tüketici haklari

Bu başlık kilitlidir. Yeni mesajlar gönderilemez veya mevcut mesajlar düzenlenemez.
ozena7
26-10-2004, 13:44   |  #1  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2004

Sevgili chip çalişanlari
Ben sizden tüketici haklarına ilişkin bazı önemli konularda yardım almak için yazıyorum. Eylül başında, üç ay öncesinde değiştirmiş olduğum anakart ve işlemci ile uyumsuzlukları olduğu gerekçesiyle ekran kartımı yeniledim. Daha önceden Epox KHA+ olan anakartı ASUS
A7V600-X ile değiştirmiştim ve 512 MB Kigston RAM taktırdım. Tanıdık sayılan bilgisayarcım kigston RAM’in kutusunu ve garanti belgesini attıklarını, seri numarasının önemli olduğunu söyledikleri için üstünde durmamıştım. Ana kartımın da garanti belgesini de ikinci el olamayacağını düşünerek olsa gerek unutmuştum. Ekranın photoshop gibi programların büyük dosyalarla çalışılması sırasında ekranın birdenbire gitmesi ve birçok oyunu hiç açmaması ya da 10 dakika oynadıktan sonra gitmesinden dolayı; daha önce Geforce 2MX 200 32 MB olan ekran kartımı Leadtek Geforce FX 5200 ile değiştirdim (Bir de CD-RW takıldı). Sıkışık bir zamanlarında almış olduğum bilgisayarımın yeni parçalarının garanti belgelerini unuttuğumu ve istediğimi söylemek için aradığımda bu parçaların OEM ürün olduğu ve kutularından garanti belgesi çıkmadığı, herhangi bir problemde onların ilgilenecekleri söylendi. Ben illa bir garanti belgesi istediğimi bildirdim ve bu ürünler eğer ikinci el değil ise bana
mutlaka bir garanti belgesi vermeleri gerektiğini belirttim ve aksi takdirde parçaları geri vereceğimi belirttim. Tabii içime kurt düşünce bilgisayarı açıp içindeki parçanın markasına serisine felan bakmaya çalıştım fakat birşey göremedim (ve anlamadım), sadece
markanın olması gereken biryerde aldığım firmanın adının olduğu bir etiket vardı (daha önce almış olduğum hiçbir parçada bu etiket yoktu ve etiketin üzerinde almış olduğum tarih yazıyordu). Bu ikinci el
bir kart takılmış olduğu fikrimi güçlendirdi fakat firma beni arayarak garanti belgelerimin hazır olduğunu söyleyince hiçbirşey söyleyemedim. Bu arada bilgisayarım hala anlayamadığım bazı problemler
yaratıyordu (CD, disket USB drive tanımama, oyunlarda göçme ve ekranın gitmesi gibi) ve ben bunu firmadaki bayana söyleyerek biligisayarı getireceğimi belirttim. O gün bilgisayar bir göçüşü üzerine bios ayarlarına girdi ve birçok donanımımı tanıdıktan sonra
kendiliğinden düzeldi fakat şimdi hala disket sürücüsünü görüyor ama içine konan hiçbirşeyi görmüyor (lütfen bir disket yerleştirin uyarısı geliyor) ve USB taşınabilir belleği görmesine rağmen Scanner’ımı görmüyor. Biraydan fazla zamandır kandırılabileceğim
önyargısıyla, garanti belgesinin aldığım parçaya ait olup olmadığını bilemeyeceğimden belgeleri gidip almadım ve işlerim yoğun olduğundan da bilgisayarımı götüremedim (ayrıca her problemde format atıp yeniden
yükleme yapıyor ve bir 30 $’ımı alıyorlar, hem de herşeye yeni baştan başlıyor ve onlarca programı ve upgradelerini yeniden yüklüyorum). Bu parçaları alalı birbuçuk ay oluyor. Sizce böyle bir durumda ne yapmalıyım? Seri numarasını nerden kontrol edebilirim ve ikinci el ise nasıl anlarım ve ne yapabilirim? Ana kartımın garantisinin
ellerinde dosyalarında olduğunu söylediler, o konuda dikkat etmem gereken birşey var mı? Ayrıntılarını anlatamadığım problemlerim sizce neden kaynaklanıyor olabilir, performans testleriyle aksaklık ortaya çıkar mı? Sorun anakartta olabilir mi? Sizce bu firma “temiz” mi yani böyle şeyler olağan mı? Çünkü birçok küçük firma aynı şeyi yapıyor ve internet üzerinden alınan ürünlerin de garantilerinin servis takmadığı
için olmadığı(?) söyleniyor bu doğru mu? Şimdiden teşekkür ederim. En azından bilgisayar kullanıcıları/ tüketicileri için bunları öğrenebileceğim bir link varsa yönlendirebilirseniz de çok sevinirim, artık bilgisayardan ve firmalardan her problem çıkışında
korkmaktan inanın bıktım.  
Hoşça kalın
tekrar teşekkürler

Banned
27-10-2004, 10:30   |  #2  
Banlandı
Teşekkür Sayısı: 0
1,133 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2004

http://www.tuketicihaklari.com