Bundan bir sene önce büyük bir hata yapıp
1 senelik anlaşma ile Smile Adsl üyeliğimibaşlattım. İlk başta her şey çok güzelmiş gibi gözükse de 48 saat bile dolmadanilk hata ile karşılaştım. Sebepsiz yere bir anda kullanıcı adı ve şifresihatası ile karşılaştım. Bu anlamsız hata ilk ay boyunca sayısız kere tekraretti ve her seferinde çağrı merkezine telefon açıp hatanın düzeltilmesi için uğraşmam gerektir. İlk ayı atlattıktan sonra bu hata azaldı (ama bitmedi) diyesevinirken bu seferde pingin 500+ kimi zaman 1000+ gibi rakamlara çıkmasıbağlantı sorunları ile uğraşmak zorunda kaldım. Çağrı merkezideki arkadaşlarise bu seferde hat değerlerimin düzgün olduğunu suçun Türk Telekom ya da yurtdışı çıkışlarından olduğunu söylediler. Fakat aynı anda ben sorun yaşarkenöteki servis sağlacılardan hizmet alan arkadaşlarım da hiçbir sorunyaşanmıyorlardı. Üyeliğimin bitmesine 15 gün kaldı diye sevinirkenimzaladığım anlaşma üzerindeki rakamların 2 farklı sayfada da değişik olduğunugördüm. Ek 1 Abone formu diye gönderilen formda Başvuru Tarihi olarak06/04/2009 gözükürken; abonelik bilgilerimin ve şifrelerimin olduğu belgedeAbonelik Başlangıç Tarihi olarak 4.6.2009 olarak gözüküyordu.Bir Türlü Kurtulamadığınız İnternet Smile ADSL
Smile Adsl e aboneliğimin iptali için telefon açtığım zamanise Ek1 Abone Formundaki tarihin doğru olduğunu ve aboneliğimisonlandırabileceğimi öğrendim ve aboneliğimi hemen iptal ettirmek istediğimitelefondaki arkadaşa bildirdim. Abonelik iptali için isteğimi kesin bir şekildetelefonda bildildikten ancak 2 gün sonra dönüş yapıldı. Bu sefer ise yaptıklarıkampanyalardan ve modem (Eski Üyeler Alamıyor) gibi şeylerdenyararlanabileceğim söylendi kendilerine teşekkür edip İptal Formunugöndermelerini istediğim zaman ise büyük bir şok ile karşılaştım. Paravan Şirken Smile ADSLSmile ADSL den gelen formu incelediğimde Formu göndermemgereken adresin Bahçelievlerde PTT de kayıtlı bir Posta Kutusu olduğunuöğrendim. Evet Bina değil bir Postakutusu.Sadece Paravan şirketler gibi kendilerine sadece bir posta kutusualmışlar. İşin daha da beter iptalformunu telefonda iptal bildirimi yaptıktan 10 içinde Smile ADSL yetkililerinineline geçmesi gerektiği. Peki Smile ADSL bu posta kutusuna iptal işlemi yapancin yada minik insanlar mı sığdırmış tabi ki hayır. Bir arkadaş kafasına esersegidiyor bu posta kutusundan sizin dilekçenizi alıyor yada benim gibisürünüyorsunuz. Geçen süre içinde sizin dilekçenizi görürse yaşadınız görmezseişlemleri baştan tekrar etmeniz gerekiyor. Bu süre zarfında bir ay daha geçersekredi kartı hesabınızdan Üyeliğiniz iptal edilmediği için yine para çekmeyedevam ediyorlar. Başka bir servis sağlayıcıya geçmek istediğinizde ise hattınızdolu olduğu için onu da yapamıyorsunuz. Çağrı merkezi Kendileri böyle bir işlem olmayacağını hatanın kendilerindenkaynaklandığını defalarca telefon ile bildirip gerçek bir adres, fax , e-mailistememe rağmen isteklerimin hiç biri gerçekleşmedi. En sonunda Çağrı MerkeziEkip lideri olan Büşra Hanım ile saat 10 gibi görüştüğümde ise iptalişlemlerinin bu şekilde yürüdüğünü ilk defa iptal eden ben olmadığın beklememgerektiği gün içinde işlememin yapılacağı söyledi. Peki yapıldı mı ? Hayır.Sadece Postaneden dilekçem alındı (Çok şükür) ve sonunda işleme koyuldu. Büşra hanımla yeniden 16:45 de konuşmam da ise ukala birşekilde günün hala bitmediğini işlemimin gün içinde halledileceğini söyledi .Hattın bana acil lazım olduğunu söylememe rağmen hatanın ve dilekçeyi almayantarafın kendileri olduğunu söylediğimde ise “sizinle daha fazla tartışamam iyigünler gülümseten hattı aradığınız için teşekkür ederim” dedi ve telefonusuratıma kapattı. Peki işlemim halledildi mi ? yine Hayır. Gün içinde birden fazla arama yaptığım için en sonundadikkatlerini çekmiş olmayım ki Müşteri Temsilcisi Onur Doğan tarafından telefonaldım. Kendisine de bir daha olanları anlattıktan sonra ve hiçbir şekilde Çağrımerkezideki arkadaşların yardım etmediğini bildirmeme rağmen değişen bir şeyoldu mu ? Yine Hayır.Ek 1 Başvuru Formu
Smile ADSL den uzak durun
Ben 2 senedir kullanmaktayım çokta memnunum açıkçası asıl uzak durulması gereken (bana göre) ttnet
bilgi için tşk-ler..uzak durmak gerekiyomuş..
arkdaşalr her firmada böyle şeyler oluyor nedeni ise para ama bence bunalrın içinden kötünü iyisi ttnet 5 senedir kullanıyorum hiçbir sorun yaşamadım ama tt ile sorun yaşayan çok var aynı şekilde biri smile adsl de öyle ben ttneti ne zaman arasamhep yardımcı oldular mesela tel kablolarında sorun vardı aradım ertesi gün gelip sokakataki kabloları yenilediler bu tt ile güzel bir anım:D
Ben yaklaşık 2 senedir kullanıyorum. Köy yerinde olduğum halde ne yavaşlama ne kopma hiçbir sorun yok. Aradığımda da muamele güzel. İptal işlemini henüz yaptırmamış olduğum için sizin yaşadıklarınızı yaşarmıyım bilemem. Ama anlattıklarınız aklımın bir yerinde duracak. Etrafta smile adsl müşteri noktaları gözüme çarpıyor. Keşke orasıyla muhattap olsaydınız... Benim de sevmediğim bir tarafları, bana yakın olan kargo şirketini kullanmamaları. Bana 40 km mesafedeki kargoya gönderi yapıyorlar. Adresim açıkça belirtildiği halde burada da o kargo şirketi olmadığı halde ısrarla gönderi o şekilde yapılıyor. Yakınımdaki bir kargoya ödemeli gönderseler de ben ödesem daha karlı. Sözleşme başlangıcı iptali vs. kargoyla hallediliyor onu kastediyorum...
2008 kasımında ilk sınırlı başladım (ttnetten taşıyarak), ilk 4 ay bedava kullandım. 4 ay bitti sınırsıza geçtim onu da 3 a yarı fiyatına (sınırlı fiyatına) kullandım. Sonra geçen aylarda aradılar 1 yıl daha söz vermem halinde 4 ay sınırsızı sınırlı fiyatına kullanabileceğimi söylediler onu da kabul ettim. Bu sürede ttnette kalsaydım 45 Tl yi düzenli ödüyor olacaktım. Ve ttnetin su ana kadar mevcut abonelerine kampanya yaptığını görmedim. 2006 dan beri düzenli ödeme yapan abonesiydim. Sadece fatura tahsil ettiler başka da bir şey yok. Ama smileadsl e geçerek internette kaba bir hesapla 2 yılda 260 TL'ye yakın daha az para ödemiş oldum. Hem smileadsl ttnet gibi 24 ay değil en fazla 16 ay bağlıyordu kampanyalarda. Suan durum ne bilmiyorum...
YALAN SATMAK
Yaşadığım sıkıntıları, başka insanlarında yaşamaması adına hazırlamış olduğum makaledir. Yardımcı olabileceğim insanlar tarafından okunmasını umut ediyorum.
8 yıllık Ttnet abonesi olarak geçirdiğim yıllar içerisinde, bir çok sorunla karşılaşmış biri olarak, sadece uydu alıcısına ihtiyacım olduğu için, Smile Adsl adlı firmanın internet paketini satın almak gibi bir yanlışa düştüm. Bana telefonda vaadedilen "adsl hizmetini Smile Adsl'den aldıgım sürece D-smart'ı ücretsiz olarak kullanacağım ve ayrıca mevcut olan internet hızımın ,1 veya 1,5 megabit daha hızlı olacağı" idi. 22 Mart 2012 tarihinde geçiş işlemlerim tamamlandı. Üstelik sadece 6 saat içinde, üstelikte tek bir telefon ve tek bir onay konuşması ile. Ertesi gün D-smart uydu alıcısıda sorunsuz birşekilde evime getirildi ve bağlandı.
Ancak, bilgisayarımı açtigımda aldıgım internet hızının, 1.68 megabit gibi komik bir rakama düştüğünü görünce oldukça şaşırdım. Çünkü son 2 yıldır, üstelik sorunsuz bir şekilde, Ttnet tarafından bana sağlanan hız 4,75 ila 5.80 megabit civarındaydı. Direkt olarak Smile Adsl müşteri hizmetlerini aradım. Ancak 4 günlük yaşayacağım kabusun başlangıcı olduğunu inanın bilmiyordum, bu kadarını tahmin bile edemezdim.
Smile Adsl müşteri hizmetleri (artık nasıl bir talep yoğunluğu varsa yada şikayet yoğunluda olabilir) konuşup derdinizi anlatacağınız kişiye ortalama 15 dakika sonra ulaşabiliyorsunuz. O gun içindeki 4 aramamdan, en erken cevap verdikleri 9 en geçi 22 dakikadır. 22 dakika bir insanı telefonda bekletmek nasıl bir hizmet anlayışıdır. Eğer gerçekten çok büyük bir yoğunluk yaşanıyorsa, televizyonlara, insanları yanıltmak adına verdikleri reklam bütçelerinden kısıp, personel alımı yapmalarını öneririm. Emin olsunlar kendi prestijlerine ve müşterilerine daha fayda sağlayacak bir adım atmış olurlar.
22 dakikalık bir beklemenin ardından, kibar bir hanım ile başlıyor konuşmamız. Derdimi anlatıyorum, internet hızımın ciddi bir şekilde düştüğünü, daha dün, geçiş yapmadan önce bu hızın 3-4 katı ile bağlandıgımı anlatıyorum.Karşımdaki insan (firma) herkesinde bildiği prosedürü uyguluyor, arıza kaydı alıyor, 24 saat içerisinde düzeleceğini söylüyor ve konuşmayı sonlandırıyor.
Ertesi gün kalkıp kontrol ediyorum, değişen hiç birşey yok. Belliki ilgilenilmemiş bile. Tekrar telefon, tekrar gereksiz ve boşa geçen 17 dakikalık bir bekleme süresi, ardından sonunda muhattap olabileceğimiz birilerine ulaşabiliyoruz. 35 dakika boyunca yine, yeniden anlatıyorum, her zaman konuştukları şeyleri sil baştan anlatıyorlar bana. Teknik olarak bilgi sahibi olduğum için sıkıştırıyorum. Bu konuşmanın sonunda karşımdaki kibar ablamız bana, "Ttnetin daha önce sağladığı hızı almamım imkansız" olduğunu, o kadar hızı Ttnet'in bile veremeyeceğini, santral uzaklığimından dolayı mümkün olmadığını söylüyor ve beni resmen yalan söylemekle itham ediyor Daha önce yaptığım hız testlerinin dökümünü e-mail olarak göndermeyi ve bunu ispatlamak istediğimi söylediğimde, “tekrar bir kontrol edelim” oluyor ve yeniden tekrar edecek "24 saat içinde" sendromu sürecine geri dönüyorum.
Ertesi gün, hiç bir şekilde ne bir geri dönüş, ne bilgilendirme mesajı, nede başka birşey. İnternetimi kontrol ediyorum herşey yine aynı, hiç bir değişiklik yok. Yine telefon ediyorum, biliyorum siz okumaktan, ben yazmaktan sıkıldım ama yine aynı bekleme süreleri vs. sorumsuzluk, umursamazlık, saçma sapan hizmet anlayışı, insanları oyalamak, kandırmak adına planlanmış şirket politikaları. Telefon açılıyor ve yeniden prosedüre dayalı konuşmalar. Konuşmalarım karşısında o kadar köşeye sıkışıyorlarki, bana verdikleri cevaba kendileri bile inanmıyorlar. İnanın şaşırıp kalıyorum. Hızımın düşüklüğü, bu kez apartman tesisatıma bağlanıyor, kablolarımın oksitlendiğini ve bir elektrikçi çağırıp kontrol ettirmemi söylüyorlar. Kendimi tutamayıp "yuh" diyor ve telefonu kapatıyorum.
Hayatımda duyduğum en saçma sapan açıklama. 3 gün önce oksitli olmayan ve gayet sağlıklı çalışan internet tesisatımın, 3 gün içinde oksitlendiğine inanmamı isteyen zihniyetin verdiği hizmetten hiç birşey olmayacağına karar veriyor ve iptal ettirmek için yeniden arıyorum. Bekleme sürelerini artık es geçiyorum. Yine derdimi anlatıyor ve kati suretle iptal ettirmek istediğimi belirtiyorum. Yine 27 dakikalık ikna etme yönündeki çabalarından sonra, ikna olmuyorum. Yeni bir kabusun içine giriyorum ve o an farkında değilim tabi.
Karşı taraftaki kibar hanım anlatmaya devam ediyor. Hiç lafı uzatmadan hattımı iptal ettirmek istedigimi tekrar belirtiyorum. "Hızınızı sabitleyelim, evinize teknik servis gönderelim" gibi bir sürü gereksiz konuşmanın ardından, ikna edemeyeceklerini anlayıp bombayı patlatıyorlar. "tarafınıza bir form gönderiyorum bunu doldurup print edip postaneden kargo ile bize göndereceksiniz hattınız o zaman iptal edilir" diyorlar. İnanamıyorum, tek bir telefon onayı ile şartsız şurtsuz 6 saat içinde geçişimi sağlayan bir firma, hattımı iptal ettirmem için benden böyle birşey talep ediyor. Teknolojinin sınırlarını zorlayan günümüzde üstelik teteknoloji satan bir kuruluş e-mail yerine benden formu kargo ile göndermemi talep ediyor. Ancak geçiş sürecinde, benden istedikleri kimlik fotokopimi, faks değilde e-mail yoluyla göndermemi kabul ettiklerini unutmuş görünüyorlar. Ve formu e-mail yoluyla göndermemi kabul etmiyorlar. Böyle bir uygulamanın diğer şirketlerde olmadığını belirtiyor ve formu avukatıma gösterip, böyle bir işlemin yasal olup, olmadığını sormak istediğimi, şayet yasalsa bu koşulu yerine getireceğimi belirtip telefonu kapatıyorum.
Mail kutuma baktiğımda formun gönderilmediğini görüyorum ve 10 dakika sonra firma tarafından aranıyorum. Söylenen bire bir ifadeyle "sizin form göndermenize gerek yok D-smart uydu alıcınızı adresini vereceğimiz bayiimize teslim ettiğiniz an aboneliğiniz iptal edilecektir". Abone olmamızı istedikleri süreç içerisinde, her türlü hizmeti ayağımıza getiren Smile Adsl, abonelik iptali söz konusu olunca, bin dereden su getirip, insanların hakkı olan 7 günlük yasal iade süresini zaman aşımına uğratmak, ve cezai işlem uygulayıp alınan hizmeti faturalandırmak istiyor. Üstelikte cihazı kendimiz teslim ettiğimiz halde, 40 liralık bağlantı hizmeti ücretinide her koşulda size fatura ediyorlar.
Bütün yaşadıklarınız bununla bitmiyor tabi, cihaz tesliminden sonra tekrar telefon açtığınızda, hattınızın hala iptal edilmediğini ve bu sürecin, o meşhur 24 saat içerisinde gerçekleşeceği gerçeğiyle yeniden karşılaşıyorsunuz. Artık karşınızdaki insanlara ne söylerseniz söyleyin pek bir faydası olmuyor 24 saatin sonunda, yani bir sonraki gün, yeniden arıyorsunuz, bu arada internetiniz kesik tabi. Başka bir servis sağlayıcıdan internet hizmeti satın aldığız halde, bağlanabilmesi için Smile Adsl'in sizin portunuzu boşaltması yada bağlı bulunduğunuz Türk Telekom Müdürlüğü aracılığı ile boşalttırması gerekiyor. Portunuzu boşaltmaları konusundaki görüşmenizde, sanki daha önce hiçbir görüşme yapılmamış gibi yeniden notlar alınıyor, yeniden bildirimler yapılıyor vs.vs. Gün içinde bir türlü boşaltılmıyor portunuz. Tekrar aradığımda suçu tamamen Türk Telekom Müdürlügüne yüklüyorlar ve mesai saatinin bittiğini, işimin yarına kaldığını çok açık olmasada belirtiyorlar.
Sonuç olarak son yaptığım görüşmenin ertesi günü portum boşaltıldı ve internetim farklı bir servis sağlayıcı tarafından aktif hale getirildi. Üstelikte eski hızımda.
Bizlere telefonda söylediğiniz, kablolarınız oksitlenmiş, hiç bir servis sağlayıcı size bu hızı temin edemez gibi, kendinizin bile inanmadığız sözleri, nasıl olurda müşterilerimiz dediğiniz insanlara söyleme cesaretini gösterirsiniz. Sadece maddi çıkarlar doğrultusunda kurulmuş, hizmet vermekle alakası bile olmayan Smile Adsl firmasını, hizmet değil, sadece “yalan satan” bir kuruluş olarak görüyor ve dolandırıcılığı yasal boşluklardan yararlanarak bu kadar güzel kılıfına uydurup, haksız yoldan kazanç sağlamayı planlayan zihniyeti, ayrıcada bu çarkın içinde bilerek yahut bilmeyerek bu düzenbazlığa alet olan çalışanlarınıda ayakta alkışlıyorum.
Servis sağlayısını değiştirmeyi ve Smile Adsl'e geçmeyi planlayan herkesin, bir kez daha düşünmesini öneririm.
Ülkemizde her zaman mağdur olan kesim, güzel ülkemin güzel insanları, paramızla rezil olmayacağımız, herkesin hakkını sonuna kadar arayabileceği günler dilerim.
Okuyan herkese sonsuz teşekkürler.
Okay Aybey
te-te-nettttt en güzeliiii
dedikleri : 4 gb kotalı, kurulum ücretsiz, modem bedava, ilk üç ay 14. 90 (45 tl)
kalan 21 ay: 29.90 (630 tl)
aldıkları : ilk 3 ay 45 erden 135 tl
diğer aylar: her ay gidip itiraz etmezsen ortalama 45 den 900 tl civarı. tabii kota aşımı yoksa.
kapattırtıktan 2 yıl sonra: beni nası bırakırsın lan parası : 640 tl. gerekçe de fatura edilmeyen para.
kapattıranlara diyorum ki: kapandıktan bir kaç ay sonra telekom hukuk işlerine gidip, bu abonenin herhangi bir borcu bulunmamaktadır. diye kağıt alıp kaşeletin imzalatın. iki ay sonra tekrar gidin kaybettim diyerek aynı kağıdı yeniden alın. ve o belgeleri 10 yıl kadar saklayın.çünkü üç beş ay sonra 25 kuruş borcunuz olduğunu farkederler, küspeyle besleyip 2 yıl sonra 640 tl olarak size sunarlar.
bir kaç yıl içinde kapattıranlara sesleniyorum: kapattırdım demeyin. gidin ve o belgeyi alın. (çok zengin değilseniz.)