Sürüş teknikleri

matrix2009
25-02-2011, 13:56   |  #1  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2011

Off-road, 4x4 arazi araçları ile, doğada zor koşullarda yol almadır. Kelime anlamı olarak off-road "yol dışı" demektir ki yol olarak inşa edilmiş yerlerde off-road söz konusu olamaz.

Off-road kişisel hobi olarak yapılabileceği gibi spor olarak da icra edilebilir. Off-Road sporu ise, çeşitli engellerle zorlaştırılmış ağır parkurlarda, 4X4 araçlar kullanılarak, bu engelleri en kısa zamanda aşmak için mücadele etmektir.

Off-Road, derin su geçişleri, çamur ve bataklık parkurlar, kaya tırmanışları, dik rampa ve inişler gibi, normal araçlarca aşılması olanaksız engelleri geçmeye yönelik yarışları ile, zevkli seyir olanakları sağlayan bir spordur.

Seyirci ve basın açısından bakıldığında, tüm yarışan araçları aynı anda görme olanağı sağlayan etapları, ve bazı engellerde yoldan çıkmalarına ya da devrilmelerine karşın, elbirliği ile yarışa devam ettirilen araçların ilginç görüntüleri ile, seyredenlere heyecanlı anlar yaşatır.

Off-Road Sürüş Teknikleri :
1- Oturuş :
Mümkün mertebe yüksek oturumu tercih edin. Off-road'da koltuğa gömülerek gitmenin pek bir yararı olmadığı tecrübe ile sabittir. Arazide yol alırken mümkün olduğunca kaputun üstünden bakmak ve önünüzde ne olduğunu görmeye çalışmak önemlidir.Tabikide istanbul gibi biryerde çok zevkli yorışlar düzenleniyor.Gözünüzün gördüğü her yönü mutlaka kollayın.

Sürüş sırasında, dikkat edilmesi gereken bir husus emniyet kemerlerinizin daima bağlı kalmasıdır. Ani ve hesap edemediğiniz durumlarda süspansiyon sistemi sizi tavana doğru fırlatabilir. Genellikle boyun zedelenmelerine neden olan bu olaydan korunmak için en kesin yol emniyet kemerinin bağlı olmasıdır.

2- Direksiyon Tutuşu :
Off-road yaparken bir kayaya veya görmediğiniz bir kütüğe lastiğinizin çarpması halinde darbeyi direkt olarak direksiyonda hissedersiniz. Bazen kırılmayla sonuçlanan başparmak yaralanmalarından kaçınmak için başparmaklarınızı direksiyon simidine paralel tutmaya kendinizi alıştırınız.

Genellikle iki elinizle direksiyonu sağlam ancak sıkmadan tutmaya özen gösteriniz. Bazı durumlarda tek elinizi kullanarak daha kolay ve etkin manevralar yapılabildiğini göreceksiniz. Hangi elinizi daha etkin kullanacağınız alışkanlıklarınıza ve kişisel kullanım tercihinize kalmıştır.

3- Gaz, Fren ve Debriyaj :
Arazide sürüş prensipleri genel olarak, düz yolda araç sürme prensipleri ile aynıdır. En önemli fark aracın ağırlık dağılımını kullanmada ortaya çıkar. Düz yolda aracın ağırlık dağılımı ani değişiklikler göstermez. Buna karşılık arazide bozuk yol koşulları sebebi ile, aracın ağırlık dağılımı sürekli olarak değişkenlik gösterecektir.

Sürekli olarak sabit bir seviyede gaza basarak arazide yol almak olanaksızdır ve hoş olmayan neticeler doğurur. Yapılması gereken sürekli değişen koşullara bağlı olarak, gaz pedalı üzerine de farklı basınçlar uygulamaktır. Otomatik şanzımanlı araçlarda sadece gaz pedalının kontrolü için çaba harcanırken düz vitesli araçlarda gaz ve debriyaj pedalları bir arada kumanda edilecektir.

Son Düzenleme: matrix2009 ~ 25 Şubat 2011 13:58