Toplama Bilgisayar Ve Tüketici Mahkemesi

Panjan
15-02-2013, 13:53   |  #1  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2013

Hepinize merhaba arkadaşlar. Forumda uzun uzun aramama rağmen toplama bilgisayarlarla ilgili ücret iadesi veya değişimle ilgili olarak Tüketici Mahkemeleri tarafından uygulanan yasal prosedür ve süreç hakkında herhangi bir bilgi bulamadığım için konuyu buraya açmaya karar verdim. Aynı aramayı Google'da da yapınca bulabildiğim tek makale şu sitede http://akmurat.net/haber/BilisimTuketicisiHaklari.htm Avukat: M.Gökhan Ahi tarafından hukukchip.com.tr adresiyle yazıldığı için sorunu Chip forumlarında dile getirmek istedim. Konuyu yanlış yere açtıysam kusura bakmayın lütfen. Toplama bilgisayar kullanıcıları olarak işletim sistemine ve farklı farklı markalardan oluşan bileşenlerin üzerine basılan marka etiketine fazladan ücret ödememek, profesyonel kullanıcı deneyimlerini gözden geçirerek maksimum fiyat/performansı almak ve kişiselleştirme seçeneklerinin sınırsız olması nedeniyle kendi sistemimizi, kendi seçtiğimiz donanım parçalarıyla kuruyoruz. Fakat kurduğumuz sistemin arızalanması durumunda ne yapmamız gerekiyor?

Tüketici Mahkemesi'ne göre bir malın ayıplı sayılarak ücretsiz değişiminin veya para iadesinin yapılması için 1 senede 4 kez aynı arıza yüzünden servise gitmesi veya garanti süresince (2 yıl) farklı arızalar yüzünden 6 kez servise gitmesi yeterli. Tam da bu noktada toplama bilgisayar kullancılarının mağduriyeti başlıyor arkadaşlar. Sorunu daha açık ifade etmek için örneklendireyim. Yukarıdaki linkten anladığım kadarıyla toplama bilgisayar aldınız ve donanımın herhangi bir parçası örneğin; anakartınız 1 yıl içerisinde 4 kez servise giderse mahkemeye başvurarak bilgisayarınızdaki tüm donanımın değişimini veya toplam ücretin iadesini talep edebiliyorsunuz. Yine aynı örnek üzerinden hareketle garanti sürecinde (2 yıl) 6 farklı arıza örneğin; 3 kez anakart, 2 kez işlemci, 1 kez ram yüzünden servise giderse yine aynı şekilde bilgisayarınızdaki tüm donanımın değişimini veya toplam ücretin iadesini talep edebiliyorsunuz.

Vatan Bilgisayar'dan aldığım toplama bilgisayar 8 ay içinde 6. kez servise gidecek arkadaşlar. Bu süreç içinde ram 2 kez, hard disk 1 kez, işlemci 1 kez değiştirildi, anakart 2 kez tamir edildi. Yukarıdaki bilgilere göre Tüketici Mahkemesine başvurursam tüm donanımın değişitirilmesini veya ücretinin iadesini yaptırabiliyorum. Fakat Vatan Bilgisayar çalışanlarıyla yaptığım görüşmede söylenen tam olarak şu: "Tabi ki mahkemeye başvurabilirsiniz. Ama yasa sadece markalı bilgisayarlar için geçerli. Sizin bilgisayarınız toplama olduğundan tüm donanımın değiştirilmesine veya ücret iadesine hak kazanmanız için tüm parçaların tek tek 4 veya 6'şar kez arızalanması lazım." Yani satıcı mantığına göre bilgisayarınız 5 parçadan oluşuyorsa toplamda 5x4 20 kez arızalanması durumunda değişim yapılacağı iddia ediliyor. Ücret iadesi içinse 6x5=30 arıza yüzünden servise giderse ücrat iadesi yapılıyor. Sormak istediğim tam olarak şu: Mahkemeye başvurursam Toplama bilgisayar tek bir sistem olarak kabul edilerek tüm donanımın ücreti iade edilir mi? Vatan Bilgisayar müşterilerine yanlış bilgi vererek mahkeme başvurusundan caydırmaya mı çalışıyor?

Konu hem teknoloji hem de hukuk bilgisi gerektirdiğinden biraz resmi, sıkıcı ve uzun görünebilir arkadaşlar. Elimden geldiğince detaylandırarak örnekler üzerinden anlatmaya çalıştım. Pazartesi günü de Tüketici Mahkemesi'ne başvurarak yasal süreci başlatıp sürecin işleyişi hakkında da öğrendiklerimi sizinle paylaşacağım. Siz de toplama bilgisayarların garanti süreci hakkında deneyimlerinizi, bilgilerinizi ve fikirlerinizi paylaşırsanız diğer toplama bilgisayar kullanıcılarına rehberlik etmesi açısından faydalı olacağını düşünüyorum. Herkese saygılar.

murat5038
15-02-2013, 15:22   |  #2  
murat5038 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 680
6,682 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2012

http://www.turkhukuksitesi.com/showthread.php?t=79807

Burayıda okursanız iyi olur.

Kendi fikrimi açıklıyayım;

İlk önce değişen parçalarınız Kullanıcı hatasından dolayı olmadı ise  İlk önce tamiri yapılabiliyorsa yapılır yapılmıyorsa değişim genellikle olur ancak bu komple ürünlerin geri iadesi için ilk aldığınızda faturanızda bütün ürünler yer alıyorsa tüketici mahkemesine başvurarak  dediğiniz gibi 6 ay içinde bütün parçalarda hasar olmamasına karşı çoğu parçada hasar ve değişim olduğu için komple aldığınız ürünlerin para iadesini isteyebilirsiniz.Ancak Dedikleri gibi Parça parça olduğu için sadece arıza çıkaran parçaların geri iade ve para iadesi ile sonuçlanabilir.Bi yandan da Parça parça olduğu için hazır pc veya Leptop tarzı fabrika çıkışlı olmadığı için Hiçbir ürünü geri iade edemeyebilirsiniz.Ancak Parça Garantisi Kapsamında dediğim gibi Garanti süreleri boyunca Arızalı ürünlerin geri iadesi yapılabilir ve bu Garanti kapsamında bildiri yapabilirsiniz ve daha sağlıklı Olur.

DiamondMines
15-02-2013, 17:23   |  #3  
DiamondMines avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 988
10,394 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2012

Vatan'daki personel amma sallamış toplama bilgisayar sahibi olan kişiler 'mahkemeye gidemez'. Bilmediğimiz kanunlar var toplama bilgisayar hakkında, teşekkürler, bizi aydınlattın. Bozulan parçayı zaten Vatan ne zaman tamir etti ki geri gönderecek? Bekletme süreleri zaten ayrı bir bela. Bozulan parçanın derhal yenisi taleb edilmesi gerekir.

Son Düzenleme: DiamondMines ~ 15 Şubat 2013 17:24