Oyunu bitirdiğiniz için mutlu olun :)

Bulmaca Çözümleri

Bulmaca 1 : Kitaplık Bulmacası

Zorluk Seviyesi : EASY

1. İpucu: Kitaplığın önünde yerde iki tane kitap göreceksiniz. Kitapları alın ve inceleyin.
2. İpucu: Kitapları üzerlerindeki şekiller bir numara oluşturacak şekilde rafa yerleştirmeniz gerekiyor.
Çözüm: I nolu kitabı ilk boşluğa, III nolu kitabı ise ikinci boşluğa yerleştirin ve ortaya çıkan numarayı kapının yanındaki klavyede kullanın.

Zorluk Seviyesi: NORMAL

1. İpucu: Yerde duran beş kitabı da alın ve inceleyin.
2. İpucu: Kitapları ikişer ikişer rafa yerleştirerek hangilerinin sırtlarındaki işaretlerin uyuştuğuna bakın.

Çözüm: Kitapları sırtlarındaki şekiller numara oluşturacak şekilde yerleştirmeniz gerekiyor.

Sıralama her oyunda farklılık gösteriyor ama bunu yapmak hiç de zor değil. Bendekinde sıra II,

I, V, III, IV idi.

Zorluk Seviyesi: HARD

1. İpucu: Kapının yanındaki yazıyı okuyun, bu yazıya Inventory ekranındaki Memo kısmından da ulaşabileceksiniz.
2. İpucu: Şiirin iki ile altı arasındaki kıtaları bizim için önemli, diğerlerinin bir anlamı yok. Yerdeki kitapları alıp incelemeli, sonra da hangi kıtanın hangi kitabı anlattığını bulmalısınız.
3. İpucu: Kıtalarda geçen metinler Shakespeare#146;in eserlerinden alınmış. İnternet#146;te ufak bir araştırma yaparak hangi kıtanın Shakespeare#146;in hangi eserinden alınmış olduğunu bulabilirsiniz.

Çözüm: İkinci kıta Hamlet, üçüncü kıta Romeo and Juliet, dördüncü kıta Othello, beşinci kıta
King Lear ve altıncı kıta Macbeth#146;ten alınmış. Kitapları bu sırayla (IV, I, V, II, III) rafa
yerleştirdiğinizde elinizde beş tane roma rakamı olacak (4, 1, 5, 2, 3).
Kapıdaki klavyeye baktığınızda yalnızca dört rakamlı bir giriş göreceksiniz. Şimdi asıl
şifreyi bulmak için yedinci kıtadan faydalanacağız. Burası biraz İngilizce bilgisi gerektiriyor ama kısaca özetlemek gerekirse bu kıtada Hamlet#146;le ilgili sayıyı iki ile, Romeo ve Juliet ile ilgili olan sayıyı üç ile çarpmanız, Macbeth ile ilgili olan sayıyı ise kullanmamanız anlatılıyor. Yani klavyede girmeniz gereken sayı 8, 3, 5, 2.

Bulmaca 2 : Hastane
Bulmacası

[URL=http://imageshack.us]

Zorluk Seviyesi : EASY

1. İpucu: Yan taraftaki tahtada yazılı olan notu okuyun.
2. İpucu: Notta yazılı olan yönleri klavyeyi kullanarak girmelisiniz.
3. İpucu: Klavyedeki rakamların sırasına bakarsanız tahtadaki yolu uygulayabilmek için istediğiniz her rakamdan başlayamayacağınızı göreceksiniz. Örneğin eğer 1 ile başlarsanız iki sağa gittiğinizde 3 rakamına geleceksiniz ama bir sonraki satırda bir yukarı gitmeniz söylendiğinden yukarı gidemeyeceksiniz. Yani başlangıç sayısı 1 değil. Aynı şekilde 7 ile başlarsanız üçüncü satırda söylendiği gibi aşağı gitmeniz mümkün olmayacak.
Çözüm: Rakamlara basmaya 4 ile başlayın. Daha sonra 6 (iki sağ), 3 (bir yukarı), 9 (iki aşağı).

Zorluk Seviyesi : NORMAL

1. İpucu: Bu sefer tahtada iki kıtadan oluşan bir not bulunuyor ve bulmacayı çözmek için matematik kullanmanız gerekli.
2. İpucu: Elinizde birden dokuza kadar rakamlar olduğuna göre kıtalardaki satırları kullanarak
biraz alıştırma yapın. Elinizde dört bilinmeyen ve bunlar arasındaki ilişkiler var.
3. İpucu: Birinci rakama X, ikinci rakama Y, üçüncü rakama Z, dördüncü rakama ise W diyelim.

Tahtadaki kıtaları uygularsak şu denklemlere ulaşıyoruz:
X > Y
Y = 2 x Z
Z < W
W = X / 2
Şimdi bunları değerlendirecek olursak, X W#146;nin iki katı olduğundan çift bir sayı olmalı ve en büyük sayı olmalı. Bu kıstasa uyan tek bir rakam olduğundan X = 8 diyebiliriz, o halde W = 4 olur. O halde Z ya 1, ya 2, ya 3#146;tür. 2 olamaz çünkü o zaman Y = 4 olur ve ikinci kıtadan aynı rakamları kullanamayacağımızı görüyoruz. Z = 1 olsaydı Y = 2 olurdu, ama yine ikinci kıtada dört rakamdan yalnızca birinin bir ile üç arasında olduğunu öğreniyoruz.
Çözüm: Bu basit matematik işlemleri doğrultusunda sonuç 8, 6, 3, 4 olarak bulunacaktır.

Zorluk Seviyesi : HARD

1. İpucu: Bu sefer tahtada yazılan notta tam 15 kıta var ve kıtalardaki yazıların rakamlarla bir ilgisi yok gibi görünüyor.
2. İpucu: Yazılanları dikkatle okursanız (yine İngilizce bilgisi lazım) kıtalarda yüzün
kısımlarından bahsedildiğini görebilirsiniz. O halde klavyeyi bir yüz olarak düşünmemiz gerekiyor.


3. İpucu: Bize tüm kıtalar gerekmiyor. Beşinci kıtayı okuyarak başlangıç noktasını bulacak, ardından yedinci, dokuzuncu, onbirinci ve onüçüncü kıtaları takip ederek hangi rakamlara basmamız gerektiğini öğreneceğiz.
Çözüm: Kıtaları doğru değerlendirdiyseniz 1, 4, 8, 7/9, 6 rakamlarına ulaşmanız gerekiyor.
Beşinci kıtada gözün oyulduğundan bahsedildiğinden 1#146;i çıkarıyoruz ve elimizde iki kombinasyon kalıyor: 4 #150; 8 #150; 7 #150; 6 veya 4 #150; 8 #150; 9 #150; 6. İkisini de denediğinizde birisinin doğru olduğunu göreceksiniz.

Bulmaca 3 : Krematoryum Bulmacası

[/URL]

Zorluk Seviyesi : EASY

1. İpucu: EASY zorluk seviyesinde sizi uğraştırmamak için buraya bulmaca koymamışlar.
Çözüm: Fırına doğru gittiğinizde anahtarın orada sizi beklediğini göreceksiniz.

Zorluk Seviyesi : NORMAL

1. İpucu: Fırının kapağına baktığınızda orada bir ızgara göreceksiniz. Bu ızgara aslında

krematoryumun bir haritası ve her bir kare bir yatağı temsil ediyor.
2. İpucu: Izgaradaki karelerde dört roma rakamı göreceksiniz. Bu roma rakamlarıyla gösterilen

yatakları bulmalısınız.
3. İpucu: Örneğin birinci satırın ikinci sütununda I rakamı varsa, o halde birinci rakam 2

demektir. Eğer II rakamı ikinci sütunun ortasındaysa ikinci rakam 4, eğer III rakamı üçüncü

satırın en solundaysa üçüncü rakam 9 demektir.

Çözüm: Roma rakamlarıyla temsil eden sayıları bulun ve kilidi açın (bu sayı da her seferinde

değişebiliyor).

Zorluk Seviyesi : HARD

1. İpucu: Bu sefer yatakların üzerlerinde şiirler var ve bu şiirler kuşlarla ilgili.
2. İpucu: Fırının kapağına bakarsanız orada da başka bir şiirin yazılı olduğunu göreceksiniz.

Bu şiir beş kıtadan oluşuyor ama beşincisinin bizim için bir önemi yok.
3. İpucu: Kapaktaki her kıtada bir kuş anlatılmış, hangi kıtanın hangi kuşu temsil ettiğini

bulmanız ve kuşun hangi yatakta anlatıldığına bakarak sayıyı öğrenmeniz gerekiyor.
3. İpucu: Birinci kıtada anlatılan kuş Wren, ikinci kıtada anlatılan kuş Owl, üçüncü kıtada

anlatılan kuş Linnet ve son kıtada anlatılan kuş ise Sparrow. Artık tek yapmanız bu kuşların

şiir numaralarına bakmak.
Çözüm: Hala bulamadıysanız girmeniz gereken şifre 9 #150; 2 #150; 7 #150; 1.

Bulmaca 4 : Tarot Bulmacası

[URL=http://imageshack.us]

[URL=http://imageshack.us][/URL]



Zorluk Seviyesi : EASY

1. İpucu: Defterdeki şekle bakın.
2. İpucu: Şekilde hangi kartı nereye koymanız gerektiği resmen açık bir şekilde gösterilmiş.

Uğraştırmayacağı kesin.
Çözüm: Kafanız karışık ve hala çözemediyseniz sol üst #147;Fool#148;, sağ üst #147;Moon#148;, orta #147;Eye of the

Night#148;, sol alt #147;Hanged Man#148; ve sağ alt #147;High Priestess#148;.

Zorluk Seviyesi : NORMAL

1. İpucu: Defterdeki şiir kartları nereye yerleştirmeniz gerektiğini söylüyor.
2. İpucu: Birinci kıtada sadece yerleşimle ilgili bir ipucu var, sonraki kıtalar ise tek tek

kartların konulması gereken yerleri göstermekte.
3. İpucu: Birinci kıtadan her satırda kart olması gerektiğini ama ikiden fazla kart

konulmayacağını öğreniyoruz. İkinci kıtada #147;Hanging Man#148; kartının sağında ve solunda boşluk

olacağını ve en altta olacağını öğreniyoruz. Üçüncü kıtada #147;Moon#148; kartının en üst sırada, bir

altında ise #147;Fool#148; kartının olduğunu öğreniyoruz. Dördüncü kıtada #147;High Priestess#148; kartının en

üst sırada olmadığını öğreniyoruz. Son kıtada ise #147;Eye of the Night#148; kartının solda olduğunu öğreniyoruz.
Çözüm: Bu kadar bilgiden sonra çözüm hiç de zor değil.


Zorluk Seviyesi : HARD

1. İpucu: Bu sefer saçma sapan harflerden oluşmuş gibi görünen bir şekil var elimizde.

Yanındaki şiir ise hiç bir anlama gelmiyor.
2. İpucu: Şekile dikkatli bakarsanız bazı tanıdık harflerin çok kez kullanıldığını

göreceksiniz, diğer harflerin bir önemi olduğunu kimse söylemedi, değil mi?
3. İpucu: Roma rakamları olan I, V, X ve O haricindeki harfleri şekilde sildiğinizde elinizde

her ızgara için bir sayı kalacak.
4. İpucu: Eğer tarot kartlarına yakından bakarsanız her birinin üzerinde roma rakamlarıyla

yazılmış bir sayı olduğunu göreceksiniz.
Fool #150; O
High Priestess #150; II
Hanged Man #150; XII
Moon #150; XVIII
Eye of the Night #150; XXII

Çözüm: Kartların üzerlerindeki numaraları, çizelgede elde ettiğiniz sayılarla eşleştirerek kartları yerleştirin.

Oyunun Sonları

1. #145;Normal#146; Son: Normal sona ulaşmak için oyunda yaptığınız şeyler sonucunda hesaplanan puanın 4000#146;in altında olması lazım. Puanlama sisteminden az sonra bahsedeceğim.

2. #145;Possessed#146; Son: Possessed sonuna ulaşmak için oyun sonunda hesaplanan puanın 4000#146;in üzerinde olması gerekiyor.

3. #145;UFO / Revenge#146; Sonu: Bu sona ulaşabilmek için Sexy Beam veya Heather Beam silahlarını kullanarak en az 30 yaratık öldürmeniz gerekiyor (bu silahlar hakkında bilgiyi Ekstralar kısmında bulacaksınız). En az 30 yaratığı öldürene kadar kesinlikle başka hiçbir silah kullanmamalısınız (yani oyunun sonuna kadar istediğiniz 30 yaratık değil öldürmeniz gereken).

Garanti olsun diye bu silahları kullanarak 40 tane falan yaratık öldürdükten sonra silah
değiştirebilirsiniz. Bu sonda ne olduğu hakkında bilgi vermeyeceğim ki ulaşınca zevki kaçmasın.

PUAN Sistemi:

Oyunun ilk iki sonundan hangisine ulaşacağınızı son yaratığa gelene kadar toplamış olduğunuz puanlar belirliyor. Puan hesaplamasında kullanılan formül şu şekilde:

Öldürdüğünüz her düşman : 10 puan
Kaybettiğiniz her sağlık puanı: 1 puan
Claudia#146;yı affederseniz : +1000 puan
Douglas#146;ın notlarını okumak : -500 puan (bu tamamen doğrulanmış bir bilgi değil ama çok yüksek ihtimal)
Lunapark#146;ta Douglas#146;ı her kontrol edişiniz : - 20, - 50 arası (bu da tam olarak kesin değil).

Eğer 4000#146;in üzerinde puan almak istiyorsanız karşılaştığınız TÜM yaratıkları öldürün, elinizde sağlık varsa önce kendinizi yaralayın, ardından sağlıkları kullanın, Claudia#146;yı affedin ve Douglas#146;ın notlarını okumayın. Bu şekilde çok büyük bir ihtimalle Possessed sonuna ulaşabilirsiniz.

Ekstralar

Bu silahları oyunu belirtilen koşulu yerine getirerek tamamladığınızda, bir sonraki oyununuzda
bulacaksınız.

BEAM SABER

Gereken: Düşmanları yalnızca yakın dövüş silahları kullanarak öldürün.
Yeri: İlk Numb Body ile karşılaştığınız alışveriş merkezi koridoru. Kapılardan birine kapı kolu yerine takılmış.
Bilgi: Bir ışın kılıcı. Oldukça güçlü olmasına rağmen düşman size zarar verebilirse enerjisi
gidiyor ve tekrar çalıştırmanız gerekiyor.

HEATHER BEAM
Gereken: 333 yaratık öldürün. Bunu tek bir oyunda yapmanıza gerek yok, arda arda oynadığınız
oyunlarda bu toplama ulaştığınızda silah açılacak.
Yeri: Bir sonraki oyuna envanterinizde bu silahla başlayacaksınız.
Bilgi: Bu silahın iki farklı ateş modu bulunuyor. İster güdümlü füzeler atabilir, ister enerji
topları fırlatabilirsiniz.

SEXY BEAM
Gereken: Heather Beam#146;i açın ve oyuna Transform kostümünü giyerek başlayın. Oyunu bir kez bitirdiğinizde menüde yeni bir seçenek göreceksiniz. Buraya girdiğiniz şifrelerle oyuna farklı kostümler giyerek başlayabiliyorsunuz. Transform kostümü için girmeniz gereken şifre

PrincessHeart.
Yeri: Transform kostümüyle başladığınızda envanterinizde Sexy Beam olacak.
Bilgi: Bu silah da güdümlü füzeler atabiliyor ama füzeleri Heather Beam#146;den daha güçlü. Diğer
modda ise gözlerinizden ışın çıkarıyorsunuz.

FLAME THROWER
Gereken: Düşmanları yalnızca ateşli silahlar kullanarak öldürün.
Yeri: Alışveriş merkezindeki Helen#146;s Bakery#146;nin tezgahında
Bilgi: Sınırsız yakıtı olmasına rağmen düşmanları öldürmeniz çok uzun sürüyor. Yine de karşısındaki yaratığı yavaşlattığından zor durumlarda sıyrılmak için kullanabilirsiniz.

SUBMACHINE GUN

Gereken: Son yaratığı yakın dövüş silahı kullanarak öldürün. Bu yaratığa isterseniz ateş ederek zayıflatabilirsiniz ama son darbeyi mutlaka bir yakın dövüş silahıyla (Katana veya Maul fazlasıyla işe yarayacaktır) vurmalısınız.
Yeri: Oyunun başındaki tuvaletten çıktığınızda sol tarafta çıkmaz sokak olan yolun sonuna kadar gidin.
Bilgi: Sınırsız cephanesi olduğundan inanılmaz ölçüde faydalı bir silah.


LEVEL Forumundan alıntıdır.

Son Düzenleme: gabemeclogan ~ 11 Temmuz 2006 13:20
Renka
11-07-2006, 12:52   |  #30  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
7 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2006

Eilenn gelemiyor ama hatta sakat olduğu için merdivenlerden inemiyor.Öyle bir ara video var.Yani Eilenn'in olduğu yere geldikten sonra benimle gelebilmesi için nerden çıkmam lazım.Çünkü bir yerde kalıyor.Beni takip edemiyor

gabemeclogan
11-07-2006, 13:39   |  #31  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
197 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2005
Renka
Eilenn gelemiyor ama hatta sakat olduğu için merdivenlerden inemiyor.Öyle bir ara video var.Yani Eilenn'in olduğu yere geldikten sonra benimle gelebilmesi için nerden çıkmam lazım.Çünkü bir yerde kalıyor.Beni takip
Silent Hill 4
Bölüm 1 – Giriş, Oda 302

Oyuna yatak odasında başlıyoruz. İlk olarak odanın her tarafını gezin,nerde ne var iyice aklınıza yerleştirin. Bu odaya iyice alışmanız önemli çünkü sıkça ziyaret edeceksiniz. Her yere baktıktan sonra yandaki odaya geçin ve yine etrafı yine dikkatlice inceleyin. Özellikle de küçük masanın yukarısındaki duvara bakın. Bir süre sonra ara demo başlayacak.

         Demodan sonra odayı dolaştığınızda birkaç farklılık göreceksiniz. Örneğin artık pencereden bakabiliyorsunuz. Dışarı baktığınızda sokağı seyredeceksiniz, metroya inen kız dikkatinizi çekmiştir mutlaka. Pencereden uzaklaşın ve yatak odasından çıkara daireyi dolaşmaya başlayın. İlk olarak kitaplığın yanındaki notu alın. Sandığı inceledikten sonra etrafa bakmaya devam edin. Lambanın altındaki kırmızı defter kayıt noktası, oyunu kaydetmek istediğinizde buraya dönmeniz gerekiyor.

Banyoyu ve çamaşır odasını inceledikten sonra mutfağa geçerek şarap şişesini ve çikolatalı sütü alın. Yanınızda taşımak istemediğiniz eşyaları sandığa koyabilirsiniz, eğer şarap şişesini silah olarak kullanmak istemiyorsanız burada bırakabilirsiniz. Kapalı olan kapıyı kontrol edip demoyu izledikten sonra kapının altındaki notu alın. Sesleri duyduktan sonra banyoya girin ve demoyu seyredin. Oyunda sıkça böyle ara demolarla karşılaşıyoruz ve bu demolar belli şeyleri yaptıktan sonra çıktıkları için doğru yolda olup olmadığımızı anlayabiliyoruz. O yüzden yazı boyunca demo giren yerlerde belirtmeye çalışacağım.

Delikten boruyu alın, bu boruyu her Silent Hill oyununda olduğu gibi silah olarak kullanabiliyorsunuz. Uzun süre başka silah bulamayacağınız düşünürsek elinizden bırakmamanızı tavsiye ederim. Artık deliğe girebilirsiniz, deliğin sonuna kadar ilerleyin.

Bölüm 2 – Metro

         Demonun ardından koridorun sonuna kadar ilerleyin. Sağ taraftaki kapılar kilitli olduğundan yapabileceğiniz tek şey yola devam edip kadınla konuşmak. İlginç bir diyaloğun ardından yola devam edin. Yine bir ara demo girecek ve düşmanınızla karşılaşacaksınız. Elinize boruyu alın ve köpekleri öldürün. Unutmayın, oyundaki yaratıkları devirdikten sonra üzerlerine basarak öldürmelisiniz, aksi halde tekrar dirileceklerdir.

         Bayanlar tuvaletinde yine bir delik göreceksiniz. Şimdilik bu deliğe girmeyin ve tuvaletten çıkarak ilerlemeye devam edin. Birkaç köpek daha öldürdükten sonra koridorun sonunun sağ tarafında kurşun bulacaksınız. Bunları alın ve bayanlar tuvaletine girerek delikten geçin.

         Kendinizi yeni bir rüyadan uyanmış bulacaksınız. Oyundaki ara demoda üzerinde surat olan bir duvar görmüştünüz. O duvarın olduğu yere bakarsanız komidinin yerinden oynamış olduğunu fark edeceksiniz. Komidini düzeltin ve altındaki tabancayı alın. Duvardaki notu okuduktan sonra delikten bakın, yan odayı göreceksiniz. Kızı odadan çıktıktan sonra delikten uzaklaşın telefonun çaldığını duyacaksınız. Yatak odasına geçip telefona cevap verin. Telefondaki sesi dinledikten sonra ana odaya döndüğünüz de garip bir ses duyacaksınız. Kapıyı gözetleme deliğinden dışarıya bakın ve olanları seyrettikten sonra banyoya gidip delikten geçin.

         Delikten geçtiğinizde kendinizi bayanlar tuvaletinde bulacaksınız. Bu delik, odaya dönmek için kullandığınız son deliğe götürecek sizi.İlerleyerek jetonu alın ve Lynch Street tabelasının olduğu turnikeye gidip jetonu kullanın. Merdivenlerden indiğinizde ara demo girecek. Burada gördüğünüz düşmanları öldürmek mümkün değil, bu yüzden sürekli kaçın. Hemen sağ taraftaki merdivenlerden inin.

         Trende Cynthia’yı göreceksiniz ve onu dışarı çıkarmanız gerekiyor. Trenin ilk vagonuna binin ve sağ taraftaki kırmızı düğmeye basın. Vagondan inin ve Cythia’nın yanına gidin. Şimdi burada amacınız karşı platforma geçmek. Bunun için yan yana duran iki tren arasında dolaşmanız gerekiyor. Daha önce Cynthia’nın kapalı olduğu vagona girip sağ taraftan dışarı çıkarak başlayın. İlerleyip sola gidince tekrar aynı vagona, ama daha ilerisine geçeceksiniz. Ön taraftaki kapıyı açın ve sağdaki kapıdan çıkın. İlerleyin ve sağdaki trene geçin. Aşağıya doğru devam edin ve sol taraftan dışarı çıkıp aşağıdan tekrar aynı vagona girin. Zaten neredeyse tüm kapılar kilitli olduğundan tek yol seklinde ilerleyeceğiniz için çok da sıkıntı çekeceğinizi sanmıyorum.

         Merdivenlerden yukarı çıkın, kurşunları alıp aşağıya inin. Trenin yanından ilerleyince delik göreceksiniz. Eğer oyunu kaydetmek istiyorsanız deliği kullanabilirsiniz. Aksi halde merdivenlerden aşağıya inin. Dümdüz ilerleyip merdivenlerden çıkın ve kurşunları alıp kapıyı açın. Merdivenlerden inin geriye dönerek yol ayrımından sağa gidin.

         Yolun sonundaki kapıya ulaşana kadar koridoru takip edin. Bu platformda toplam 5 köpek bulunuyor, dolaşırken peşinize takılabileceklerinden hepsini öldürmenizi tavsiye ederim. Trene girip iron golf sopasını alın. Biraz ilerleyip tren kontrollerine baktığında kolun eksik olduğunu göreceksiniz.  Trenden inin ve yürüyen merdivenlerden sağlık içeceğini alın ama henüz yukarı çıkmayın. Koridorun sonundan odanıza dönün Sağlığınız eski haline dönüp oyunu kaydettikten sonra önce odada değişiklik var mı diye inceleyin. İşiniz bitince banyodaki delikten geri dönebilirsiniz.

         Yürüyen merdivenlerden çıkmaya başladığınızda yaratık sesleri duymaya başlayacaksınız. Yaratıklar sağ taraftaki duvardan çıkıyorlar. Saldırı hamlesi yapmaya yaptıkları anda onları geçmeye çalışın. Kötü zamanlama yaparsanız çok fazla zarar görebilir, hatta ölebilirsiniz.

         Eğer yaratıkları öldürmeye karar verirseniz her biri için iki kurşun harcamanız gerektiğini hatırlatayım. Burada işiniz bitince ayrımdan sola dönerek kurşunu alın ve merdivenlerden çıkın. Demonun ardından kapıdaki plakayı alın ve kapıdan gerek demoyu seyredin. Burada gördüğünüz sayıyı not alın(16121 idi).

         Yine uyandık. Pencereden dışarı bakıp demoyu seyredin ve ana odaya dönün. Pencereleri ve delikleri kontrol ederken bir şey dikkatinizi çekecek(önceden dikkat etmediyseniz bunu fark etmeniz mümkün değil elbette), 15 değil de 16 el izi göreceksiniz. Kapının altındaki notu alın, eğer daha önce sandığa koyduysanız çikolatalı sütü yanınıza alın,plakayı kutuya sandığa koyun ve banyoya geçerek daha da büyümüş olan deliği kullanın.

Bölüm 3 – Orman

         Ormanda uyandıktan sonra ilk iş olarak sağ taraftaki kuyuya bakın. İçini göremediğinizi fark edeceksiniz. Yoldan aşağıya doğru ilerlemeye başlayın, etraftaki yazıları okuyamayacağınızdan boşuna vakit kaybetmeyin. Kapıdan geçin ve buradaki deliği aklınızda tutun. Bir sonraki alanda eşek arısı benzeri yaratıklarla karşılaşacaksınız, bunların sayısı da köpekler gibi sınırlı. Bu yüzden isterseniz öldürmek için zaman harcayabilirsiniz ama işlerini bitirmek için üzerlerine bakmanız gerektiğini unutmayın. Kurşunları alıp sonraki alana geçin v ilerleyin, dışarı çıkıp arabanın yanına gidin.

         Sürücü koltuğuna baktığınızda iki tane not bulacaksınız. Yürümeye devam edin ve bir kayanın yanında oturmakta olan adamla konuşun. Size kaya ve bir tarikat hakkında bir şeyler söyleyecek. Yola devam edin, bir sonraki ekranda buz tuzağı var. Üzerinize düşmesine izin vermeyin ve üzrerinde tabela olan kapıyı bulun. İçeri girince öncelikle etrafı inceleyin. Sağ tarafta odanıza dönebileceğiniz delik bulunuyor, eğer zarar gördüyseniz odanıza dönmesnizi öneririm. Burada eve giremeyeceğiniz için üç kapıdan birini seçmeniz gerek, bu kapılardan istediğinizi sırayla geçebilirsiniz ama hepsini temizlemeniz gerekiyor. Güney doğu yoluyla başlıyoruz.

         Bu yola girdiğinizde dört köpek ve bir arı ile karşılaşacaksınız. Bunları geçtikten sonra ilerlemeye devam edin. Bir sonraki ekranda bir şey yok ama bir sonrakinde kökü ele benzeyen bir ağaç göreceksiniz. Burayı aklınızda tutarak bir sonraki ekrana geçin. 6-iron golf sopası ve dairenize dönen bir delik bulacaksınız. Elinizde taşıyabileceğiniz eşya sayısı sınırlı olduğundan odanıza dönün ve golf sopalarını sandığa bırakın. Şimdi tekrar eve dönüp bir sonraki kapıdan geçebilirsiniz.

         Burada bir süre ilerlediğinizde yeni bir hayalet göreceksiniz. Buradaki deliği bulun ve yola devam edin. Bir sonraki ekranda göreceğiniz çocuğun yanına yaklaştığınızda ara demo girecek. Şimdi etrafı inceleyin ve kazılmış olan mezarı bulun. Üzerindeki sayıyı not alın(benimkinde 11121) ve ileri gidin. Buradaki kapının kilitli olduğunu fark edeceksiniz. Buradaki işimizde bittiğine göre son kapıdan geömek üzere evin olduğu yere dönebiliriz.

         Son kapıdan geçince 3 köpek ve arılarla karşılaşacaksınız. Hiçbirine bulaşmadan bir sonraki ekrana geçin ve ilerleyin. Yerdeki sağlık paketi, duvarda ise delik bulacaksınız. Etrafı gezmeniz bitince eve dönün.

         Kapının yanındaki adamla konuştuğunuzda sizden içecek bir şeyler isteyecek. Ona çikolatalı süt verin. Yere bıraktığı küreği alıp üzerindeki notu okuyun. Kökü ele benzeyen ağacın yanına gidin(ilk girdiğiniz kapıdaydı) ve kökün yanına giderek küreği  kullanıp kazın. Böylece anahtarı alacaksınız, ancak anahtarın üzerinde çok ilginç bir mesaj bulunuyor. Gerçektende eve dönmeye çalıştığınızda garip bir şeylerin olduğunu fark edeceksiniz. Eve gidemediğimize göre geriye tek bir yol kalıyor, yoldan geriye gidin ve delikten geçerek odanıza dönün.

         Anahtarı ve elinizde ihtiyacınız olmadığını düşündüğünüz her şeyi sandığa koyun. Tekrar delikten geçerek geldiğiniz ormana dönün ve evin yanına gidin. Şimdi buradaki delikten geçerek tekrar odanıza girin, sandıktan anahtarı alıp geri dönün. Artık anahtarı ev kapısında kullanabilirsiniz. İçeri girdikten sonra önce sağ tarafa gidin. Kitaplığın alt tarafındaki notu okuyun ve merdivenlerden çıkıp kırılmış kilidi inceleyin. Evin sol tarafına doğru gidin ve şamdanların yanındaki günlüğü okuyun. Kapının üzerindeki plakayı alıp içeri girin. Demo sırasında duyacağınız sayıyı (benimki 17121) yine not alın.

         Her zaman olduğu gibi yine odamıza dönmüş bulunuyoruz. Eğer kapı zili çalıyorsa göz deliğinden bakmayı unutmayın, daha önce kayıt için döndüğünüzde de zil çalmış olabilir, böyle bir durumda tekrar çalmayacaktır. Yalnız göz deliğinden baktığınızda 17 el izi olduğunu fark etmiş olmanız gerek. Odanızda dolaştıktan sonra plakayı sandığa bırakın, oyunu kaydedin ve banyodaki delikten geçin.


Bölüm 4 – Hapishane

         Yuvarlak şekilli bir hapishanenin ilk katındayız. Odaları saat yönünde gezmeye başlayın. İlk kapı açılmıyor. İkinci odada kurşun ve duvarda bir not bulacaksınız. Üçüncü kapıda açılmıyor fakat yerde bir not bulacaksınız. Dördüncü kapı kilitli, buraya daha sonra geleceğiz. Beşinci odada sülükler var. Altıncı odaya girilmiyor, yedinci odada ise yatağın üzerinde bir not var. Sekizinci odada sadece sülük içeriyor. Koridorda tekrar dolandığınızda yerde bir not göreceksiniz. Bu notu alın ve dışarıya çıkan kapıyı açın. Burada göreceğiniz delikten odanıza dönebilirsiniz. Soldaki kapı kilitli olduğundan sağa doğru devam edin.

         Daha önce karşılaştığınız duvar yaratıkları burada da karşınıza çıkıyor, alanınız daha geniş olduğundan kolayca kaçabilirsiniz. Merdivenlerden indikten sonra ilerlemeye devam edin ve göreceğiniz madalyonu alın. Koridorun sonundaki kapıdan girin ve ilerleyerek kapının önüne gelin.

         İçeride bozuk bir jeneratör ve dev bir kapı var. Kapıyı açamadığınız için tekrar dışarı çıkın, dışarıda arılarla karşılaşacaksınız. Deliğin yerini gördükten sonra merdivenlerin altındaki tabelayı inceleyin ve anahtarı alın. Hapishanenin ilk yuvarlak kısmından çıkınca gördüğünüz kilitli kapıya dönüp dışarı çıkın.

         Burada ister merdivenlerden çıkabilir, ister rampayı terk edebilirsiniz. Rampadan çıkın ve kapıdan geçin. Yine buraya ilk geldiğimiz yer gibi yuvarlak bir alandayız. Saat yönünde odaları kontrol etmeye başlayalım. İlk kapı açılmıyor, ikincisinin önünde mantar benzeri yaratıklar var. Bunları öldürseniz de bu kapının da kapalı olduğunu göreceksiniz.Bir sonraki kapıda açılmıyor ama sonrakinde masanın üzerinde bir günlük buluyoruz. Bundan sonra üç oda da gereksiz, ama dördüncü odada duvarda bir not var. Yukarıya doğru ilerleyin ve kapıdan geçerek başka bir yuvarlak alana girin.

         İlk odada kitaplar var ama inceleyemiyorsunuz. Bir sonraki odada yerde bir delik var bu delikten aşağı atlamayın. Bir sonraki kapıya gelirken yeni bir düşmanla karşılaşacaksınız. Onu geçtikten sonra odaya girince yeni bir delik göreceksiniz. Yola devam edin ve sonraki odada notu okuyun. Sıradaki odada kurşunlar var, bir sonrakinde ise yeni bir delik daha göreceksiniz. Sonraki odada mantar yaratıklar var, onlardan kurtulun ve notları okuyun. Son odada ise yerde  giysi duruyor ama yapabileceğiniz bir şey yok. Buradaki işinizde bittiğinden tekrar dışarı çıkabilirsiniz.

         Yukarı doğru devam edin ve üzerinde sembol olan kapıyı bulun. Bu kapı kilitli, karşı tarafa geçin oradaki vanayı çevirin. Böylece üçüncü kata enerji vermiş olacaksınız. Tekrar yuvarlak kısma girin, ilk ve sonuncu odalara girip yeni notları okuyun. Şimdi bu katta üç tane delik olduğunu biliyoruz. Eğer haritaları incelerseniz ikinci katta bu deliklere karşılık gelen odaları görebilirsiniz. İlk katta odalardan birinin kilitli olduğunu biliyoruz, bu yüzden ikinci katta  kitaplı odadan sonraki delikten aşağı atlarsak bu odaya girebiliriz.

         Şu anda duş odasındasınız ve odada iki kafalı yaratıktan var. Hemen kapıya doğru koşun ve açarak dışarı çıkın. Sağa dönüp ilerleyin ve ilk kapıdan geçin. İlerideki kapı kilitli olduğundan merdivenlerden çıkacağız. Notu okuduktan sonra kanlı yatakları hizaya sokmanız gerekecek. Duvardaki deliklerden bakarak odaların içini görebilirsiniz. Kanlı yatağın olduğu odayı gördüğünüzde(sağ üst) merdivene göre yerini aklınızda tutun ve merdivenlerden ikinci kata gelin. Buradaki notu okuyun, kanlı yatağın olduğu odayı bulun ve kolu kullanarak(değişmiyorsa dört kere sol) bu kanlı yatak ile birinci kattaki kanlı yatağın aynı hizaya gelmesini sağlayın. Üçüncü kata çıkın, notu okuyup sayıyı(bende 0302) not alın. Buradaki kanlı yatağı da diğerleriyle aynı hizaya getirin(iki kez sağ). Kolu bir kez çevirdiğinizde ilk kattaki kilitli kapının açıldığını göreceksiniz ama bu yatakları hizaladığınız anlamına gelmiyor. Kolu gerektiği kadar daha çekin.

         Not: oyundaki güçlü silahlardan biri olan Stun gun burada gizlenmiş. İkinci kat haritasına bakarsanız içinde delik olan odalardan birinin kapısının kilitli olduğunu göreceksiniz. Üçüncü katı döndürerek deliklerden birinin bu odanın üzerine gelmesini sağlayın, üçüncü kata giderek delikten aşağıya atlayın. Düştüğünüz odada bir delik ve masanın üzerinde stun gun bulacaksınız. Onu alıp tekrar dışarı çıkabilirsiniz.

         Eğer stun gun ı alırsanız üçüncü kattaki kanlı yatağı tekrar ayarlamanız gerektiğini unutmayın. Üçüncü kata çıkın ve kanlı yatağın bulunduğu delikten en aşağı kadar inin. Artık mutfaktasınız: Şimdili yemek odasında pek bir şey yok, mutfaktaki kapı kilitli kapıyı bulun ve üzerindeki plakayı alın. Üçüncü kattaki öğrendiğiniz sayıyı kapıda girerek açılmasını sağlayın. Eğer tüm katlardaki yatakları aynı hizaya getirmediyseniz bu kapıyı açamazsınız.

         Dairenize döndüğünüzde her zaman yaptığınız işleri yapın, elinizdeki plakayı sandığa bırakın ve yeni bir dünyaya geçmek üzere banyodaki deliği kullanın.

Bölüm 5 – Bina

            Başladığınız koridorun sonuna kadar koşarak arabaya ulaşın ve merdivenlerden aşağıya inin. Burada yeni bir yaratıkla karşılaşacaksınız. Merdivenlerden aşağıya devam edin ve kapıdan çıkarak ara demoyu izleyin. Maymun benzeri yaratıkları öldürün ve kapıdan girin. Burada kılıçla delinmiş bir hayalet göreceksiniz. Önce elindeki anahtarı alın, sonra kılıcı çıkarın. Anahtarı kullanarak kapıyı açıp ilerlemeye başlayın.

         İki oda sonra kurşun bulacaksınız, bir sonraki odada ise 5-iron golf sopası ve beyzbol sopası bulunmakta. Bu sopa borudan daha iyi olduğu için kullanmayı tercih edebilirsiniz(stun gun almadıysanız). Deliği geçip kapıdan çıkın.

         Merdivenlerden indiğinizde yeni bir odaya geleceksiniz. Buradaki üç köpeği öldürdükten sonra Acessories rafında bulunan anahtarı alıp dışarı çıkın. Şimdi sopayı bulduğunuz odaya geri dönün ve oradaki kilitli kapıyı açın. Yolun sonuna kadar ilerleyin ve asansöre binin. Demonun ardından en alt katta olacaksınız. Düğmeye basarak üst kata çıkın ve girdiğiniz kapının karşısındaki kapıdan dışarı çıkın. Koridorun sonuna kadar gittiğinizde kürek ve bir tane daha kılıç bulacaksınız.

         Asansörle en alt kata inin. Dışarıda kurşun bulacaksınız, ihtiyacınız yoksa devam edin. Dışarıda, odanın ortasındaki kırık sütunun yanında sağlık içeceği bulacaksınız. Koridoru takip ettiğinizde merdivenle karşılaşıyorsunuz, yukarı çıkın. Sağdaki ve ilerideki kapılar kilitli olduğundan koridordan yürümeye başlayın. Tüm kapılar kilitli olduğundan yaratıklardan kaçarak yolun sonuna doğru gidin. Sıradaki odada beş maymun bulunuyor ve birisinin elinde yeni bir golf sopası bulunuyor. Buradaki işiniz bitince kapıdan geçin.

         Merdivenlerden aşağıya inin, kapıdan girin ve tekrar merdivenlerden inerek masanın üzerindeki baltayı ve barın üzerindeki notu alın. Nottaki bulmacayı çözmek için odanıza dönmeniz gerekiyor. Odadayken pencereden bakın ve sol taraftaki tabeladaki telefon numarasının son dört hanesini not edin(bende 3750). Tekrar bara dönün ve sayıyı kullanrak kapıyı açın.

         Merdivenlerden yukarı çıkmaya başladığınızda hayaletler sizi takip etmeye başlayacaklar.En üste ulaştığınızda kapıdaki plakayı alın ve içeri girin. Herhalde artık cesedin üzerinde hangi sayıyı görebileceğinizi tahmin edebiliyorsunuz.

         Dairenize döndüğünüzde pencereden ve deliklerden bakın. Sandığa gereksiz eşyaları koyun, oyunu kaydedin ve banyodan bir sonraki durağınıza geçin.

Bölüm 6 – Apartman

         Sonunda az da olsa tanıdık bir yerdeyiz. Amacımı Eileen’nin odasına giriş yolunu bulmak. Öncelikle 301 nolu odaya girin. Günlüğü kırmızı kağıdı alıp fotoğraf makinasına geçin. Kırmızı resimler incelediğinizde iki tane anahtar bulacaksınız. Günlüğü okuduktan sonra tekrar koridora çıkın. Kırmızı kağıdı kapınızın altına koyun ve merdivenlere yönelin. Burada karşılaşacağınız adam size bir bebek vermeyi önerecek, SAKIN kabul etmeyin.

         Merdivenlerden en aşağıya inin ve posta kutusunu açarak batı koridoruna geçin. 105 nolu odayı anahtarla açarak içeri girin ve daire anahtarlarını ve kırmızı kağıt parçalarını(iki tane) alın. Kağıtların yanındaki notu okuyun. Koridorun sonundaki yatak odasındagünlük bulacaksınız, onu da okuyun. Artık odaları dolaşmaya başlayabilirsiniz, yalnız bundan sonraki kısımda mutlaka girmeniz gereken tek oda 102 nolu oda. 203 nolu odada da yeni bir kırmızı kağıt bulacaksınız. Eğer burayı hızlıca geçmek istiyorsanız diğer odalara uğramanıza gerek yok. Yine de fazladan malzeme ve hikaye hakkında daha fazla bilgi almak istiyorsanız tüm odaları dolaşabilirsiniz.

İçinde hiçbir şey olmayan odalar: 103, 104, 107, 108, 201, 204, 206.

         103 nolu odaya girdiğinizde buzdolabının önünde  sülükler göreceksiniz. Dolabı açın ve içini inceleyerek yırtık kağıt parçasının diğer yarısını bulun. Etrafı dolaştıktan sonra odanızın önüne gelin ve ilinizdeki tüm kayıt parçalarını kapının altına yerleştirin. 301 nolu odaya girin ve delikten geçerek odanıza girin. Tüm kağıt parçalarını alıp okuduğunuzda 303 nolu odanın anahtarının yatağınızın yanında belirdiğini göreceksiniz. Onu alıp hemen delikten geçin ve 303 nolu odaya girerek demoyu seyredin.

         Uyandıktan sonra kapının altındaki notu ve yanındaki tılsımı alın. Etrafı kontrol edip tüm deliklerden baktıktan sonra oyunu kaydedin ve banyoya girin. Şaşırdınız mı? Çamaşır odasına girdiğinizde duvarda bir işaret göreceksiniz. Tılsımı bu işaret üzerinde kullandığınızda dört tane sembol çıkacak. Sandıktan plakaları alıp sembollere göre yerleştirmeye başlayın. Üstteki turuncu, alttaki mor, soldaki pembe, sağdaki ise sarı plakayı temsil ediyor. Bunları yaptığınızda yeni deliğiniz açılmış olacak.

Bölüm 7- Hastahane

             Demonun ardından kendinizi koridorda bulacaksınız. Uyandığınız odaya girince yeni bir yaratıkla karşılaşacaksınız. Ana koridora dönüp ilerlemeye başlayın. Kısa bir demonun ardından Eileen’in çantasını bulacaksınız. Acil servis odasının tam karşısındaki odaya girin, masanın üzerinde bıçak bulunuyor; bunu da silah olarak kullanabilirsiniz. Diğer kapıdan geçerek resepsiyon odasına ulaşın ve ışıklı tahatı inceleyin. Ardından karşı taraftaki masada bulunan notu okuyarak kapıdan çıkın.

         Kapalı kapının güneyindeki kapıdan yeni bir acil servis odasına gireceksiniz ve burada sağlık içeceği bulunuyor. Karşı taraftaki odada dairenize dönmenizi sağlayacak delik mevcut. Güneydeki depo odasında sağlık ampulü bulmanız mümkün. Koridora dönüp güneye giderek asansöre ulaşın, asansör çalışmadığında yandaki kapıdan merdivenlere çıkmanız gerekiyor. İkinci kata çıkın.

         Bu uzun koridorda 22 kapı var ve oyunu her oynadığınızda bu kapılar değişiyor. Burada asıl önemli olan iki odayı bulmanız gerek, anahtarlı oda ve kilitli oda. Anahtarlı odayı bulduğunuzda bir yılan heykeli göreceksiniz. Heykeli inceleyerek anahtarı alın ve kafesten anahtarı kullanarak kurtulun. Kilitli odayı bulup kapısını açın ve Eileen ile konuşun. Ona çantasını verin. Bundan sonra Eileen sizinle birlikte gezecek, oyunun sonuna gelene kadar onu ne kadar koruduğun ve ne kadar zarar gördüğü, sonu değiştirecektir. Onu mümkün olduğunca korumaya çalışın, çok geride kalmasına izin vermeyin. Koridora çıktığınızda iki hemşire yaratık göreceksiniz. İkisini de halledin, düğmeye basarak asansörü çağırın ve içindeki hemşireyi de öldürün. Geri dönün ve merdivenlerden birinci kata inin.

         Buradaki iki hemşireyi de öldürdükten sonra içinde delik bulunan odaya girin ve Eileen’le birlikte delikten geçin. O da ne? Yalnız başınızasınız. Salona girince tavandaki pervane yere düşecek. Kapının altındaki zarfı alın. Kitaplığın yanında da üç tane günlük sayfası bulunuyor. Bu arada odanın havasının ağırlaşmasının sebebi yavaş yavaş şeytani güçlerin kendilerini göstermeye başlaması. Bir süre sonra odanızda anormal olaylar gerçekleşmeye başlayacak.

         Delikten geriye geçtikten sora bir demo izleyeceksiniz. Asansöre doğru gidin ve boşluktan karşıya geçin. Buradaki kapıyı odanızda bulduğunuz anahtarla açabilirsiniz. Merdivenlerdeki üç hemşireyi öldürdükten sonra kapının yanındaki notu okuyun ve içeri girin.

         Spiral merdivenlerden aşağı inmeye başlayın. Artık dünya aralarında bu spiral merdivenlerle karşılaşacaksınız. Her merdivende bulunan bir yol ayrımı sizi oyunu kaydedebileceğiniz odanıza götürecek, merdivenlerin en altında ise sıradaki dünyaya geçeceğiniz kapı bulunacak.

Bölüm 8 – Metro

            Koridordan ilerlemeye başlayın, göreceğiniz iki kapıdan soldakini yanında Holy Candle bulunuyor. Bunlar odanızdaki odanızdaki hayaletlerden kurtulmanız için gerekli, o yüzden alıp sandığınıza koyabilirsiniz. Ayrıca turnikeler için jeton gerekeceğinden bayanlar tuvaletindeki delikten odanıza dönmeli ve sandıktan jetonları almalısınız.

         Odanıza döndüğünüzde pencerelerin vurulduğunu ve sağlığınızın iyileşmediğini fark edeceksiniz. Kapının altındaki notu okuyun ve zarfın içindeki anahtarı alın. Eğer elinize Saint Medallion alırsanız hayaletlerden korunabilirisiniz ama bu madalyonlar bir süre sonra kırılacaktır. Daha garantili olan yol ise Holy Candle kullanmak. Hayaletli bölgede yere mum dikmeli ve mum sönene kadar başında beklemelisiniz. Böylece o alanı temizlemiş olacaksınız. Örneğin odanıza döndüğünüzde tık tık sesleri duyuyorsanız bu deli gibi dönen saatten geliyordur ve orayı işgal eden hayaletten kurtulmak için saatin olduğu yerde zemine mum dikmeniz gerekir. İşiniz bittiğinde anahtarı, jetonları ve eğer sandığa koyduysanız bir tane kılıç alarak metroya dönün.

         Gişelere yaklaştığınızda demonun ardından farklı bir hayaletle karşılaşacaksınız. Bu hayalet diğerlerinden farklı olarak size uzaktan saldırabiliyor ve ondan kurtulmadığınız sürece oyunun sonuna kadar sizi sürekli takip ediyor. Bu can sıkıcı durumdan kurtulmak için onu yere düşürmeli ve kılıç saplamalısınız. Yoksa oyunun sonuna kadar rahat edemezsiniz.

         Lynch St. Girişinden aşağıya inin. Koridorun sonunda sağlık içeceği var, artık odada iyileşemediğinizden bunları kaçırmamaya dikkat edin. Ortadaki sandalyenin üzerinde duran kırbacı da almayı unutmayın. Bu eileen’in kullanabileceği silahlardan biri.

         Tekrar merdivenlerden inin ve trene girerek oyuncak kutusunu bulun. Kutuyu açarak içindeki kirli jetonu alın. İstasyonun ucundaki odaya girin ve merdivenlerden aşağıya inin. Eileen sizi takip etmeyecek. Mumu alın ve aşağıya inmeye devam edin. Böylece yine odanıza dönmüş olacaksınız.  Kirli jetonu mutfak lavabosunda yıkayın ve metroya dönün. Eileen’in olduğu yere dönün ve ilerleyerek yıkadığınız jetonu otomatta kullanın ve anahtarı alın. Gitmeniz gereken yer yürüyen merdivenlerin olduğu yer, Bu yüzden yine Eileen’i geride bırakarak deliğin olduğu yere geri gider gibi merdivenlerden inin ve koridordan ilerleyip yürüyen merdivenlere gelin.

         Yürüyen merdivenlerin tepesinde sola dönerek sağlık içeceğini alın ve merdivenlerden çıkın. Yerdeki tren kartını alın. Anahtarı kullanarak kapıyı açın ve içeriden kul alın. Tren kartını kullanarak Lynch St. Kapısından girin ve Eileen’in yanına dönün. Onu tren kartını bulduğunuz yere götürün ve yürüyen merdivenlerden inin. Trene binin ve ilk vagona kadar ilerleyin. Kolu yerine taktığınızda tren hareket edecek, geriye dönün ve açılan boşluktan aşağıya inin. Kapıdan geçince hemen karşı tarafa koşun ve kapıdan girin. Yine spiral merdivene geleceksiniz. Odanıza dönmek için yol ayrımını kullanmayı ve devam etmek için yolun sonundaki kapıdan geçmeyi unutmayın.


Bölüm 9 – Orman

         Mezarlıkta başlıyorsunuz. Eileen’in garip yazıları okuma yeteneği var, herhangi bir yazının yanında durduğunuzda size anlamını söyleyecektir. Öncelikle köşeden meşaleyi alın. Bunun sayesinde karanlık yerleri görebileceksiniz.Eğer şimdi odanıza dönüp meşaleyi çamaşır odasındaki yağa batırırsanız ateş daha uzun süreli yanacak ve işinizi kolaylaştıracaktır.

         İlerlemeye başlayın ve meşale ile kuyuya bakın. Burada oyuncak bebek kafası bulacaksınız. Evin olduğu yere gittiğinizde yakılmış olduğunu göreceksiniz. Burada tekerlekli sandalyede bir bebek var, bulduğunuz bebek parçalarını ona takmanız gerekiyor. Tüm parçalar ormanın çeşitli yerlerine yayılmış kuyuların içinde bulunuyorlar. Kuzeydoğu yolunda iki tane olmak üzere diğer iki yolda da bir parça bulacaksınız. Evin olduğu ekrandaki demirlerin altında zincir bulacaksınız, Eileen bunu silah olarak kullanabiliyor.

         Kuzeybatı yoluyla başlayalım. Kuyudan parçayı aldıktan sonra ilerlemeye başlayın. Yerde bir balta bulacaksınız. Sonraki ekranda ise bir demonun ardından madalyonu alacaksınız. Eve dönün ve kuzeydoğu yoluna girin. Buradaki ikinci ekranda ilk kuyuyu buluyorsunuz. En son ekrana kadar ilerlediğinizde kuyunun yanı sıra mum ve sağlık içeceği de bulacaksınız. Kuyulardaki parçaları aldıysanız tekrar eve dönün, eğer isterseniz yolda yeniden ortaya çıkmış madalyonu da alabilirsiniz.

         Sırada güneydoğu yolu bulunuyor. Daha öncede karşılaşmış olabilirsiniz ama burada gümüş kurşun bulacaksınız. Gümüş kurşunlar hayaletleri tek bir atışta yere serebiliyorlar ama sabırlıysanız bu işi diğer silahlarla da yapabilirsiniz. Ben yer kaplamasın diye yanımda tabanca dolaştırmadım hiç. Buradaki dördüncü ekranda kuyu ve sağlık içeceği bulunuyor. Kuyudan bebeğin parçalarını alıp eve dönün.

         Elinizdeki tüm bebek parçalarını, sandalyedeki bebek üzerinde kullanın ve demoyu seyredin. Merdivenlerden aşağı inerek sunaktaki kitabı okuyun. Madalyonu kapının üzerinde kullanın ve içeri girin. Burada artık ezberlediğiniz spiral merdiven ile karşılaşacaksınız. İster yol ayrımından odanıza dönün, ister yolun sonunda bir sonraki dünya ya geçin.

Bölüm 10 – Hapishane

            Asansörden çıkınca yine sizi takip eden pardösülü adamla karşılaşacaksınız, bu baş belasından kaçmaya devam ediyoruz. Aşağı inerek üçüncü kat kapısından içeri girin. Yine aynı taktiği kullanarak saat yönünde tüm odaları dolaşacağız. İlk odada kanlı yatak ve delik bulunuyor. İkinci odada mum var. Dördüncü odada sadece delik var. Beşinci odada sağlık içeceği, altında ise kurşun bulunuyor. Şimdi burada güzel bir taktik kullanılabilir ve ikinci odadaki delikten atlayıp zemine inebilirsiniz. Bunu yaptığınızda Eileen yukarda kalacak ve karşılaşacağınız saldırılardan etkilenmeyerek güvende olacaktır.

         Mutfaktan batıya doğru gidin ve mahkumun giysisini alın. Kafeye girdiğinizde madalyon ve sağlık içeceği bulacaksınız. Merdivenlerden yukarı çıkmaya başlayın ve üçüncü kata kadar çıkın. Burada Eileen için çok güzel bir silah bulacaksınız. Şimdi en yakın deliğe gidip evinize dönmeniz gerekiyor. Zemin merdivenlerin yukarısında delik olduğunu biliyorsunuzdur, odanıza dönüp giysiyi küvete sokun. Böylece üzerindeki yazıyı okumanız mümkün olacaktır, tekrar hapishaneye dönebilirsiniz.

         Şimdiki hedefiniz ikinci kat. Artık buralarda yapacak pek bir şey kalmadı, odaları dolaşıp işinize yarayacak malzemeleri toplamalısınız. Burada ilk üç oda kilitli, dördüncüde günlük ve kurşun buluyorsunuz. Beşinci oda önemli olan oda, çünkü burada kılıç ver ki birazdan karşılaşacağınız düşman üzerinde kullanmanız gerekecek. Altıncı ve yedindi odalar kilitli, sekizinci odada ise mum bulunuyor.

         İlk kata inin ve buradaki odaları da dolaşın. Dördüncü odada kurşun, beşinci odada sağlık içeceği, yedinci odada ise mum bulunuyor. İsterseniz burayı hiç gezmeden de zemin kata inebilirsiniz. Zemin kata indiğinizde ara demo girecek ve yeni hedefinizle tanışacaksınız.

         Bu hayalet eğer elinizde gümüş kurşun yoksa sizi biraz zorlayabilir çünkü yere yıkmanız biraz uzun zaman alıyor. Yapmanız gereken yere düştüğü anda üzerine gelip elinizdeki kılıcı sokmak. Hayaletin dönmeye başladığını görürseniz bir an önce ona zarar vermeye çalışın aksi halde üzerinize gelip ciddi biçimde zarar verecektir.Onu yere mıhladığınızda elindeki anahtarı alın. Artık Eileen’in yanına dönebilirsiniz. Ona bulmuş olduğunuz yeni silahı verin ve birlikte zemin kata inin. Deliğin yanından sağlık paketini almayı unutmayın ve kilitli kapıdan geçin. Burada sizi altı tane iki kafalı yaratık bekliyor, hepsini temizlemeden ilerlememenizi öneririm. Her ne kadar Eileen yeni silahıyla oldukça iyi iş çıkarsa da yine de zarar görmesini engelleyemeyebilirsiniz. Yolun sonundaki kapıdan geçtiğinizde tanıdık bir manzara ile karşılaşacaksınız: spiral merdiven.

         Odanıza dönüp kaydınız yaptıktan sonra merdivenlerin sonundaki kapıdan bir sonraki durağınıza geçin.

Bölüm 11 – Bina

            Normalde burası uzun bir bölüm ama size bölümü kolay biçimde geçmenin yolunu anlatacağım. Böylece sizi oldukça uğraştıracak olan Reminiscense bulmacasını yapmak zorunda kalmayacaksınız. Tabi bu çözümü kullandığınızda bazı malzemeleri toplama imkanınız olmayacak ama yine de sanırım sizde bu çözümden memnun kalacaksınız. Burada okuduklarınızı sırasıyla yapmanız ve başka şeylerle ilgilenmemeniz çok önemli.

         Öncelikle yerdeki Reminiscense notunu okuyun. Burada Richar Braintree ile dövüşebilir veya ondan kaçarak oyunu daha da kısa sürede bitirmeye çalışabilirsiniz. Eileen ile birlikte asansöre binin. Asansörde Bottom düğmesine basarak alt kata inin. Kapıdan çıkın ve çitlerin yanındaki kurşunları ve karşı köşedeki mumu alın. Bu çözümün en önemli noktalarından biri burası. En köşeye gidip Eileen’i  orada bırakacaksınız. Nasıl mı? Eileen köşedeyken koşun ve asansöre binin. Bunu başarmanız birkaç deneme gerektirebilir, Henry asansörün içinde yalnız olduğu zaman başardınız demektir.

         Karşıdaki merdivenlerden indiğinizde kanalizasyona inmiş olacaksınız. Buradaki mantarları öldürün ve merdivenlerden yukarı çıkın. Bilardo topunu SAKIN almayın. Yoldan devam edin ve ara demoyu izleyin. Çiti nyanındaki sağlık paketini alıp yola devam edin. Bir sonraki ekrana geçtiğinizde ayak sesleri duyacaksınız. Burada bekleyin, çünkü gelen Eileen. Yanınıza gelince yandaki kapıdan girin. Voleybol topunu SAKIN almayın. Merdivenlerden aşağı inin ve tekerlekli sandalyelere dikkat ederek koridorun sonundaki kapıdan girin.

         Merdivenlerden inmeden önce sola giderek mum alabilirsiniz. Girebileceğiniz tek kapı olan üçüncü kapıdan girin ve notu okuyun. Kapıdaki şifre değişmiş. Delikten geçerek odanıza dönün ve camdan bakın. Telefon numarasının aynı olduğunu göreceksiniz. Odanızdaki telefonu kullanarak bu numarayı aradığınızda size barın yeni numarasını söylüyorlar, bizim için önemli olan yine son dört hanesi (benimkinde 4890). Tekrar bara dönün ve panele 4890 yazarak içeri girin.

         Yoldan ilerleyin ve en sondaki kapıdan girin. Burada sizi oldukça zor olabilecek bir dövüş bekliyor. Üzerinize sürekli olarak gruplar halinde yaratıklar gelecek, bunların tümünü öldürmeye çalışırsanız oldukça fazla zarar gördüğünüzü (Eileen’in de zarar gördüğünü söylememe gerek yok) ve zaman kaybettiğinizi göreceksiniz. Aslında tüm bu yaratıklar tek bir yaratıktan besleniyorlar ve sizin bu asıl yaratığı bulmanız gerek. Her bir yaratığın yanına yaklaşmalı ve onlara vurmalısınız. Eğere vurduğunuz yaratığın yanı sıra diğer yaratıklar da zarar görüyorlarsa doğru yaratığı buldunuz demektir. Ona ölene kadar vurmaya devam edin, böylece diğerleri de ölecektir. Kapıdan geçtiğinizde dünya sonu spiral merdivenleriyle karşılaşacaksınız. Merdivenin sonuna geldiğinizde yerdeki günlüğü alın ve kapıdan içeri girin.

Bölüm 12 – Apartman

         Odanızı ilk defa üçüncü şahıs görünümüyle gezeceksiniz. İlk olarak masanın üzerindeki iki kitabı okuyun. Yatak odası ile banyo arasındaki duvara dikkat edin. Odaya girdiğinizde dört tane kırmızı not bulacaksınız. Bunları da okuduktan sonra Joseph ile tanışacak ve bir demo izleyeceksiniz. Demonun ardından duvardaki baltayı alın ve banyodaki delikten geçin.

         Şimdi baltayı yine onu bulduğunuz yerde kullanarak yeni bir delik açın ve burada geçin. Cesedi inceleyin ve üzerindeki anahtarı alın. Delikten tekrar dairenize dönün ve anahtarları ön kapınızda kullanın. Eileen ile tekrar birleşeceksiniz ama bu sefer göreceğiniz gibi odalar arasında dolaşmak çok da kolay olmayacak, odaları birbirinden ayıran engeller özellikle kayıt için kendi odanıza dönmek istediğinizde çok can sıkıcı olacak.

         Yolumuza 301 nolu oda ile başlayın. Madalyonu aldıktan sonra merdivenlerden aşağı inin. 201 nolu odadasınız, sağlık içeceğini aldıktan sonra koridora çıkın ve 202 nolu odaya girin. Burada sonuncu kılıcı bulacaksınız (ihtiyacınız olabilir). 203 nolu odaya, oradan da 204 nolu odaya geçin. Sağlık içeceğini aldıktan sonra koridora çıkın.

         205 nolu odada sağlık içeceği, 206’da ise mum var. Duvardaki delikten 207 nolu odaya geçin, kurşunları alın ve kapıdan tekrar koridora çıkın. Buradaki merdivenlerden birinci kata ineceksiniz. 107’deki sağlık içeceğini aldıktan sonra 106’ya girin ve sağlık paketini ve ampülü alın. 105 nolu oda kilitlerle zincirlenmiş durumda, hedefimizin burası olduğu açıkça görülüyor. Birinci katın ana koridoruna çıktığınızda yerde çizim kitabı göreceksiniz, onu okuyup doğu kanadına geçin.

         Burada asıl bir ceset göreceksiniz. Konuşmanın ardından 105’teki kilitlerden biri açılacak. Koridorun sonunda bir ceset daha bulacak ve bir kilidi daha açacaksınız. 104 nolu odaya girin ve kafeslerden birinin içindeki asılı cesetle konuşun. Kaldı üç tane kilit. 103,102 ve 101 nolu odalara sırasıyla girin ve buralardaki cesetlerle konuşarak tüm kilitlerin açılmasını sağlayın.

         Koridora çıktığınızda bir demonun ardında 105 nolu odaya gidin. Kitaplıkta duran kırmızı kutu hedefiniz, içinde göbek bağı bulunuyor. Demonun ardından odaadn çıkın vebir demo daha seyredin. Şimdi tek yapmanız gereken 302 nolu odanıza geri dönmek.

         Dairenize girdiğinizde oradaki ruhları mumları kullanarak uzaklaştırmanız gerekiyor. Bu da oyunun sonunu etkileyen faktörlerden biri çünkü. Direyi arındırdığınızda oyunu kaydedin (ya da farklı son görmek istiyorsanız doğrudan kaydedin). Burada aklınızda tutmanız gereken şey biraz sonra oyunun son dövüşüne gireceğiniz ve o yüzden yanınıza gereksiz hiçbir şey almamanız. Göbek bağı mutlaka elinizde olmalı, ayrıca sağlık ve kırılmayacak bir yakın dövüş silahı da almalısınız. Duvardaki çatlaktan geçin ve delikten girin. Kendinizi kıpkırmızı bir yerde bulacaksınız. Odanın ortasındaki delikten atlayın ve Walter Sullivan ile karşılaşın.

         Burada dikkatinizi bir şeye çekeyim. Eileen bir topa doğru yürüdüğünü göreceksiniz. Topa dokunursa ölür ve kötü sonlardan biriyle bitirirsiniz. Eileen’in buradaki hızı oyun boyunca aldığı yaralara bağlı. Eğer onu korumayı başardıysanız burada oldukça yavaş hareket edecektir.

         İlk iş olarak göbek bağını büyük yaratığın üzerinde kullanmak olacak. Bundan sonra etrafta bulunan mızraklı bedenlerden mızrakları almalı ve yaratığa saplamalısınız. Elinizde ne kadar çok boş yer olursa, tek seferde o kadar çok mızrak taşıyabilir ve değerli zamandan tasarruf etmiş olursunuz. Tüm mızrakları sapladığınızda walter ölümlü olacak. Artık yapmanız gereken normal bir düşmanmış gibi elinizde ne varsa üzerinde kullanmanız. Onu öldürdüğünüz anda oyun bitecek ve dört sondan birini izleyeceksiniz:



EN İYİ SON (ESCAPE) :
Eileen kurtulmuş ve 302 nolu oda hayaletlerden temizlenmişse.

İYİ SON ( MOTHER) : Eileen kurtulmuş ama 302 nolu oda hayaletlerden temizlenmemiş ise.



KÖTÜ SON (EİLEEN’S DEATH) :
Eileen ölmüş ama 302 nolu oda hayaletlerden temizlenmişse.



EN KÖTÜ SON (21 SACRAMENT) :
Eileen ölmüş ve 302 nolu oda hayaletlerden temizlenmemiş ise.

LEVEL Dergisinden Alıntıdır.

Son Düzenleme: gabemeclogan ~ 11 Temmuz 2006 13:50
henoktate
16-07-2006, 15:10   |  #32  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2006

ya ben şu piyano bölümünü soracaktım nasıl gecildigini ögrenebilir miyim

gabemeclogan
17-07-2006, 10:44   |  #33  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
197 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2005
henoktate
ya ben şu piyano bölümünü soracaktım nasıl gecildigini ögrenebilir
Music Room'a git Piyanoyu inceleyin. 7 beyaz, 5 siyah tuş göreceksin Bu tuşların bir kısmı normal nota melodileri çıkartırken, bir kısmı da garip gıcırdamalar çıkartıyor. Senin yapman gereken, garip sesler çıkartan tuşlara basmak. Yani şu şekilde; 2.Beyaz, 6.Beyaz, 5.Siyah, 5.Beyaz, 1.Siyah. Bu işlemi yapınca yere düşen gümüş madalyonu al ve tekrar saat kulesine giderek bu madalyonu da tak Saate yeniden göz atın. (5.00) Boiler Room'a git ve makinaların birinin üzerindeki kırmızı renkli düğmeye bas CourtYard'a git ve saat kulesinin kapısından geçerek yolu takip et bundan sonra yeni bir bölümde oolacaksın. (ALINTIDIR).

apsaroke
20-02-2007, 20:51   |  #34  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2007

slm
ben metraoya dönüş bölümündeyim.
tren kolunu aldım makinist bölümüne de girdim ama tren kolunu birtürlü yerleştiremedim.
hiç bir yere kabul etmiyor. napcam ?

elleya081
10-08-2008, 18:40   |  #35  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2008

yaff bnde silent hill 3 DvD si var
DvD nin içinde ne setub var nede autorun biri link koyarmı lütfen