merhabalar koly gelsn ben 29/01/2011 de hp g62 bilgisayar aldım pavilion serisiymiş.bu bilgisayarı aldıgım günden beri aynı hatayı alıyoruz.ilk 1 ay işlerimizin yogunlugundan servise falan veremedik dolaysıyla yasal hakkımızı kaybettik.fakat bu güne kadar toplam 4 kere aynı hatadan dolayı servise verdim.bu bilgisayarın degiştirilmesi veya para iadesi için hangi şartların oluşması gerekiyor ? böyle bir olay başına gelen varmı ? hp servisi bana 4 kez parça degişimi 4 kez servise gitmeli diye diretiyor.fakat tüketici haklarına başvurdugumda bir ürünün 4 kez 1 yıl içerisinde servise gitmesi yeterlidir diyor.acaba ne yapmalıyım.bilgisayarı aldıgımızdan beri adam gibi kullanamadık.bana yol göstericek olan birisi varmıdır fikir ve düşüncelerinizi bekliyorum !
tekrar eden arıza
kardeş 4 kere diyorsa ve sen gittiysen sana verilen belgelerle beraber kaymakamlığa gidiyorsun orada tüketici hakları ile ilgilenen bölüm olacak onlar sana yardımcı olurlar.
http://www.tuketicihaklari.org.t ... d=4&id=18&Itemid=39
yukarıdaki linkte illere ait şubeler var. Yarın telefonla arayıp bir derdini anlat, onlar sana yardımcı olurlar sanırım...
Hocam garanti süresi boyunca aynı arızanın 4 kez tekrar etmesi durumunda veya 6 kez farklı sebeblerden ötürü arızalanması durumunda mal ayıplı sayılıyor. Tercihe göre para iadesi veya değişim(birebir ya da üst model ile) yapmak zorundalar. Bunu kabul etmiyorlarsa tüketici haklarına başvur.
tükoder tüketici koruma kurumuna başvurdum acaba yeterlimidir ? yoksa attıgınız linkteki kurumada başvurıyımmı ? birde aynı arızadan 4 kere gitmesi servisçe şöyle yorumlanıyor (aynı parçanın 4 kere arızalanması) ama bizim bilgisayarımızda bi ekran kartı sorunu var fan degiştirildi anakart degiştirildi 10 lerce kez güncelleme yapıldı formatlar atıldı halen dewam ediyor.yani sürekli aynı parça arıza yapmıyor + hangi parçanın arıza yaptıgını adam gibi bilmiyorlar bile.