Vanquish beğenilen seri Bayonetta da dahil olmak üzere birçok oyunun yapımcısı olan Japon stüdyo PlatinumGames tarafından geliştirilmiş fütüristik bir üçüncü şahıs nişancı oyunudur. Ayrıca Resident Evil veya Dino Crisis gibi oyun serilerinin babası Shinji Mikami oyunun yapımcılarından biridir. Vanquish ilk olarak 2010 sonbaharında yedinci nesil konsollarda piyasaya sürüldü. Yedi yıl sonra, oyunun biraz geliştirilmiş bir versiyonu PC'de piyasaya sürüldü. Her iki durumda da aynı oyuna sahibiz, ancak teknik yönler söz konusu olduğunda, PC versiyonu çok daha iyi çıkmıştır
Vanquish'in hikayesi, dünyanın doğal kaynaklarının azaldığı ve iki ana dünya gücünün geriye kalan değerli az şey için savaştığı uzak bir gelecekte geçmektedir. Bu tuhaf enerji yarışının bir parçası olarak, Amerika Birleşik Devletleri gelişmiş bir uzay istasyonu, güneş enerjisini toplayabilen gökyüzünde bir şehir inşa eder. Ancak, Rus casuslar istasyonu ele geçirmeyi başarır ve hasat edilen güneş enerjisini San Francisco şehrini tamamen yok eden güçlü bir silaha dönüştürür. Rusya bunu yaparak ABD'yi tam ve koşulsuz teslimiyete zorlamak istemektedir.
Amerika Birleşik Devletleri, Rus saldırısına karşılık olarak, bir sonraki hedefleri olan New York şehrini yok etmeden önce onları durdurmak için ordusunu gönderir. Oyunu ABD hükümeti için çalışan ve istasyonu geri almak için gönderilen Birleşik Devletler Deniz Piyadeleri birliğinin bir parçası olan ajan olan Sam'in rolünü üstlenerek oynuyoruz. Kendisine insanüstü güç ve hız veren son teknoloji ürünü artırılmış reaksiyon giysisi ile donatılmış olan Sam, düşman güçlerini savuşturmak zorundadır.
Mekanikler açısından Vanquish, oynanışın Rus askeri güçlerini ortadan kaldırmaya dayandığı son derece dinamik ve göz alıcı bir üçüncü şahıs nişancı oyunudur. Oynarken çeşitli nesnelerle etkileşime girebilir, kapıları açabilir, asansörleri ve diğer mekanizmaları çalıştırabiliriz. Kahramanımız yanında üç adet silah el bombası ve patlayıcı taşıyabiliyor.
Oyunun siper sistemi, çatışmaya girdiğimizde çok işe yarıyor. Duvarlar, araçlar ve diğer büyük nesneler bize doğal bir siper olarak hizmet edebilir ancak bazıları çok uzun süre ateş altında kaldığında yok edilebilir. Ek olarak, oyun Call of Duty gibi oyunlardan bilinen otomatik olarak yenilenen sağlık mekaniğini kullanıyor. Sam ağır hasar aldığında, oyunun zamanı otomatik olarak yavaşlatılır ve ona düşmanlarını ortadan kaldırma veya sağlık puanlarını yenilemek için kısa da olsa siper alma şansı verir.
Vanquish yedinci nesil konsolların kısıtlamaları nedeniyle oyunun 2017'de piyasaya sürülen PC versiyonundan çok daha kötü grafiklere sahipti. PC'deki Vanquish'in görsel efektler söz konusu olduğunda herhangi bir sınırlaması ise yoktur, bu nedenle saniyede 200 kare hızında 4K'dan daha yüksek çözünürlüklerde oynanabilir. Bu sürüm aynı zamanda Steam başarıları ve kartları, oyunu bulutta kaydetme imkanı ve konsollarda yayınlanan tüm DLC'lerle birlikte geliyor. Vanquish ortalama 8 saat bir oynanış sunmaktadır.