Tüketicilerin şikâyetlerini 7 gün 24 saat, evinden, işyerinden, oturduğu yerden iletebileceği Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS), vatandaşları bürokrasiden kurtardı.
Tüketiciler aldıkları ürünlerde sorun çıkması durumunda internetten şikâyette bulunacak. Vatandaşların çektiği fişin görüntüsü ve dilekçe anında Tüketici Hakem Heyetleri'nin önüne düşecek ve kısa sürede tüketicinin şikâyeti sonuçlandırılacak.
Türk Patent Enstitüsü'nde düzenlenen törende TÜBİS'in açılışını yapan Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, "Daha önce devletin kapısını tıkladığınızda cevap veren olmazdı. Şimdi bilgisayardan bir tuşla tıkladığınızda sizi karşılayan elektronik ortamlar var." dedi. Tüketicilerin 938,75 liranın altındaki alışverişleriyle ilgili şikâyetlerini hakem heyetlerine götürdüklerini anlatan Ergün, geçen yıl yapılan 143 bin başvurunun yüzde 83'ünün tüketiciler lehine sonuçlandığını bildirdi.
Tüketicilerin, şikâyetlerin yazılabileceği tüketici.gov.tr ve e-devlet adreslerini kullanabileceğini aktaran Ergün, e-devlete girmek için gerekli olan şifrenin ve mobil imzanın çok az vatandaşta olduğunu söyledi ve "Herkesi PTT'den 1 liraya e-devlet şifresi almaya davet ediyorum. 1 defalık küçük zahmet ve maliyetten kaçınmayalım." çağrısında bulundu. Adreslere girildikten sonra TÜBİS'e bağlanmak gerektiğine işaret eden Bakan, tüketicilerin şikâyet dilekçesini doldurduktan sonra alınan ürün fişini ekleyerek elektronik ortama bırakacağını aktardı. Teknolojiyi kullananların haklarını daha rahat arayacaklarını dile getiren Ergün, şikâyetlerin sisteme başvuran kişinin bulunduğu ildeki hakem heyetlerine yönlendirileceğini söyledi. TÜBİS ile tüketicinin mağduriyetlerinin kısa zamanda sonuçlanacağını ifade eden Sanayi ve Ticaret Bakanı, en iyi firma denetimini devletin değil, tüketicinin yapacağını belirterek herkesi TÜBİS'e girmeye davet etti.
Bakan Ergün'ün konuşmasının ardından sistem tanıtıldı ve 13. Geleneksel Tüketici Ödülleri verildi. 6 dalda 22 ödül takdim edildi. Bilinçli Tüketici Ödülü dalında ısrarlı vatandaşların elde ettikleri başarılar vardı. İlknur Köse isimli tüketici yurtdışı görüşmelere kapalı olduğu halde yurtdışı görüşme yaptığı gerekçesiyle telefonundan düşen 270 kontörün 51,30 liralık parasını GSM şirketinden aldı. Evine kendinden habersiz takılan akıllı su sayacını Tüketici Hakem Heyeti'ne götüren Erol Korkan da 360 lirayı alarak akıllı su sayacının sökülmesini sağladı. Hacı Osman Karagöz de hesabından herhangi bir hizmet karşılığı olmadan kesilen hesap kesim ücretini geri alma başarısı gösterdi. Karagöz, salondakilerden büyük alkış aldı.
HASAN BOZKURT ANKARA CİHAN