arkadaslar,sizden yardım istiyorum.
internete dısarda ki herhangi bir cafe de kablosuz olarak baglanabliyorum.ama evde kablosuz baglanamıyorum.sadece ethernet kablosuyla girebiliyorum.kablosuzu tıkladıım an '' varsayılan ag gecidi'' nde sorun cıkıyor. acaba modemimde mi bir sorun var.lütfen yardım edin.teşekkürler şimdiden.
varsayılan ağ gecidi..lütfen yarım edin:(
nasıl bakıcm o ayarlara.ben hiçbişey bilmiomki:)
öncelikle dediklerimi yaparsanız sizi yönlendirebilirim;
başlat>çalıştır>cmd (enter) yapınız siyah ekran gelir buraya
ipconfig (enter) yapınız. liste gelecektir listede yer alan bilgileri buraya yazarsanız devam ederiz.
Bu arada modeminizin markası nedir?
Güncel:
Modemle makina nasıl bağlılar? (USB mi Ethernet mi?)
airmax 101. ethernetle baglılar.
ip 192.168.1.2 alt ağ maskesi 255.255.255.0 varsayılan ag gecidi 162.168.1.1
verdiğiniz bilgilere göre makina modem arasında sorun yok. dediğiniz gibi varsayılan ağ geçidi bilgisi de 192.168.1.1 şeklinde bu aynı zamanda modemin içeriye bakan bacağının ipsidir. eğer kablonuzda sorun yoksa bağlantınızda sürekli olmalıdır. bunu küçük bir testle de görebilirsiniz. bunun için;
başlat>çalıştır>ping 192.168.1.1 -n 100 (enter) yaptığınızda bir siyah ekran açılacak ve makinadan modeme bilgi gönderilip alınacaktır. bu süre içerisinde eğer mesaj olarak istek zaman aşımına uğradı alırsanız modem ile makina bağlantısınıda sorun oluştu demektir. bu baüğlantınızda sorun yoksa modemin dış bağlantı (TT) ile sorunu olabilir veya makinanızda tanımlı olan DNS bilgileri/sunucuları sorunlu olabilir.
öncelikle modemin TT ile bağlantısının kontrolünü yapmak için ie adres çubuğuna;
192.168.1.1 yazıp enter yapınız. sizden modeme giriş kullanıcı adı ve şifresi girmeniz istenecektir. bu bilgiler modemle birlikte verilen kitapçıkta yer alır. bilgileri girdikten sonra modeme ait ekranlar gelecektir. burada WAN status veya Status alanını seçiniz. bu alanda TT tarafından modeme verilen ip bilgisi dns bilgisi yer alacaktır. eğer ipniz sabit değilse modemi kapatıp açtığınızda modemin aldığı ipnin değiştiğini göreceksiniz ki bu alanda bilgi göremiyorsanız TT ip veremediği için modem internete çıkamıyor demektir. sorunlu olduğunda genellikle (hatalı) kırmızı renkli yazılarla yazılır. Hata ancak ADSL kullanıcı adı ve şifresinden kaynaklanabilir bu bilgilerinizi de eğer ulaşabilirseniz 444 0 375 numaralı TT müşteri temsilcileriyle teyit ettirebilir ve doğru şeklinin girilmesini sağlayabilirsiniz. bu bilgilerin de doğru girilmesi sonucunda internet bağlantınız sağlanmış olacaktır.
cok teşekkür ederim.sizide ugrastırdım.saolun.