tekrar eden arıza

orkan.akgun
14-08-2011, 21:26   |  #1  
OP Üye
Teşekkür Sayısı: 0
74 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2010

merhabalar koly gelsn ben 29/01/2011 de hp g62 bilgisayar aldım pavilion serisiymiş.bu bilgisayarı aldıgım günden beri aynı hatayı alıyoruz.ilk 1 ay işlerimizin yogunlugundan servise falan veremedik dolaysıyla yasal hakkımızı kaybettik.fakat bu güne kadar toplam 4 kere aynı hatadan dolayı servise verdim.bu bilgisayarın degiştirilmesi veya para iadesi için hangi şartların oluşması gerekiyor ? böyle bir olay başına gelen varmı ? hp servisi bana 4 kez parça degişimi 4 kez servise gitmeli diye diretiyor.fakat tüketici haklarına başvurdugumda bir ürünün 4 kez 1 yıl içerisinde servise gitmesi yeterlidir diyor.acaba ne yapmalıyım.bilgisayarı aldıgımızdan beri adam gibi kullanamadık.bana yol göstericek olan birisi varmıdır fikir ve düşüncelerinizi bekliyorum !

Tekno_Loji
14-08-2011, 22:06   |  #2  
Tekno_Loji avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 35
1,677 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2005

kardeş 4 kere diyorsa ve sen gittiysen sana verilen belgelerle beraber kaymakamlığa gidiyorsun orada tüketici hakları ile ilgilenen bölüm olacak onlar sana yardımcı olurlar.

http://www.tuketicihaklari.org.t ... d=4&id=18&Itemid=39

yukarıdaki linkte illere ait şubeler var. Yarın telefonla arayıp bir derdini anlat, onlar sana yardımcı olurlar sanırım...

Mr.ED
14-08-2011, 22:07   |  #3  
Mr.ED avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
417 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2010

Hocam garanti süresi boyunca aynı arızanın 4 kez tekrar etmesi durumunda veya 6 kez farklı sebeblerden ötürü arızalanması durumunda mal ayıplı sayılıyor. Tercihe göre para iadesi veya değişim(birebir ya da üst model ile) yapmak zorundalar. Bunu kabul etmiyorlarsa tüketici haklarına başvur.

orkan.akgun
14-08-2011, 22:49   |  #4  
OP Üye
Teşekkür Sayısı: 0
74 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2010

tükoder tüketici koruma kurumuna başvurdum acaba yeterlimidir ? yoksa attıgınız linkteki kurumada başvurıyımmı ? birde aynı arızadan 4 kere gitmesi servisçe şöyle yorumlanıyor (aynı parçanın 4 kere arızalanması) ama bizim bilgisayarımızda bi ekran kartı sorunu var fan degiştirildi anakart degiştirildi 10 lerce kez güncelleme yapıldı formatlar atıldı halen dewam ediyor.yani sürekli aynı parça arıza yapmıyor + hangi parçanın arıza yaptıgını adam gibi bilmiyorlar bile.