bu konu ile ilgili benzer birçok konu var, fakat ben bu konuyu tartışma platformundan çok mevcut ISP lerini superonline ile değiştirmeyi düşünen arkadaşları uyarmak adına açıyorum.
fiber internet, düşük gecikmesi ve yüksek bağlantı hızıyla, hem büyük boyutta içerikleri kısa sürede indirmek isteyenler hem de online oyun oynayanlar için çok cazip gözüküyordu. buna aldanarak ben de şubat ayında superonline abonesi oldum. Fakat...sadece 4 ayda yaşadığım problemler, superonline hakkındaki gerçekler ve izlenimlerim şöyle;
1. ben 10mbit lik limitsiz aboneyim ve ayda yaklaşık 200GB veri indiriyorum (indiriyordum). kapı kapı dolaşıp binlerce aboneyi kandırarak üye yapan superonline, mart ayında, yani ben sözleşme yaptıktan 1 ay sonra, adil kullanım koşulları adı altında bir zırvalığı web sitelerinde yayınlayarak, indirme miktarı 50GB'ı geçen kullanıcıların download hızının 512, upload hızının 128 e düşürüleceğini duyurdu ve bunu uygulamaya başladı. o zaman fiberin avantajı nerede kaldı? limitsiz abonelik ne oldu? alt yapı yetersizliğini yatırım yaparak gidermek yerine yapılan sözleşmeleri hiçe sayan ve çareyi abonelerinin haklarını kısıtlamakta bulan superonline, müşteri hizmetlerini aradığınızda büyük bir pişkinlikle "hakkınızı hukuki yollardan arayın, biz yardımcı olamayız" demektedir.
2. ilk abone olduğum zamanlarda oynadığım online oyunlardaki gecikmem 20ms civarındaydı, şu anda 300 leri buluyor. abone sayısı arttıkça gecikme oranı da artmaya devam ediyor. artık (allahtan) iptal ettirmediğim TTNet bağlantımla oynuyorum oyunları ve gecikmem 100ms civarında.
3. yeni abone olan arkadaşlar, 2-3 ay boyunca fatura gelmezse hiç şaşırmasın. kurulum için gelen superonline yetkilisi size bir hizmet formu dolduruyor. bu forma adres telefon e-mail gibi iletişim bilgilierinizi eksiksiz olarak giriyor. fakat faturanız gelmediğinde müşteri hizmetlerini arıyorsunuz ve bir bakıyorsunuz ki kayıtlı iletişim bilgilerinizin verdiklerinizle alakası yok. sonuçta gelmeyen faturalarınızı ödeyemiyorsunuz ve internet erişiminiz kesiliyor. 20 dakika boyunca bekleyerek ulaştığınız müşteri hizmetlerinden aldığınız müşteri numaranızla borçlarınızı ödeyip erişimi açtırıyorsunuz ve bir sonraki faturanızda 19 TL aktivasyon bedeli geliyor! aynı olay binlerce kişinin başına gelmiş ve superonline bunu gelir kapısı yapmış. sözleşmelerinde son ödeme tarihinden en az 5 gün önce faturayı posta, e-posta ya da sms ile iletme zorunlulukları belirtildiği halde, pişkin müşteri hizmetleri "biz fatura göndermesekte sizin borçlarınızı araştırıp ödemeniz gerekiyor" diyor.
4. yine birçok arkadaşın başına gelen olay; fiber internet bağlanan binalarda superonline görevlileri, abona olmayan dairelerin kapılarına dayanarak 1 ay ücretsiz deneme vaadediyorlar. 1 ay sonra, abonelik sözleşmesi imzalamadığınız halde, sizin yerinize görevlinin imzanızı taklit ederek doldurduğu sözleşme elinize ulaşıyor ve faturalar gelmeye başlıyor. tabiiki itiraz ediyorsunuz, istemiyorum üyelik iptal edin diyorsunuz ve sizden 100TL aktivasyon ücretini ödemenizi istiyorlar, yoksa faturalar gelmeye devam ediyor.
daha birçok örnek mevcut ama bunların superonline'ın sahtekar, düzenbaz, yalancı ve hırsız bir firma olduğunu, amacının hizmet vermek yerine yolacak abone bağlamak olduğunu açıkça ortaya koyduğunu düşünüyorum.